بازار ارز دیجیتال امروز ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار

وضعیت، جدیدترین و بهترین ارز دیجیتال شامل۶.۷ میلیارد توکن شیبا است که توسط ویتالیک بوترین سوزانده شد. این موضوع در ابتدا سبب ریزش شدید این توکن شد و سپس در روز جاری رشد ۸ درصدی را تجربه کرد، این توکن از از سقف قیمتی خود حدود ۵۵ درصد ریزش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازارهای مالی، بازار ارزهای دیجیتال امروز _سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند: ۶.۷ میلیارد توکن شیبا توسط ویتالیک بوترین سوزانده شد. این موضوع در ابتدا سبب ریزش شدید این توکن شد و سپس در روز جاری رشد ۸ درصدی را تجربه کرد، این توکن از از سقف قیمتی خود حدود ۵۵ درصد ریزش داشته است.

بازار ارز دیجیتال امروز ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار

پیش بینی تریدیر بزرگ جهان در خصوص بازار رمز ارزها محقق شد، اصلاح سنگین

پیتر برنت، تریدر افسانه‌ای بازارهای مالی می‌گوید که عقب نشینی کنونی بازار ارزهای دیجیتال می‌تواند همان اصلاح قیمتی باشد که او در روز دوم ماه مه در صفحه توئیتر خود پیش بینی کرد. او همچنین امروز در توئیتر خود نوشت که سقوط فعلی بیت کوین ناشی از یک توئیت ضد بیت کوینی دیگر از سوی ایلان ماسک است. او همچنین اشاره‌ای کنایه‌آمیز به اعتقاد بیت کوینرها درباره عدم کاهش عمده قیمت این ارز دیجیتال در صورت حمایت نهادها داشت.

نکته جالب آنکه u.today در گزارش خود درباره اظهار نظر برنت نوشته است زمانی که این تاجر کار کشته مشغول تجارت و در نوردیدن بازارها بود، اکثر تریدرهای کنونی ارز دیجیتال هنوز به دنیا نیامده بودند. پیتر برنت در ابتدای ماه مه پیش بینی کرده بود که اصلاح عمیق “come to Jesus” در بازار ارزهای دیجیتال رخ خواهد داد، هر چند در آن توئیت به نظر می‌رسد او انتظار اصلاح عمیق‌تری در بازار ارزهای دیجیتال داشته است.

کمک خالق کاردانو به ایلان ماسک

چارلز هاسکینسون، خالق کاردانو، اخیراً ویدئویی را با هدف ارتقا دوج کوین برای ایلان ماسک ضبط کرده و طرح خود را مرحله به مرحله برای مدیرعامل تسلا توضیح داده است. هاسکینسون معتقد است بالا بردن سرعت تراکنش‌ها، افزودن قراردادهای هوشمند و ایجاد مقاومت کوانتومی از جمله مواردی است که می‌تواند این میم کوین را بهتر کند. او در حالی این مطالب را عنوان کرد که ماسک پیش‌تر گفته بود اگر برخی تغییرات اساسی در دوج صورت گیرد، این ارز دیجیتال به راحتی می‌تواند در برابر بیت کوین پیروز شود.

ریپل

شرکت بلاکچین Ripple یک بخش XRP دیگر را به Huobi منتقل کرده است ، و به صرافی‌های سطح بالای رمزنگاری کمک می‌کند ۱۱۰ میلیون رمز در میان یکدیگر انتقال دهند.

پلت فرم ردیابی رمزنگاری Whale Alert چندین توئیت منتشر کرده است که هفت معامله بزرگ XRP در ۱۵ ساعت گذشته انجام شده است. صرافی‌هایی که بیشتر به آنها اشاره می‌شد غول‌های تجاری Binance و Huobi بودند.

بیشترین مقدار XRP از Binance به Huobi بهمیزان چهل میلیون توکن ارسال شده است علاوه بر این، این دو صرافی ۳۰ میلیون XRP دیگر را بین یکدیگر رد و بدل کردند. مقدار کل XRP جابجا شده بین این صرافی‌ها معادل ۱۶۱،۶۲۶،۷۱۶ دلار است.

