بارش‌های امروز خسارت جدی نداشته است/سرعت طوفان در مناطق شرقی به ۶۰ کیلومتر رسید

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به فعال شدن یک سامانه ناپایدار و وجود بارندگی‌ها از صبح امروز در برخی مناطق استان، گفت: امروز طوفان‌های لحظه‌ای در مناطق شرق و شمال گزارش شد که خسارت آنها چندین مورد سقوط درخت و تابلوی تبلیغاتی بوده اما تا بحال خسارت جدی در استان نداشتیم.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص بارش‌های امروز اظهار کرد: یک سامانه ناپایدار جوی از امروز بر استان فعال شده که تا روز شنبه هم ادامه دارد، این سامانه باعث شده که امروز در مناطق شرق و شمال استان بارندگی‌هایی داشته باشیم و البته صبح امروز این بارش‌ها در مناطق غربی استان فعال بوده و در حال حاضر در مناطق اردستان، نائین و مورچه خورت بارندگی‌هایی داریم اما منجر به خسارتی نشده است.

وی افزود: سیلاب‌های نقطه‌ای در چند منطقه گزارش شده از جمله روستای نیسیان در اردستان و روستاهای جنوب غرب اردستان که در دامنه کوه قرار دارند. بارندگی‌های فصلی در مناطق کویری به علت عدم نفوذ پذیری خاک تبدیل به روان آب می‌شود و مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و این مسئله هم باعث سیلابی شدن رودخانه‌ها در این روستاها شده است.

خیزش گردوغبار در جاده نائین به سجزی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه گزارش خسارت از بارش‌های امروز در استان تا بحال اعلام نشده است، تصریح کرد: امروز طوفان و وزش باد در مناطق شرقی به ۶۰ کیلومتر در ساعت هم رسید که باعث خیزش گردوغبار در اکثر مناطق شد و بخصوص در جاده نائین به سجزی و محور شهرضا، محور جاده‌ای آزادراه شرق و مناطق شمال و شرق استان خیزش گردوغبار را داشتیم همچنین گزارشی از شکسته شدن درخت‌ها و سقوط چندین تابلوی تبلیغاتی رسیده اما خسارت جدی به آن مناطق وارد نشده است.

وی اظهار کرد: این سامانه ناپایدار تا روز پنجشنبه مناطق شرق و شمال و فردا مناطق غرب، شمال و مرکزی استان را دربر می‌گیرد، روز شنبه هم در مناطق جنوبی اثرات این سامانه دیده می‌شود. حوادث پیش‌بینی شده درپی این سامانه ناپایدار ایجاد سیلاب‌های فصلی، جاری شدن روان آب موقت به صورت محلی، صاعقه و برق گرفتگی و احتمال تگرگ و وزش تندبادهاست که در این رابطه همه عوامل مدیریت بحران در استان به صورت آماده‌باش هستند و هشدارها و دستورات لازم به شهرداری‌ها، دستگاه‌های اجرایی مانند راهداری، فوریت‌های پزشکی، هلال احمر و پلیس راه داده شد.

هشدار به شهروندان / کوهنوردی و چرای دام در مناطق مرتفع ممنوع

شیشه فروش ادامه داد: به شهرداری‌ها اعلام شد دهانه پل‌ها را از رسوبات تخلیه کنند و مقرر شد آب منطقه‌ای مسیر رودخانه‌ها را با همکاری شهرداری‌ها بازگشایی و لایروبی کند و شهرک‌های صنعتی اداره راه و جهاد کشاورزی و شهرداری‌ها هم نسبت به تحکیم سیل بندهای اطراف شهرها، روستاها، قنوات و راه‌ها و حفظ آنها در برابر سیلاب اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در هشدار به شهروندان، خاطرنشان کرد: لازم است افراد از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها جدا خودداری کنند و کوهنوردی، چرای دام در مناطق مرتفع و اطراف رودخانه‌ها و مسیل‌ها به ویژه در ساعت بعدازظهر و شب نباید انجام شود و همچنین تحکیم سازه‌های موقت به دلیل وزش باید باید انجام شود و همه این موارد برای این سه روز که ناپایداری جوی بر روی استان فعال است باید انجام شود.

وزش باد و بارش‌های ناگهانی پدیده غالب تا پایان فصل بهار

وی افزود: فعلاً گزارش خاصی از حادثه و خسارتی به ما نرسیده اما عوامل مدیریت بحران در استان در حال آماده باش هستند و پیش‌بینی شده تا پایان بهار وزش باد و بارش‌های ناگهانی را داشته باشیم و همچنین در تابستان هم خیزش گردوغبار را در استان خواهیم داشت.

شیشه فروش ادامه داد: امروز طوفان‌های لحظه‌ای هم در مناطق شرق و شمال گزارش شده که خسارت آنها چندین مورد سقوط درخت و تابلوی تبلیغاتی بوده اما تا بحال خسارت جدی در استان نداشتیم. از سیلابی شدن رودخانه‌های روستایی هم تا به این ساعت خسارتی گزارش نشده است.

کد خبر 493252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.