بهترین گوشی موبایل تا ۴ میلیون تومان (۲۸ اردیبهشت)+ لیست جزئیات

قیمت گوشی موبایل یکی از مولفه‌های اصلی خرید آن است. بررسی مشخصات، مقایسه، شناسایی نقاط ضعف و قدرت گوشی‌های موبایل به شما کمک می‌کند تا خرید خوبی داشته باشید. گوشی‌های موبایل شیائومی Redmi Note 9، سامسونگ گلکسی A02 و شیائومی POCO M3 در این مطلب بررسی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اطلاع از قیمت انواع گوشی در بازار کنونی می‌تواند برای خریداران فوایدی از جمله مقایسه انواع گوشی در محدوده‌های قیمتی متفاوت داشته باشد، در این گزارش سعی شده مشخصاتی از گوشی‌های مختلف بین رنج ۴ میلیون تا ۸ میلیون تومان ارائه شود.

شیائومی Redmi Note 9

Xiaomi Redmi Note9

نسل نهم از گوشی‌های Redmi Note خود را معرفی کرده است. گوشی «Redmi Note 9» مانند نسخه‌های قبلی این سری از گوشی موبایل شیائومی از صفحه‌ نمایش بزرگ، باتری پرقدرت، طراحی جذاب دوربین و سخت‌افزار مناسب برای اجرای بازی برخوردار است. شیائومی Redmi Note 9 بدون فناوری NFC وارد بازار شده است؛ این گوشی با پنل IPS LCD ساخته‌شده و فاصله لبه صفحه‌نمایش در آن بسیار کم است.

بهترین گوشی موبایل تا ۴ میلیون (۲۸ اردیبهشت)+ لیست جزئیات

مشخصات شیائومی Redmi Note9

Redmi Note 9 مجهز به حسگر اثرانگشت در پشت گوشی است. شیائومی برای این محصول خود از یک دوربین چهارگانه استفاده کرده است. لنز عریض ۴۸ مگاپیکسلی، لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی، لنز ماکرو با کیفیت ۲ مگاپیکسل و سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی مجموعه دوربین Redmi Note 9 را تشکیل می‌دهد. یک دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی هم در گوشه سمت چپ بالای نمایشگر این گوشی به کار گرفته شده است. از نظر سخت‌افزاری هم این گوشی از تراشه MediaTek Helio G85 دوازده نانومتری بهره می‌برد که در آن پردازنده‌ای هشت‌ هسته‌ای و قدرتمند قرارگرفته است. حافظه رام با ظرفیت ۳ گیگابایت هم در کنار این مجموعه قرار گرفته است تا بتواند علاوه‌ بر کارهای معمول، از قابلیت‌های جدید گوشی‌های امروزی پشتیبانی کند. باتری ۵۰۲۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۱۸ وات، درگاه ارتباطی USB Type-C و جک ۳.۵ میلی‌متری صدا نیز از دیگر مشخصات این محصول شیائومی است.

نقاط قوت شیائومی Redmi Note9

  • رزولوشن تصویر ۴۸ مگاپیکسل
  • فناوری صفحه‌نمایش IPS
  • نمایشگر بزرگ
  • حسگر انگشت قوی

نقاط ضعف شیائومی Mi 11 Lite

  • بروز نبودن رابط کاربری
  • دوربین ضعیف
  • رام ۳

قیمت شیائومی Redmi Note9

با توجه به نتایج بررسی‌ها، در زمان انتشار این مطلب قیمت شیائومی Redmi Note9 با حافظه ۶۴ و رام ۳ قیمتی در حدود ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان را در بازار به خود اختصاص داده است.

سامسونگ گلکسی A02

Samsung Galaxy A02

گوشی موبایل سامسونگ Galaxy A02 از حافظه ۶۴ گیگابایت و رام ۳ گیگابایت بهره‌مند است و از محصولات مقرون‌به‌صرفه شرکت سامسونگ است که به تازگی معرفی و روانه بازار شد. این محصول دارای صفحه نمایش ۶.۵ اینچ با رزولوشن 720x1600 پیکسل است که این صفحه‌نمایش در هر اینچ ۲۷۰ پیکسل را نشان می‌دهد.

بهترین گوشی موبایل تا ۴ میلیون (۲۸ اردیبهشت)+ لیست جزئیات

تراشه این محصول از نوع Mediatek MT6739W (28 nm) chipset است که برای کاربرد روزمره و متوسط رو به پایین از نظر پردازشی مناسب خواهد بود. سامسونگ Galaxy A02 با حافظه ۶۴ گیگابایتی و رام ۳ گیگابایتی برای افرادی که از موبایل خود فقط برای کارهای روزمره و نه انجام بازی‌های سنگین یا کار با نرم‌افزارهای حرفه‌ای استفاده می‌کنند، مناسب و به اندازه نیاز است همچنین در نظر داشته باشید که با استفاده از یک کارت حافظه‌ی جانبی قادر خواهید بود این میزان از حافظه را افزایش دهید.