برداشت بانک مرکزی برای ممنوعیت فعالیت مجموعه‌های ایرانی رمز ارز اشتباه است / بازار ارز دیجیتال باید مدیریت شود.

محمدرضا پور ابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، معتقد است که برخورد سلبی و ممنوع‌کردن فعالیت مجموعه‌های ایرانی حوزه رمز ارز که علاقمند به ساماندهی و قبول نظارت هستند، منجر به روی آوردن آنها به فعالیت زیرزمینی و اصطلاحاً سیاه خواهد شد.

پورابراهیمی در گفت‌وگوی اخیر خود، با اشاره به موضوع ارزهای دیجیتال و ضرورت ساماندهی به این حوزه با توجه به گستردگی آن، اظهار کرد: موضوع رمز ارزها به عنوان یک پدیده غیرقابل انکار در حوزه اقتصادی جهان مطرح است و هدف از ورود مجلس و کمیسیون اقتصادی به این موضوع نیز ساماندهی فعالیت‌ها در این حوزه است. ما نمی‌توانیم موضوع رمز ارزها را در اقتصاد کشورمان نادیده بگیریم، حذف کنیم و یا با آن مواجهه کنیم بلکه باید آن را مدیریت کنیم.

وی با تأکید بر ضرورت مدیریت موضوع رمز ارزها به دلیل استفاده از ظرفیت آن در اقتصاد کشور، گفت: مدیریت این حوزه تبعات ناشی از آن را به حداقل ممکن می‌رساند، یعنی ما باید منافع ناشی از استفاده از رمز ارزها را به حداکثر برسانیم و مضرات آن را به حداقل برسانیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در حوزه حداکثر سازی منافع این است که ما از این ظرفیت برای دور زدن تحریم‌ها استفاده کنیم. در حوزه تولید رمز ارزها در داخل کشور نیز قانون آن در مجلس در حال نهایی شدن است و در دستور کار صحن علنی مجلس قرار دارد.

پور ابراهیمی تصریح کرد: در حوزه مبادلات رمز ارزها که عمدتاً منشأ خارجی پیدا می‌کند، نگرانی ما از این است که به دلیل عدم انجام تکالیف بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در خصوص سایت‌هایی که از طریق درگاه‌های پرداخت که شکل فعالیتشان در چارچوب PSDهایی که مجوز از بانک مرکزی دارند، نظارتی صورت نمی‌گیرد و این موضوعی است که باید به آن ورود پیدا کنیم و آن را مدیریت کنیم.

وی افزود: درخواست ما از بانک مرکزی این بود که این موضوع رها شده است و نگرانی جدی است و باید توضیح دهند که در طول سال‌های اخیر درباره سایت‌هایی که رسماً از طریق درگاه‌های پرداخت جمهوری اسلامی ایران که زیر نظر PSDها و دارای مجوز بانک مرکزی بودند، چه نظارتی انجام داده‌اند؟

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه بحث اساسی ما با بانک مرکزی این بوده که هرکسی بخواهد فعالیت کند باید مانند صرافی‌ها مجوز بگیرد، عنوان کرد: این ساماندهی باعث می‌شود تا هم گردش مالی را شفاف کنیم و هم موضوع مالیات آن تعیین تکلیف شود و هم بحث صیانت از دارایی‌های مردم را بتوانیم به نحو مطلوب انجام دهیم.

پور ابراهیمی با اشاره به مکاتبات و پیگیری‌های هفته‌های اخیر کمیسیون اقتصادی و رئیس مجلس پیرامون موضوع ساماندهی ارزهای دیجیتال، خاطرنشان کرد: بانک مرکزی و وزارت اقتصاد به جای اینکه این موضوع را مدیریت کنند، تصمیم به توقف موضوع گرفتند در حالی که اساساً بحث ما توقف این فعالیت‌ها نبوده چون ظرفیت‌های آنها در حوزه اقتصاد ملی بویژه در شرایط تحریم می‌تواند به ما کمک کند و بانک مرکزی با اشتباه در برداشت، مدیریت موضوع رمز ارزها را، توقف آن تلقی کرده است.

