بازار ارز دیجیتال امروز ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار

وضعیت، جدیدترین و بهترین ارز دیجیتال شامل رمز ارز کاردانو است که دربین تعداد زیاد رمز ارزهای موجود در بازار که هرکدام از ویژگی‌های خاصی برخوردارند فناوری جدیدی دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازارهای مالی، بازار ارزهای دیجیتال امروز _ یکشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه، را اینگونه تحلیل می‌کند: کسری بودجه امسال ۳۵۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی می‌شود، باید کشور را در جهت تولید ارز دیجیتال حرکت دهیم، این جمله از صحبت‌های آقای محمد رضا پور ابراهیمی رئیس کمسیون اقتصادی مجلس است، فردی خوش فکر و با اخلاق زمانی که بسیاری از مسئولان کشور هیچ اطلاعی از ارزهای دیجیتال ندارد و یا در صدد جلوگیری از ورود آن‌ها به کشور هستند ایشان دیدگاه بسیار بهتری دارند، زمانی که فرصت برای اقتصاد ایران فراهم است که از این محل درآمد ارزی داشته باشد خبر چرا بهره نبرد، کسانی که کمی با ارزهای دیجیتال آشنایی دارند می‌دانند که دولت‌ها نمی‌توانند جلوی معاملات ارزهای دیجیتال را بگیرند پس بهتر است از این فضا استفاده کنند.

آشنایی با رمز ارز کاردانو ADA

بازار ارز دیجیتال امروز ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار

در بازار ارزهای دیجیتیالی تعداد زیادی رمز ارز وجود دارد که هرکدام از ویژگی‌های خاصی برخوردارند، در بین اینها رمز ارز کاردانو مشاهده می‌شود که فناوری جدیدی دارد. پیدایش رمز ارز کاردانو به سال ۲۰۱۵ برمی‌گردد هدف کاردانو ایجاد زنجیره بلوکی است که بتواند نسبت به بلاک چین‌های قدیمی عملکرد به مراتب بهتری داشته باشد که این بهتر بودن بر پایه سرعت بیشتر، معاملات ارزان‌تر و سریع‌تر است.

کاردانو توسط شخصی بنام چارلز هوسکینوس تأسیس شد ، وی همچنان یکی از بنیانگذاران شبکه اتریوم بود. همچنین وی مدیر عامل شرکت IOHK است این شرکت همان سازنده بلاک چین کاردانو است. در مصاحبه‌ای که با چارلز درباره رمز ارزها شده است. وی گفته است که از سال ۲۰۱۱ چارلز با ارزهای رمزنگاری شده آشنا شده است. که در ان سال‌ها سرگرم ماین رمز ارزها و همچنین ترید آنها بوده است. وی بیان کرد که اولین مشارکت حرفه‌ای وی در صنعت رمز ارزها در سال ۲۰۱۳ اتفاق افتاده است. که دوره‌ای درباره بیت کوین برگزار کرد که حدود ۸۰۰۰۰ دانشجو در اسن دوره حضور داشتند. همچنین هوسکینوس علاوه بر اینکه یک کارآفرین است، ریاضیدان نیز است.

نام واحدهای ارزی کاردانو Ada است. این ارز دیجیتال تعداد محدودی دارد و در نهایت ۴۵٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ واحد از آن تولید خواهد شد.

کاردانو مانند سایر بلاکچین ها غیر متمرکز است به این معنی که توسط هیچ مرجعی کنترل نمی‌شود.بلاکچین کاردانو ۲ لایه دارد لایه اولیه آن را لایه تسویه میگویند با این کار کاربران می‌توانند سکه‌های ada را با یکدیگر مبادله کنند لایه دومی که هنوز در حال توسعه است به کاربران امکان ایجاد قرار دادهای هوشمند را می‌دهد.

شبکه کاردانو معاملات را با استفاده از سازوکار اجماعی به نام proof-of-stake تأیید می‌کند. بنا بر نظر متخصصین این حوزه کاردانو بلاک چین نسل سوم می‌باشد و اتریوم و بیت کوین بلاک چین‌های نسل دوم و اول هستند مردم برخی مواقع فکر می‌کنند کاردانو و ADA یکسان هستند، با این حال، تفاوت کمی وجود دارد. کاردانو نام زنجیره بلوکی است که به افراد امکان ارسال و دریافت وجوه را می‌دهد. ADA نام ارز رمزنگاری شده است. مانند ریپل و XRP که ریپل نام بلاک چین است و XRP نام ارز رمز نگاری شده.

