جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب مطالبه‌ای مردمی است

معاون خدمات شهری و اجرائی شهردار تبریز گفت: جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب مطالبه‌ای مردمی و بر اساس بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، وظیفه ذاتی و قانونی شهرداری است.

به گزارش ایمنا، محمدرضا قربانیان تبریزی اظهار کرد: مهمترین وظیفه شهرداری تبریز تأمین امنیت شهروندان است که در این راستا و در جهت رسیدگی به هزاران شکایتی که شهروندان داشته‌اند، اقدام به جمع‌آوری و رهاسازی سگ‌های بلا صاحب در بیرون شهر می‌کنیم.

وی افزود: با توجه به آسیبی که سگ‌های بلا صاحب به شهروندان رسانده‌اند و شکایت‌های متعددی که در این خصوص در مراجع قضائی علیه شهرداری مطرح شده، جمع‌آوری سگ‌های بلا صاحب در دستور کار معاونت خدمات شهری قرار گرفته است.

معاون خدمات شهری شهردار تبریز اضافه کرد: تشویش اذهان عمومی به واسطه جمع آوری سگ‌های بلا صاحب امر پسندیده‌ای نیست و به جای این کار می‌توان با هم‌اندیشی و هم فکری، نسبت به حل این معضل شهری و تأمین امنیت شهروندان اقدام کرد.

قربانیان تأکید کرد: شهرداری تبریز تا به امروز هیچ گونه اقدام به سگ‌کشی انجام نداده و تنها به بیهوشی این حیوانات توسط پیستول‌های بیهوشی، جمع‌آوری و رهاسازی آنها در بیرون از شهر پس از به هوش آمدن سگ‌ها اقدام می‌شود.

او خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم در برابر تهدید سلامت و امنیت شهروندان بی‌تفاوت باشیم، همین چند وقت پیش اهالی شهرک آخمقیه یک کودک چند ساله را از دست سگ‌های ولگرد نجات داده‌اند.

معاون خدمات شهری و اجرایی شهردار تبریز یادآور شد: روزانه صدها تماس مبنی بر جمع‌آوری و آسیب رساندن سگ‌های بلا صاحب با مرکز ۱۳۷ شهرداری تبریز گرفته می‌شود که نمایندگان تشکل‌های غیردولتی فعال در این حوزه می‌توانند از نزدیک مستندات این تماس‌ها و مطالبات مردمی را مشاهده کنند.

معاون خدمات شهری و اجرایی شهردار تبریز با اشاره به احداث محلی برای نگهداری سگ‌های بلا صاحب اظهار کرد: حسب دستور شهردار تبریز، محلی برای جمع‌آوری و نگهداری سگ‌های بلا صاحب در نظر گرفتیم که از تشکل‌های غیر دولتی فعال در این زمینه نیز دعوت به همکاری می‌کنیم.

قربانیان اظهار امیدواری کرد: با تعامل و همکاری شهرداری، تشکل‌های غیردولتی، شهروندان و نهادهای مربوطه، نسبت به حل این معضل شهری اقدام شود.

منبع: برنا

کد خبر 493591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.