وی ادامه داد: بانک مرکزی می‌تواند به جای توقف و انکار موضوع با ضابطه‌مند کردن و مجوز دار کردن سایت‌های ارزهای دیجیتال این موضوع را مدیریت کند چراکه می‌تواند در حوزه اقتصاد ملی نقش ایفا کند. رئیس کمیسیون اقتصادی در خصوص استفاده از نظرات فعالان حوزه ارزهای دیجیتال، اظهار داشت: ما از انجمن‌ها و تشکل‌ها و سندیکاهای تولیدکنندگان ارزهای دیجیتال در جلسات کمیسیون اقتصادی مجلس به طور مرتب استفاده می‌کنیم و با آنها مکاتبه داریم که روز گذشته نیز به مجلس دعوت شدند و نظرات و اطلاعات آنها را اخذ کردیم.

پور ابراهیمی در پایان گفت: برخورد سلبی با این حوزه و ممنوع کردن فعالیت مجموعه‌های ایرانی که علاقمند به ساماندهی و قبول نظارت هستند، منجر به روی آوردن آنها به فعالیت زیرزمینی و اصطلاحاً سیاه خواهد شد.

دولت ایران هشدار داد، کسانی که ارزهای رمزنگاری شده را با برق خانگی استخراج می‌کنند، جریمه‌های سنگینی خواهند شد.

به دلیل افزایش مصرف برق برای استخراج ارزهای رمزنگاری شده و کاهش تولید برق آبی این کشور دچار کمبود انرژی است.نیروگاه‌های برق آبی در ایران به دلیل کمبود بارندگی در سال جاری با ظرفیت محدودی کار می‌کنند. عملیات غیرقانونی استخراج، اغلب متکی به برق تأمین شده برای خانوارهای ایرانی است و ترانسفورماتورها را بیش از حد فشار آورده و به شبکه آسیب می‌رساند.

استخراج ارز رمزنگاری شده در ایران پس از تصمیم دولت برای قانونی کردن آن به عنوان یک فعالیت صنعتی در سال ۲۰۱۹ به سرعت گسترش یافته است. در سال ۲۰۲۰، وزارت صنعت، معدن و تجارت بیش از ۱۰۰۰ پروانه استخراج صادر کرد.

بر اساس آخرین داده‌های موجود، این بخش روزانه تا ۱۵۰۰ مگاوات برق مصرف می‌کند که نسبت به ۳۰۰ مگاوات ثبت شده در دسامبر افزایش چشمگیری داشته است. مصطفی رجبی مشهدی به خبرگزاری مهر گفت که فقط حدود ۲۰۰ مگاوات از این میزان مصرف برق قانونی است.

مرکز بررسی جرایم سازمان یافته سایبری بازداشت سینا استوی مدیرعامل کریپتولند را تأیید کرد.

کریپتولند یکی از سایت‌های ارائه دهنده خدمات ارز دیجیتال است.

بازار ارز دیجیتال امروز ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار

مرکز بررسی جرایم سازمان یافته سایبری در پی بازداشت اعضا توکن غیرقانونی، بدون پشتوانه و غیر معتبر BRG بیانه‌ای منتشر کرد.

بازار ارز دیجیتال امروز ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار

در پی بازداشت اعضا توکن غیرقانونی، بدون پشتوانه و غیر معتبر BRG به اتهام اخلال در نظام اقتصادی، مرکز بررسی جرایم سازمان یافته سایبری بیانیه‌ای صادر کرده است که مشروح آن در ادامه می‌آید:

به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند با تلاش کارشناسان مرکز بررسی جرایم سازمان‌یافته سایبری، اعضای «توکن» غیرقانونی، بدون پشتوانه و غیر معتبر BRG به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور و با دستور دادسرای ویژه جرایم اقتصادی، دستگیر شدند. مقابله با این شبکه که بنا بر گزارش‌های مردمی، رصدهای میدانی و درخواست‌های کنشگران و مراکز تخصصی و علمی مربوطه، از حدود ۹ ماه پیش آغاز شده بود، اکنون و پس از کامل شدن تحقیقات و اثبات کلاهبرداری‌های آن برای کارشناسان این مرکز، وارد مرحله جدیدی شده و برخورد قضائی با آن در دستور کار دادسرای ویژه جرایم اقتصادی قرار گرفته است.

