موجودی حساب بانکی انگیزه قتلی فجیع

دستگیری عاملان قتل دو برادر، کشف و ضبط موادمخدر، دستگیری عاملان نزاع و درگیری، گروگان‌گیری، کشف سکه‌های تقلبی، دستگیری سارقان و به دام افتادن قاتل فراری را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرمانده انتظامی لرستان اظهار کرد: دو قاتل فراری که هفته گذشته اقدام به قتل دو برادر بی گناه در الشتر مرکز شهرستان سلسله کرده بودند دستگیر شدند.

یحیی الهی با بیان اینکه به دنبال وقوع یک فقره درگیری چند روز پیش در یکی از خیابان‌های الشتر و به قتل رسیدن دو نفر، شناسایی و دستگیری قاتلان به صورت ویژه در دستور کار مأموران این فرماندهی قرار گرفت، افزود: با تشکیل تیم‌های ویژه و انجام کارهای اطلاعاتی و اقدامات پلیسی، محل اختفای متهمان در"سلسله" شناسایی شد و با هماهنگی قضائی، سحرگاه امروز طی یک عملیات ضربتی دو قاتل و شرور سابقه دار دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: مأموران در عملیاتی دیگر ۹ نفر محرک و مسببین اصلی این درگیری را نیز شناسایی و دستگیر کردند.

وی ادامه داد: در تحقیقات صورت گرفته قاتلان به جرم خود با همدستی دو نفر دیگر اعتراف کردند و شناسایی و دستگیری همدستان آنان ادامه دارد.

الهی با اشاره به اینکه متهمان با انگیزه قدرت نمایی و رعب و وحشت موجب قتل این دو شهروند بی گناه شده‌اند، ضمن تشکر از همکاری خوب مردم و دستگاه قضا گفت: هرگونه ناامنی و درگیری مسلحانه خط قرمز پلیس است و با هنجارشکنان قاطعانه برخورد خواهد شد.

کشف و ضبط بیش ۲۰۰ کیلوگرم مواد مخدر

فرمانده انتظامی یزد گفت: در سه عملیات جداگانه ۲۱۲ کیلوگرم تریاک از همین تعداد خودروی عبوری در جاده‌های استان کشف شد.

عباسعلی بهدانی‌فرد افزود: در این ارتباط هشت متهم دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مقام قضائی شدند.

وی ادامه داد: متهمان قصد انتقال مواد یاد شده را از شرق و جنوب کشور و مسیر استان به قم و تهران داشتند که دستگیر و به دادسرا معرفی شدند.

فرمانده انتظامی یزد افزود: جاده‌های یزد نقش مؤثری در برقراری ارتباط استان‌های جنوبی و شرقی ایران به مرکز کشور دارد و با توجه به موقعیت آن در مسیر کریدور شمال - جنوب و شرق و غرب و بالعکس در برخی مواقع راه‌های این استان برای انتقال کالاهای قاچاق و مواد مخدر و نیز قاچاق انسان مورد سو استفاده قرار می‌گیرد.

دستگیری ۸ نفر در نزاع دست جمعی

دادستان عمومی و انقلاب سقز از دستگیری تمامی عوامل درگیری‌های اخیر این شهرستان خبر داد و گفت: هشت نفر از هر دو طرف این درگیری‌ها طی یک عملیات غافلگیرکننده دستگیر شدند.

علیرضا رضاپور اظهار کرد: با صدور دستور قضائی و تلاش‌ها و اقدامات ویژه دستگاه اطلاعاتی و نیروی انتظامی، همه عوامل درگیری‌های چند نقطه از شهر سقز از جمله خیابان شهدا و جاده ملقرنی، شب گذشته در عملیاتی غافلگیرکننده دستگیر شدند.

وی با اشاره به درگیری‌های اراذل و اوباش با گروهی مذهبی در این شهرستان اضافه کرد: نفرات اصلی هر دو طرف که هشت نفر بوده‌اند دستگیر شده‌اند و این روند با قاطعیت ادامه خواهد داشت.

دادستان عمومی و انقلاب سقز تاکید کرد: هر کس یا گروهی با هر عقیده و رویکردی بخواهد رفتارهای خشونت آمیز داشته باشد یا برای شهروندان و جامعه ایجاد ناامنی کند با اشد مجازات و برخورد قاطع دستگاه‌های قضائی و امنیتی مواجه خواهد شد.

وی تصریح کرد: این رفتارهای ناهنجار در فضای مجازی حواشی زیادی را ایجاد کرد و باعث نگرانی مردم شد که با اقدام سریع دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و قضائی شهرستان سقز احساس امنیت در میان مردم ایجاد شد.

به دام افتادن گروگان‌گیران

فرمانده انتظامی البرز اظهار کرد: با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان چهارباغ، چهار نفر که در پی اختلافات شخصی اقدام به ربودن یک جوان ۲۲ ساله کرده بودند، در کمتر از ۱۲ ساعت در این استان دستگیر شدند.

