اجرای ابر پروژه «پل‌های شهید سلیمانی» در ۲۰ ماه قابل تقدیر است

معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح شهید سلیمانی ترافیک شرق شهر اصفهان را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایرج مظفر امروز چهارشنبه_ ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ _ در بازدید اصحاب رسانه از پروژه رینگ چهارم، اظهار کرد: پروژه حلقه حفاظتی مصوب سال ۸۹ بوده و در دوره‌های مختلف مدیریت شهری قرار بود اجرایی شود، اما با توجه به سختی کار اقدام چندانی انجام نشد.

وی با ابراز خرسندی از اینکه پروژه رینگ چهارم در سال ۹۷ و در این دوره مدیریت شهری کلید خورد، افزود: برای اجرای پروژه، مسیر رینگ به پنج اولویت تقسیم شد که اولویت نخست حد فاصل کیلومتر صفر تا نهم است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان تصریح کرد: احداث پل آفتاب و خیابان‌های تابان و آسمان در مسیر رینگ چهارم معضل ۲۵ ساله تردد خودروهای سنگین و حوادث منجر به فوت شهروندان را رفع کرد.

مظفر با اشاره به پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح سردار شهید سلیمانی، گفت: با احداث این پروژه از ورود کامیون‌ها به محدوده داخل شهر جلوگیری و ترافیکی که از سمت میدان ارغوانیه به سمت محدوده منطقه ۱۵ سرازیر می‌شد به طور چشمگیری کاهش یافته است.

وی پروژه شهید سلیمانی را یکی از بزرگترین پروژه‌های شهری کشور دانست و گفت: این پروژه با بهره گیری از تکنولوژی‌ها و طراحی نوین در مدت زمان ۲۰ ماه اجرایی شد که این یک اقدام قابل تقدیر و ستودنی است؛ در این پروژه تمام تأسیسات شهری از جمله آب، برق، گاز و تلفن در مقیاس کلان جا به جا شده است.

۲۰۰ هزار مترمربع برای اجرای پروژه شهید سلیمانی آزادسازی شده است

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه برای اجرای پروژه سردار شهید سلیمانی ۲۰۰ هزار مترمربع آزادسازی انجام شده است، خاطرنشان کرد: با تمهیدات اندیشیده شده برای تأمین منابع مالی پروژه در مراحل اجرا با هیچ مشکلی مواجه نبوده‌ایم؛ البته تشکیل صندوق ذخیره در شهرداری به عنوان یک پشتوانه مالی نیز تأثیرگذار بود.

مظفر تاکید کرد: پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح شهید سلیمانی یکی از بزرگترین پروژه‌های اجرا شده شهرداری اصفهان در سال‌های اخیر است؛ از نظر شکل سازه و معماری برای آن ۱۲ ستون V شکلی برای اولین بار در ایران طراحی و اجرا شده و ترافیک شرق شهر اصفهان با اجرای این پروژه به طور چشمگیری کاهش یافته است.

وی با اشاره به پروژه رینگ چهارم، تصریح کرد: در حال حاضر از کیلومتر ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ پروژه رینگ چهارم در حال آزادسازی است و عملیات اجرایی کیلومتر دو و نیم تا چهارم نیز به زودی آغاز خواهد شد.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان از پیشرفت ۶۰ درصدی عملیات احداث رینگ چهارم حدفاصل کیلومتر چهارم تا هفتم این پروژه خبر داد و افزود: خوشبختانه در انجام مباحث اجرایی و فنی مشکلی نداریم، اما اجرای پروژه مستلزم انجام آزادسازی‌ها و تأمین منابع مالی است که خوشبختانه مدیریت شهری اصفهان از پروژه‌های عمرانی حمایت بسیار خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه اولویت دوم پروژه رینگ چهارم از سمت جنوب غرب یعنی کیلومتر ۴۵ تا ۶۳ به طول ۱۸ کیلومتر است، ادامه داد: در محدوده تقاطع ذوب آهن با حلقه حفاظتی مجاور زندان مرکزی یک تقاطع غیر همسطح احداث می‌شود که برای آزادسازی مسیرهای مورد نیاز با دو ارگان سپاه و ارتش و با شهرداری ابریشم مذاکراتی انجام خواهد شد؛ کیلومتر ۶۳ تقاطع شهید دستجردی با رینگ چهارم در مقابل سیتی سنتر قرار دارد.