توکن یا TOKEN، یکی از انواع ارزهای دیجیتال به حساب می‌آید که بدون نیاز به داشتن یک بلاکچین مجزا، برای خود، بر بستر بلاکچین دیگر ارزهای دیجیتال به وجود می‌آید. از این رو تولید توکن‌ها با سادگی همراه است. نداشتن پشتوانه، تبلیغات شعاری، تمرکز عمده سرمایه در چند کیف پول و ایجاد نوسان جهت تخلیه سرمایه مردم، موج‌سازی‌های جعلی و غیرواقعی و همچنین قیمت‌سازی جعلی و.... تنها بخشی از شاخصه‌های کلاهبردارانه پروژه BRG است.

علی‌رغم هشدارهای مکرر نهادهای تخصصی و قانونی مرتبط مبنی بر غیرقانونی، نامعتبر و بدون پشتوانه بودن برخی پروژه‌ها مانند توکن BRG، همچنان عده‌ای به دلیل عدم سواد مالی و دانش سرمایه‌گذاری در فضای مجازی، در دام شیادی و اقدامات فریبکارانه کلاهبرداران حوزه رمز ارزها گرفتار می‌شوند.

از همین روی در قالب دو اقدام سلبی و ایجابی، باید از بازنشر تبلیغات اغواگرانه و بدون نظارت کلاهبرداران جلوگیری به عمل آورد و هر چه سریع‌تر، گام‌های عملی و مؤثر در راستای افزایش سواد و آگاهی علاقمندان و فعالان این بازار، در دستور کار رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی قرار گیرد. گفتنی است وب‌سایت گرداب نیز بر اساس اهداف تعریف شده خود، آموزش‌های مربوطه در زمینه اقتصاد دیجیتال، را آغاز نموده است.

با عنایت به نو ظهور بودن پدیده رمز ارز و عدم دانش فنی سرمایه گذاران، به دیگر کلاهبرداران حاضر در این بازار هشدار داده می‌شود که در راستای صیانت از حقوق مردم و فراهم نمودن زمینه فعالیت سالم و امن، رصد و پایش فعالان این حوزه و برخورد قانونی با جولان مفسدین در اقتصاد دیجیتال متوقف نخواهد شد و این حرکت با قوت ادامه خواهد داشت. بدیهی است که موفقیت بیشتر در ساماندهی این حوزه و مقابله با مفاسد آن، نیازمند همراهی شهروندان و دیگر نهادهای مسئول می‌باشد.

در ماه‌های اخیر، به دلیل نابسامانی‌های مستمر و فراگیر در بازار سرمایه ایران، تعدادی از شهروندان به سرمایه‌گذاری در حوزه رمز ارزها روی آورده‌اند. لذا خلاءهای قانونی در این زمینه بیش از پیش نمایان شده و ضرورت تسریع در تعیین تکلیف و تنظیم و تصویب قوانین و سیاست‌های کلی در حوزه رمز ارز بر همگان روشن شده است. بدیهی است که فقدان قانون و نظارت برای چارچوب مند نمودن تحرکات فعالان این بازار، راه را برای شیادان و کلاه بردارانی که با سو استفاده از ناآگاهی مردم، آنها را فریب می‌دهند، باز کرده و جامعه نخبگانی حوزه فناوری اطلاعات را که در راستای منافع ملی، علاقمند به حضور فعالانه در این بازار هستند را ناامید می‌سازد. لذا موضوع حاضر و کلاهبرداری صورت گرفته را می‌بایست از فعالیت سایر بازیگران دلسوز حوزه رمز ارز که مایل به فعالیت توأم با دانش و آگاهی در چارچوب قانون هستند، تفکیک نمود.

نقشه بازار ارزهای دیجیتال

بازار ارز دیجیتال امروز ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار

منابع: وب‌سایت کوینکس (نقشه بازار)، وب‌سایت ارز دیجیتال (تصاویر تغییرات قیمت رمز ارزها)

کد خبر 494452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.