بلاک چین سکه کاردانو به شما این امکان را می‌دهد که درست مانند بلاک چین اتریوم قراردادهای هوشمندی ایجاد کنید. قراردادهای هوشمند به دو یا چند نفر اجازه می‌دهد بدون نیاز به شخص ثالث وارد توافق شوند، بدین معنا که وقتی شرایط از پیش تعیین شده محقق شد، همه موارد دیگر خودکار است.

تمرکز اصلی پروژه کاردانو بر روی حل مشکل مقیاس‌پذیری است. برای این منظور پروژه کاردانو از یک تکنولوژی به نام رینا RINAاستفاده می‌کند. رینا یک نوع جدید از ساختارسازی برای شبکه‌ها است و هدف آن ساخت شبکه‌ای است که حریم خصوصی، شفافیت، مقیاس‌پذیری را ارائه می‌دهد. به عبارت دیگر، رینا این امکان را برای کاردانو فراهم می‌کند که با افزایش حجم تراکنش‌ها تا هزاران تراکنش در ثانیه، سرعت انجام آنها و هزینه لازم برای انجام تراکنش‌ها تغییر نکند.

کیف پول رسمی کاردانو Daedalus است که فعلاً فقط روی کامپیوترهای شخصی نصب می‌شود. این کیف پول کاملاً غیرمتمرکز و امن بوده و برای سیستم‌عامل‌های ویندوز، لینوکس و مک عرضه شده است. برای استفاده از این کیف پول، باید چند گیگابایت بلاک چین کاردانو را دانلود کنید.

کاردانو با نماد اختصاری ADA یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۷۸.۰۵ میلیارد دلار، در رتبه ۴ بازار قرار داشته و سهم ۳.۳۰ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد. هر واحد از کاردانو در این لحظه با قیمت ۲.۴۴ دلار، با احتساب نرخ تتر ۲۳,۶۳۰ تومان معادل ۵۷,۷۲۶ تومان معامله می‌شود و حجم مبادلات روزانه آن ۱۵.۷۹ میلیارد دلار است. قیمت در ۲۴ ساعت اخیر ۱۵.۸۸% افزایش یافته است. بالاترین قیمت کاردانو در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ معادل ۲.۴۴ دلار بوده که همینک دارای این قیمت است. تعداد واحدهای در گردش کاردانو ۳۱.۹۵ میلیارد و تعداد کل واحدهای آن ۴۵ میلیارد خواهد بود. در حال حاضر فعال‌ترین صرافی که در آن کاردانو معامله می‌شود، صرافی Binance با سهم ۱۲.۶۹ درصدی از حجم معاملات روزانه است.

بازار ارز دیجیتال امروز ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار

منبع عکس: سایت ارز دیجیتال

هش چیست؟ و هشت ریت به چه معناست؟

احتمالاً اگر با دستگاه‌های ماینر (استخراج کننده رمز ارزها) آشنایی داشته باشید با اصطلاح هش ریت نیز آشنایی دارید قدرت دستگاه‌های ماینر براساس هش ریت بیان می‌شود.

هش ریت HashRate یا هش پاور Hash Powerمعیاری برای اندازه‌گیری عملکرد یک دستگاه ماینر است. به عبارت دیگر هش ریت، میزان سرعتی که یک ماینر موفق به حل هش می‌شود تا پاداش دریافت کند را نشان می‌دهد. در روند استخراج بیت کوین، بلاک‌های حاوی تراکنش‌های تأیید شده، پیش از اضافه شدن به بلاک چین می‌بایست هش شوند. به روند هش شدن بلاک‌ها نیز هشینگ Hashing می‌گویند.

هش تابعی است که ورودی از حروف و اعداد را به یک خروجی رمزگذاری شده با طولی ثابت تبدیل می‌کند. توابع hash در سرتاسر اینترنت به منظور ذخیره ایمن کلمه عبور، یافتن سوابق تکراری، ذخیره سریع و بازیابی اطلاعات و موارد این‌چنین به‌کاربرده می‌شوند. هش با استفاده از یک الگوریتم ایجاد می‌شود که برای مدیریت بلاک چین در فضای کریپتوکارنسی‌ها بسیار ضروری است و درواقع پایه و اساس شبکه بلاک چین نیز محسوب می‌شود.

در شبکه بیت کوین، مصرف انرژی از آن جهت صورت می‌گیرد که شبکه برای یافتن بلاک‌های از محاسبات پیچیده ریاضی بهره می‌برد و این مسئله توسط واحدی با عنوان نرخ یا قدرت هش اندازه‌گیری می‌شود. به عبارت دیگر این محاسبات، مسائل ریاضی هستند که یک ماینر نمی‌تواند آنها را حدس بزند و یافتن جواب این مسائل نیازمند محاسباتی پیچیده است.

نقشه بازار ارزهای دیجیتال

بازار ارز دیجیتال امروز ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار

کد خبر 493890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.