اولیانوف: مذاکرات وین در اشکال مختلف جریان دارد

رئیس هیات روسیه در مذاکرات برجام در پاسخ به پرسش یک خبرنگار درباره روند مذاکرات وین گفت: گفت‌وگوها درباره احیای برجام در اشکال مختلف جریان دارد.

به گزارش ایمنا، میخائیل اولیانوف سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین افزود که علاوه بر مذاکرات رؤسای هیأت‌ها، گروه‌های تخصصی در مورد لغو تحریم‌ها، مسائل هسته‌ای و تدابیر اجرایی احیای برجام در جریان است. وی با اشاره به تلاش‌ها برای تهیه پیش‌نویس توافق افزود: اگر لازم شد کمیسیون مشترک برجام هم تشکیل خواهد شد.

نماینده روسیه پیشتر در توئیت دیگری گفته بود که مذاکرات تاکنون پیشرفت خوبی داشته اما مسیر پیش رو «آسان نیست». وی اظهار داشت: کارها برای احیای برجام در ایام تعطیلات آخر هفته (امروز و فردا) ادامه دارد.

دیپلمات‌های ارشد کشورهای عضو برجام طی هفته‌های گذشته در وین، پایتخت اتریش گردهم آمده تا در خصوص رفع تحریم‌های آمریکا و احیای توافق هسته‌ای ایران رایزنی کنند. در آخرین نشست کمیسیون مشترک مقرر شد که مذاکرات و رایزنی‌ها به شکل فشرده و با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند. از این رو هر روز جلسات متعدد و مستمری در سطوح مختلف میان اعضای ایران و گروه ١+٤ برگزار می‌شود.

دیروز در ادامه رایزنی‌ها در وین، دیداری دوجانبه میان سید عباس عراقچی و وانگ گون رؤسای هیأت‌های ایران و چین انجام گرفت. در این نشست که در محل اقامت عراقچی برگزار شد، طرفین به بحث و بررسی وضعیت گفت‌وگوها و برخی موضوعات حائز اهمیت پرداختند.

نشست چهارجانبه رؤسای هیأت‌های ایران و سه کشور اروپایی، دیدار اعضای گروه چهار به علاوه یک و آمریکا بدون حضور ایران و جلسه عراقچی با انریکه مو را معاون سرویس خارجی اتحادیه اروپا بخشی از جلساتی است که در طول یک هفته گذشته در جریان بوده است.

عراقچی می‌گوید: چالش و موارد مورد اختلاف کوچک نیست و باید در مورد آن بحث صورت و مذاکره انجام گیرد تا بتوان راه حل‌هایی درباره آن پیدا کرد. به همین منظور مذاکرات تعطیلی و آخر هفته ندارد و در سطح کار گروه‌ها مذاکرات ادامه پیدا می‌کند و اگر لازم باشد شبانه روز کار خواهند کرد. هر زمانی که نیاز باشد برای جمع بندی، حل مشکلات آنها یا به هر دلیل دیگری، کمیسیون مشترک دو باره تشکیل جلسه می‌دهد.

منبع: ایرنا

کد خبر 493727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.