«خودمنزلت بخشی» دغدغه معلمان باشد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: وظیفه مدیریت شهری، مدیریت استان و مدیریت کشور نگاه متعالی و توسعه یافته به معلمان است و علاوه بر آن اولیا دانش آموزان نیز باید برای معلمان چنین جایگاه، ارزش و منزلتی را قائل باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصر اصفهانی در مراسم تجلیل از معلمان سرآمد نواحی آموزش و پرورش توسط شهرداری اصفهان، اظهار کرد: اگر امروز بخواهیم در مدیریت شهری نیک اندیشی کنیم و تعارفات مرسوم را کنار بگذاریم، اگر به فکر توسعه، تعالی و پیشرفت شهر هستیم باید به قشر فرهنگیان توجه کنیم.

وی افزود: برگزاری مراسم تجلیل از معلمان سرآمد منتی بر سر هیچ فردی نیست، بلکه مدیریت شهری به عنوان وظیفه‌ای که بر عهده دارد و به جهت پیشبرد اهداف خود و صیانت از خدمات قابل ارائه به شهر، باید به آموزش و پرورش توجه کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه یکی از نمادهای توسعه یافتگی آداب معاشرت، نحوه ارتباطات و تعاملات افرادی است که در هر جامعه‌ای زندگی می‌کنند، تصریح کرد: اگر مدیریت شهری تنها به کالبد و فیزیک شهر به عنوان یک موجود زنده توجه کند و به روح شهر و انسان‌هایی که در آن زندگی می‌کنند، توجه نشود، حتی اگر بهشتی درست کنیم که بهشتیانی در آن وجود نداشته باشد، حتماً متضرر شده و مسیر را به خوبی طی نکرده‌ایم.

وی ادامه داد: باید برای برجسته‌تر شدن نقش معلمان در جامعه تلاش شود؛ کسانی که از این مسئولیت غفلت می‌کنند باید بدانند علاوه بر آنکه عمر خود را تلف کرده، قدردان خدمات دیگران نیستند.

نصر اصفهانی گفت: اگر فردی به نام «جبران خلیل جبران» تاکید دارد که «اگر خواستید تمدنی را نابود کنید باید به سه حوزه تعلیم و تربیت، خانواده و الگوها و اسوه‌های جامعه هجوم ببرید»؛ بدان معنا است که اگر امروز از آموزش و پرورش غفلت شود قطعاً تمدن کهن ایران اسلامی را پاس نداشته‌ایم و زمانی به تمدن ما هجوم برده می‌شود که معلمان مرجعیت و مسئولیت خود را به درستی در جامعه انجام ندهند.

وی تاکید کرد: وظیفه مدیریت شهری، مدیریت استان و مدیریت کشور نگاه متعالی و توسعه یافته به معلمان است و علاوه بر آن اولیا دانش آموزان نیز باید برای معلمان چنین جایگاه، ارزش و منزلتی را قائل باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: علاوه بر این دیدگاه‌ها "خود منزلت بخشی" یکی از مسائل بسیار مهمی است که همواره باید دغدغه معلمان باشد؛ یعنی معلمان باید به منزلت خود توجه داشته باشند و مراقب هر رفتاری که می‌تواند به این رکن اساسی آسیب برساند، باشند.

وی با بیان اینکه جامعه بی‌شک قدردان معلمان خواهد بود، گفت: امروز نقش معلمان در جامعه به جهت بروز ویروس کرونا برجسته‌تر شده، هرچند مردم همیشه معلمان را گرامی داشته و در هیچ فضایی از دید اولیای دانش آموزان و مردم مغفول نبوده‌اند.

نصر اصفهانی اظهار کرد: نقش دو قشر جامعه «معلمان و کادر درمان» علی‌رغم اینکه همیشه خادم بودند، در شرایط کرونا برجسته‌تر شد.

وی با اشاره به نقش تأثیرگذار تعلیم و تربیت، گفت: هر کجا شهر کمتر آسیب دیده، جاهایی بوده که تعلیم و تربیت بهتر انجام شده و هر کجا این اقدام به خوبی انجام نشده، به نقاط آسیب پذیر شهر تبدیل شده است.

کد خبر 494037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.