قاب پشتی این گوشی موبایل دو ماژول دوربین دارد. منبع انرژی گوشی Galaxy A02 باتری لیتیوم-یونی با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت است که برای این گوشی با کارایی و ویژگی‌هایی که دارد کافی و مناسب خواهد بود. این موبایل برای کسانی که استفاده‌ روزمره‌ای از گوشی موبایل دارند و قصد انجام کارهای حرفه‌ای و تخصصی نظیر ادیت فیلم، بازی‌های سنگین و دیگر کارها را با گوشی خود ندارند، گزینه‌ی اقتصادی و به صرفه‌ای است.‌

نقاط قوت سامسونگ گلکسی A02

  • طراحی زیبا و خوش دست
  • قیمت مناسب با توجه به امکانات

نقاط ضعف سامسونگ گلکسی A02

  • نداشتن حسگر اثر انگشت
  • کند بودن

قیمت سامسونگ گلکسی A51

با توجه به نتایج بررسی‌ها، در زمان انتشار این مطلب قیمت سامسونگ گلکسی A02 با حافظه ۶۴ گیگابایت و رام ۳ به دلیل تنوع شرکت‌های گارانتی دهنده قیمتی در حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را در بازار به خود اختصاص داده است.

شیائومی POCO M3

Xiaomi POCO M3

گوشی موبایل شیائومی POCO M3 دو سیم کارت با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت از جمله اولین سری محصولات برند شیائومی است. این محصول دارای ساختاری متوازن و خوش‌ساخت بدون پشتیبانی از تکنولوژی 5G در تاریخ نوامبر ۲۰۲۰ روانه بازار شده است. گوشی موبایل شیائومی POCO M3 از فریم پلاستیکی ساخته شده است و قاب جلو شیشه‌ای جلوه ویژه‌ای به این مدل بخشیده است.

صفحه‌ نمایش گوشی موبایل شیائومی POCO M3 دو سیم کارت را پشتیبانی می‌کند و دارای ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت در اندازه صفحه نمایش ۶.۵۳ اینچ منتشر شده است. این صفحه‌ نمایش کاملاً تمام‌ صفحه است و در بالا وسط اثری از بریدگی یا حفره دوربین سلفی وجود دیده می‌شود. دوربین سلفی این محصول دارای حسگر ۸ مگاپیکسلی است.

صفحه‌ نمایش گوشی موبایل شیائومی POCO M3 با استفاده از فناوری Corning Gorilla Glass 3 در برابر خط و خش و صدمات احتمالی محافظت می‌شود. ویژگی دیگر Poco M3 مجهز شدن به حسگر اثرانگشت در کنار گوشی می‌باشد.

گوشی موبایل شیائومی POCO M3۳ به دوربینی با سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی مجهز شده است این دوربین‌ها قادر هستند ویدئوی Full HD را ثبت و ضبط کنند. دوربین سلفی این محصول به سنسوری ۸ مگاپیکسلی مجهز شده است. بلوتوث نسخه ۵.۰، نسخه ۱۰ سیستم عامل اندروید و باتری شگفت‌انگیز ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی از دیگر ویژگی‌های گوشی موبایل شیائومی POCO M3 است.

گوشی موبایل شیائومی POCO M3 دو سیم کارت می‌پذیرد و دارای ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت است. این گوشی دارای قابلیت reverse charging است. شارژ معکوس یا همان (reverse charging) ویژگی است که به شما این امکان را می‌دهد که از تلفن خود برای شارژ دستگاه‌های دیگر مانند تلفن‌های هوشمند، ساعت‌های هوشمند و باندهای هوشمندی که از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند استفاده کنید. برای این که بتوانید آنها را به‌صورت بی‌سیم شارژ کنید دستگاه شما باید از پروتکل شارژ بی‌سیم Qi پشتیبانی کند.

نقاط قوت شیائومی POCO M3

  • بدنه مقاوم
  • رام ۴ گیگ
  • رزولوشن تصویر ۴۸ مگاپیکسل

نقاط ضعف شیائومی POCO M3‌

  • دوربین نه چندان مناسب
  • ضعف در روشنی صفحه نمایش

قیمت شیائومی POCO M3

با توجه به نتایج بررسی‌ها، در زمان انتشار این مطلب قیمت شیائومی POCO M3 با حافظه ۱۲۸ و رام ۴ به دلیل تنوع شرکت‌های گارانتی دهنده در حدود ۴ میلیون تومان تا ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان را در بازار به خود اختصاص داده است.

مقایسه گوشی‌های معرفی شده در یک نگاه

Xiaomi Redmi Note9

Samsung Galaxy A02

Xiaomi PCO M3

تاریخ معرفی

۲۰۲۰

۲۰۲۱

۲۰۲۰

وضعیت

موجود در بازار

موجود در بازار

موجود در بازار

وزن

۱۹۸ گرم

۲۰۶ گرم

۱۹۸ گرم

نوع صفحه نمایش

IPS LCD لمسی خازنی، ۱۶ میلیون رنگ

PLS IPS

IPS LCD

اندازه صفحه نمایش

۶.۵۳ اینچ

۶.۵ اینچ

۶.۵۳ اینچ

رام

۳ / ۴ گیگابایت

۲/‏‬ ۳

۶/‏‬ ۴

حافظه داخلی

۱۲۸ گیگابایت

۱۲۸ گیگابایت

۱۲۸ گیگابایت

کارت حافظه

درگاه اختصاصی

microSDXC

درگاه اختصاصی

دوربین اصلی

۴۸ مگاپیکسل

۱۳ مگاپیکسل

۴۸ مگاپیکسل

فیلمبرداری

۱۰۸۰ با سرعت ۳۰ فریم

۱۰۸۰ با سرعت ۳۰ فریم

۱۰۸۰ با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه

سیستم عامل اولیه

اندروید ۱۰

اندروید ۱۰

اندروید ۱۰

موارد ذکر شده در این جدول صرفاً مربوط به همان گوشی معرفی شده با رنج قیمتی خاص می‌باشد

کد خبر 494307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.