عباسعلی محمدیان اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی مبنی بر ربوده شدن جوان ۲۱ ساله‌ای با تهدید سلاح شکاری در ورودی شهرک سهیلیه شهرستان چهارباغ از سوی چهار فرد ناشناس، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان ساوجبلاغ قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های مقدماتی مأموران محرز شد که آدم‌ربایان با طراحی برنامه‌ای پیش‌بینی شده با یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵، اقدام به ربودن فرد مورد نظر و انتقال وی به انباری در شهرک سهیلیه کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: کارآگاهان با انجام تحقیقات میدانی و به کارگیری اقدامات پلیسی در یک عملیات غافلگیرانه در کمتر از ۱۲ ساعت موفق به دستگیری هر چهار گروگان‌گیر و آزادی فرد گروگان شدند.

محمدیان افزود: متهمان دستگیر شده در تحقیقات تکمیلی کارآگاهان به ناچار لب به اعتراف گشوده و اذعان داشتند که با توجه به اختلاف حساب قبلی که با فرد ربوده شده داشتند، نقشه ربودن او را طراحی کردند.

کشف سکه‌های تقلبی

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان از کشف و ضبط ۸۷ سکه تقلبی مربوط به دوره اسلامی خبر داد و گفت: این سکه‌ها با انجام عملیات کهنه‌سازی با مواد شیمیایی به منظور کلاهبرداری تهیه شده بود که با هوشیاری نیروهای تلاشگر اطلاعات استان کشف و ضبط شد.

رسول مرادی اظهار کرد: نیروهای اطلاعات استان در حین ایست و بازرسی در گردنه صلوات آباد سنندج، موفق به کشف و ضبط ۸۷ سکه تقلبی از یک نفر خاطی شدند.

وی با اشاره به اینکه جنس این سکه‌ها از برنجه و بدل ساخته شده از سکه‌های طلایی قرون اسلامی است، افزود: این سکه‌ها با انجام عملیات کهنه سازی با مواد شیمیایی به منظور کلاهبرداری تهیه شده بود که با هوشیاری نیروهای تلاشگر اطلاعات استان کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی کردستان، هوشیاری مردم را در شناسایی افراد کلاهبردار و غارتگران میراث فرهنگی مهم ارزیابی کرد و گفت: سکه‌های تقلبی به همراه فرد خاطی برای طی مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

دستگیری سارقان مسافرکش با ۴۰ فقره سرقت

رئیس پلیس آگاهی البرز اضافه کرد: سارقانی که تحت پوشش مسافرکش مرتکب ۴۰ فقره سرقت در این استان شده بودند، دستگیر شدند.

محمد نادربیگی اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت به عنف از سوی ۲ نفر با یک دستگاته خودروی پراید درمناطق مختلف کرج، شناسایی و دستگیری این سارقان دردستورکار مأموران پلیس آگاهی استان البرز قرارگرفت.

وی اضافه کرد: مأموران درتحقیقات خود دریافتند که متهمان از خودروهای مختلف سوژه‌های خود را شناسایی و پس از سوار کردن آن‌ها به عنوان مسافر پس از طی مسافتی با تهدید سلاح سرد اموال آنها راسرقت و آن‌ها را در مکان‌های مختلف رها می‌کردند.

نادربیگی گفت: با سرنخ‌های به دست آمده توسط مأموران، مخفیگاه سارقان شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دریک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند و پس از مشاهده اسناد و مدارک موجود به ۴۰ فقره سرقت به عنف اعتراف کردند.

موجودی حساب بانکی انگیزه قتلی فجیع

فرمانده انتظامی شهرستان بهبهان از دستگیری قاتلان فراری در کمتر از سه ساعت در این شهرستان خبر داد و گفت: موجودی حساب بانکی مقتول باعث وسوسه دوستانش و رخ دادن این قتل فجیع شده است.

محمد عزیزی اظهار کرد: در پی اعلام خبر آتش سوزی خودروی سواری پراید در حومه شهرستان بهبهان و کشف جسد سوخته یک مرد در صندلی عقب خودرو، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پلیس با کار اطلاعاتی و بررسی میدانی هویت جسد را شناسایی و در این ارتباط در کمترین زمان هویت دو نفر از عامل این جنایت را شناسایی و آنها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی بهبهان تصریح کرد: متهمان در تحقیقات پلیس اعتراف کردند که شب حادثه در یک دورهمی دوستانه با مقتول که از دوستان آن‌ها بوده حضور داشتند و با اطلاع پیدا کردن از موجودی کارت بانکی وی، وسوسه شده و برای سرقت از حساب بانکی، مقتول را به قتل رسانده و سپس خودرو را به آتش کشیده‌اند.‌

کد خبر 494513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.