مجوز احداث تراموا در شیراز هنوز صادر نشده است

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز گفت: بخشی از شعار انسان‌محوری که شورای پنجم در مقابل خودرومحوری سرلوحه کار قرار داد، توسعه حمل‌ونقل همگانی بوده است چرا که با کاهش تردد خودروها و ایجاد شرایط ایمن و قابل دسترس برای شهروندان عدالت اجتماعی برقرار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نواب قائدی در آئین رونمایی از ۵۰ دستگاه اتوبوس به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان، اظهار کرد: در حوزه اتوبوسرانی ۵۰ دستگاه اتوبوس معادل ۲۰۰ میلیارد تومان به ناوگان حمل‌ونقل عمومی شیراز افزوده شد که در مقایسه با سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ معادل خرید ریالی ۴۰۰ دستگاه اتوبوس است.

وی افزود: احداث خط تراموا که از بهترین مصوبات شورای شهر بود و مسیر آن مهم‌ترین آثار تاریخی شهر شیراز را از آرامگاه سعدی، آرامگاه حافظ، ارگ کریمخانی و حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) در بر می‌گیرد، به دلیل مطالعات جامع حمل‌ونقل و مشکلات آن در وزارت کشور هنوز مجوز نگرفته است و امیدواریم در سه ماه آتی تاییدیه آغاز کار را اخذ کند در غیر این صورت همکاران ما در شورای ششم این موضوع را پیگیری کنند.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر یکی از خواسته‌های شهروندان شیراز را برخورداری از خط اتوبوس تندرو دانسته و افزود: این موضوع نیز با وجود پیگیری بسیار از نخستین روزهای آغاز به کار شورا به دلیل مشکلات ناشی از تحریم‌های خارجی میسر نشد.

وی همکاری همشهریان در توسعه مسیرهای ویژه حمل‌ونقل عمومی را خواستار شد و خاطرنشان کرد: شاید هنوز با تحقق شعار انسان‌محوری فاصله داریم؛ زیرا برخی شهروندان به محض این که خط ویژه‌ای را در نظر می‌گیریم، نسبت به ایجاد آن اعتراض می‌کنند در حالی که ضروری است فضا و عرصه برای حضور خودروهای عمومی در مراکز شهر افزایش یابد تا با مشکلات زیست‌محیطی، ترافیکی و مسائل روحی و روانی ناشی از آن مواجه نشویم.

قائدی با اشاره به ایجاد تعاملات پایدار و مطلوب با پلیس راهور، گفت: برای اولین بار در تاریخ شوراها تفاهم‌نامه همکاری پلیس راهور و شهرداری شیراز بسته شد و ردیف بودجه‌ای به آن اختصاص داده شده که صرف توسعه زیرساخت‌های شهری می‌شود.

وی با اشاره به حمل‌ونقل و ترافیک شیراز تصریح کرد: مرکز شماره‌گذاری شماره ۲ شیراز واقع در بلوار ولایت، خیابان سلامی برای روان سازی ترافیک و کاهش زحمت شهروندان در شرق شیراز راه‌اندازی خواهد شد.

کد خبر 494051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.