شورای شهر مشهد همچنان در انتظار تجدیدنظر در رد صلاحیت‌ها

نایب رئیس شورای شهر مشهد گفت: تا فرصت باقی است امیدواریم همه افراد دلسوز در این شرایط حساس و مهم که کشور با انواع تهدیدها رو به رو است، امکانات و ابزارهای مشارکت حداکثری را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا موحدی‌نیا در یکصد و سی و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: در جلسات قبل به صورت مفصل در خصوص انتخابات شوراها صحبت شده است دغدغه و نگرانی‌های خود را از نوع مواجهه با رد صلاحیت‌های انجام شده در ارتباط با اعضای شورا و سایر نیروهای کارآمد بیان کردیم، انتظار می‌رفت دلسوزان کشور و انقلاب ورود کنند و جلوی برخوردهای سلیقه‌ای را بگیرند.

وی افزود: این امیدواری ایجاد شده بود که هیئت نظارت استان بتواند تجدید نظر کند که این اتفاق رخ نداد به ویژه برای سه عضو کارآمد و مؤثر شورای شهر که به چرخه انتخابات بازنگشتند.

نایب رئیس شورای شهر مشهد تصریح کرد: مرحله تجدیدنظر کشوری باقی مانده است که امیدواریم به درخواست‌ها رسیدگی شود، اگر به فرمایشات مقام معظم رهبری که در روزهای اخیر اشاره کردند، توجه کنیم دغدغه اول مشارکت حداکثری است. الزامات مشارکت حداکثری باز کردن فضا است که افراد بتوانند اظهار نظر کنند. مردم با احساس این که نمایندگان هم تفکرشان در جمع رقابت انتخابات حضور دارند، به مشارکت در انتخابات تشویق می‌شوند.

موحدی نیا افزود: روز گذشته پروژه تأثیرگذار فاز اول تقاطع غیر همسطح زندگی پس از ۱۵ ماه تلاش در منطقه کم برخوردار افتتاح شد. این پروژه در راستای برنامه توسعه متوازن و عدالت محور شورای پنجم اجرایی شد؛ در روزهای آینده بر اساس رویکرد مدیریت شهری پروژه‌های دیگری در مناطق کم برخوردار افتتاح خواهد شد.

اصلاح رویه‌های نامتعارف و خلاف عرف سال‌های گذشته

وی با بیان این که فعالیت مدیریت شهری تنها در حوزه عمران و خدمات خلاصه نمی‌شود و در همه بخش‌ها تأثیرگذار است، اظهار کرد: منابع انسانی یکی از مهم‌ترین بخش‌های مدیریت شهری است، زیرا ارزشمندترین سرمایه در شهرداری، منابع انسانی است. مشکل تعیین تکلیف منابع انسانی در شهرداری‌ها یک مشکل ملی است چرا که بخشی از مشکلات نحوه جذب، استخدام و تعدیل وضعیت کارکنان به دولت و بخشی به شهرداری مربوط می‌شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: در راستای تکریم و منزلت نیروهای انسانی در شهرداری کارهای خوبی در زمینه‌های خدماتی، رفاهی و درمانی انجام شده است، همچنین در حوزه معاونت برنامه‌ریزی شهرداری اتفاقات خوبی رخ داده است اما یک سری رویه‌های نامتعارف و خلاف عرف در سال‌های گذشته در منابع انسانی شهرداری اتفاق افتاده که شهرداری باید ورود پیدا کند و از رویه‌های نامتعارف جلوگیری کند زیرا مدیریت شهری در قبال حفظ آبروی مدیران و اعتبار پرسنل‌، مسئول است.

موحدی نیا به روز ارتباطات و روابط عمومی اشاره کرد و گفت: اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات در دورانی که اطلاع رسانی در همه عرصه‌ها نقش تعیین کننده‌ای دارد به ویژه با نقش آفرینی‌های رسانه‌های نوین اهمیت این حوزه را دو چندان کرده است. روابط عمومی‌ها نقش واسط بین مردم و سازمان‌های اجتماعی را برعهده دارند و باید به خوبی خدمات و فعالیت‌ها را به افکار عمومی برسانند و کمبودها و نارسایی‌ها را نیز به مدیران منعکس کنند.

موحدی نیا تاکید کرد: رسالت مهم روابط عمومی در این دوران ایجاد احساس امید و اعتماد و انتقال پیام برای اثرگذاری رأی مردم است در این راستا باید به خوبی فعالیت‌ها، موفقیت‌ها و اقدامات مدیریت شهری اعم از شورا و شهرداری به اطلاع افکار عمومی رسانده شود.

وی با اشاره به ۳۱ اردیبهشت ماه روز اهدای عضو و زندگی گفت: شورای شهر برای تجلیل از اهدا کنندگان عضو قطعه‌ای را در بهشت زهرا به اهدا کنندگان اختصاص داده است که خدمات رایگان به آنها ارائه می‌شود دوم این که فضایی برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره اهدا کنندگان در باغ خاطره در نظر گرفته است تا درختی به نام آنها کاشته شود، زیرا نجات یک انسان نجات تمام انسان‌ها است به سفارش آموزه قرآن کریم امیدواریم سازمان‌های مردم نهاد که در این زمینه در مشهد فعال هستند در این حوزه کارهای تبلیغی و فرهنگی بیشتری انجام دهند؛ شورا و شهرداری آماده کمک به این سازمان‌ها است.

کد خبر 494185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.