مظفر با بیان اینکه اولویت سوم رینگ چهارم از کیلومتر ۲۹ تا ۴۵ حدفاصل میدان استقلال تا اتوبان ذوب آهن در محدوده شهرهای درچه و خمینی شهر است، تصریح کرد: اولویت چهارم نیز از سیتی سنتر تا کیلومتر صفر (پروژه پل سردار سلیمانی) است که بسیاری از امور مربوط به آن انجام شده و در این مسیر تقاطع روشن دشت و یک تقاطع بر روی مسیر رودخانه احداث می‌شود.

وی افزود: اولویت پنجم رینگ چهارم شهر اصفهان از کیلومتر نهم تا بیست و نهم در محدوده شهرهای دولت آباد و خورزوق و مناطق هفت و ۱۲ شهرداری قرار دارد که امیدواریم با برنامه‌ریزی های انجام شده و همکاری شهرداری‌های شهرهای همجوار شاهد احداث رینگ چهارم در کمترین زمان باشیم.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با اشاره به مباحث مربوط به آزادسازی پروژه، گفت: برای انجام آزادسازی‌ها واحد املاک شهرداری، معاونت مالی و اقتصادی شهرداری و مناطق مرتبط فعالیت‌های لازم را انجام داده‌اند؛ البته شاهد همکاری خوب شهروندان با شهرداری برای انجام آزادسازی‌ها بوده‌ایم.

در شرایط سخت اقتصادی تهدیدها را به فرصت تبدیل کردیم

مظفر ادامه داد: در شرایط سخت اقتصادی و کرونایی شهرداری اصفهان توانست تهدید را به فرصت تبدیل کند به طوری که پروژه‌های عمرانی شهر با قوت در حال اجرا است.

وی با ابراز خرسندی از تحقق بودجه عمرانی شهر گفت: با ارائه به موقع بسته تشکیلی ساخت و ساز و جذب بودجه در ماه‌های آغازین سال گذشته و تخصیص اعتبارات مورد نیاز پروژه‌های عمرانی شهر سرعت گرفت.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان افزود: سال گذشته دو برابر سال ۹۸ بودجه عمرانی در شهرداری محقق شد؛ در سال گذشته ۷۸ درصد از سه هزار و ۸۶۰ میلیارد تومان پروژه شهر و در سال ۹۸، ۳۸ درصد بودجه عمرانی دو هزار و ۵۰ میلیارد تومان پروژه شهر جذب شد.

مظفر تأکید کرد: از کیلومتر ۶۰۰ تا یک هزار رینگ چهارم در دستور کار قرار گرفته و تا دو ماه آینده عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود، همچنین از کیلومتر یک هزار تا دو هزار و۵۰۰ به دلیل حجم بالای آزادسازی تعریض موقت انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد مسیر رینگ چهارم (حدفاصل کیلومتر دو و نیم تا چهارم) آزادسازی شده و عملیات اجرایی آن تا یک ماه آینده آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: تا چهار ماه آینده این مسیر در قالب دو مسیر پنج متری تعریض می‌شود.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان افزود: آزادسازی‌های مسیر رینگ چهارم سانت به سانت در حال انجام است و در فرایند انجام آزادسازی‌ها سعی کردیم این اقدامات با توافق شهروندان انجام شود که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد بهره برداری از این پروژه عظیم باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با احداث پروژه رینگ چهارم از ترافیک سنگین شرق اصفهان به ویژه در روزهای پایانی هفته جلوگیری شده و شهرداری علی رغم تمام مشکلات اقتصادی، کرونایی و کاهش منابع درآمدی پروژه‌های بزرگی را در شهر اجرا کرده که بسیاری از آنها در مقابل دیدگان شهروندان قرار ندارد.

کد خبر 494708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.