ایران به سهمیه‌های اوپک باز می‌گردد

یک کارشناس انرژی گفت: اگر تحریم‌ها لغو شود ایران به سهمیه‌های اوپک و میزان تولیدات پیش از تحریم باز می‌گردد صنعت نفت ایران توان رسیدن به این میزان تولید را دارد همانطور که در چند برهه زمانی پس از جنگ و برداشتن موقت تحریم‌ها در برجام نشان داد که توانست به سرعت ظرفیت‌های خود را تکمیل کند.

حسن مرادی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اگر تحریم‌ها لغو شود ایران به سهمیه‌های اوپک و میزان تولیدات پیش از تحریم بازمی‌گردد. صنعت نفت ایران توان رسیدن به این میزان تولید را دارد همانطور که در چند برهه زمانی پس از جنگ و برداشتن موقت تحریم‌ها در برجام نشان داد که توانست به سرعت ظرفیت‌های خود را تکمیل کرده و به میزان تولید پیش از تحریم بازگردد.

وی با بیان اینکه امید است با برداشتن تحریم‌ها صنعت نفت بتواند به سرعت جایگاه خود را در بازار جهانی نفت پیدا کرده و استوار به پیش رود، افزود: احتمال می‌رود با برداشتن تحریم‌ها، صنعت نفت ایران بتواند سهمیه اوپک خود را پر کرده و به جایگاه پیشین خود بازگردد.

این کارشناس انرژی گفت: آمریکا همه جور ایران را آزمایش کرده و دولت جدید بایدن بر این اعتقاد است که تحریم‌های حداکثری نتوانست توان ایران را بشکند و خدشه‌ای به زندگی روزمره ایرانیان وارد کند، بنابراین راهی جز تعامل با ایران ندارد.

مرادی افزود: ایران نیز نباید در این رابطه سخت‌گیری کرده و به سمت حل مناقشات حرکت کند تا محیط با ثباتی را ایجاد کند، زیرا در شرایط با ثبات رشد بهتری داشته و می‌تواند عقب افتادگی‌های اقتصادی را جبران کند.

وی تصریح کرد: اگر در مذاکرات امتیازی هم بدهیم به صورت جبرانی تلافی خواهیم کرد بنابراین باید دست دولتمردان باز گذاشته شود که تا حدودی انعطاف داشته باشند و اجازه دهند مذاکرات به نتایج مثبت برسد.

کد خبر 493495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.