۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸
 جشنواره "سینما حقیقت" فراخوان داد

فراخوان شرکت در پانزدهمین جشنواره «سینما حقیقت» به همراه زمان برگزاری این رویداد سینمایی منتشر شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، جشنواره در صورت فراهم شدن شرایط و واکسیناسیون عمومی، به شکلی فیزیکی و آنلاین برگزار می‌شود، در غیر این صورت مانند چهاردهمین دوره، جشنواره، به شکل آنلاین برگزار می‌شود. ثبت نام اینترنتی از اول خردادماه آغاز می‌شود و تا ۱۵ مردادماه ادامه دارد.

بازنمایی تاریخ و فرهنگ جامعه ایرانی- اسلامی، صیانت از هویت ملی مبتنی بر انگاره‌های دینی و ایرانی، وضعیت امروز و چشم‌انداز ایران با نگاه ویژه به فرصت‌های قرن جدید، تقویت سینمای مستند خلاق ایران، آشنایی فیلمسازان کشور با تحولات نوین سینمای مستند جهان، از اصول و اهداف این دوره از جشنواره است.

در بخش مسابقه ملی این دوره، فیلم‌هایی که بعد از فروردین ۱۳۹۹ تولید شده‌اند، در سه دسته تقسیم‌بندی شده و با هم رقابت می‌کنند:

مستندهای کوتاه (آثار کوتاه‌تر از ۴۰ دقیقه)

مستندهای نیمه بلند (آثار از ۴۰ تا ۶۰ دقیقه)

مستندهای بلند (آثار بیش از ۶۰ دقیقه)

یکی از بخش‌های مسابقه پانزدهمین جشنواره «سینما حقیقت»، بخش ویژه ایران ۱۴۰۰ (فرصت‌های قرن جدید) است، همچنین بخش بین‌الملل این دوره برخلاف سال گذشته به شکل رقابتی برگزار خواهد شد.

متقاضیان حضور در جشنواره باید فرم شرکت در جشنواره بین‌المللی «سینما حقیقت» را روی وب سایت جشنواره به صورت آنلاین تکمیل کرده، از اطلاعات ثبت شده پرینت گرفته، به امضای تهیه‌کننده رسانده و در سامانه ثبت نام اینترنتی جشنواره بارگذاری کنند.

آدرس ثبت نام اینترنتی جشنواره panel.irandocfest.ir

کد خبر 493880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.