افضل به پادشاهی با مس ادامه می‌دهد یا شمسایی جام را به اصفهان می‌آورد؟

هفته پایانی مرحله نهایی لیگ برتر فوتسال در حالی برگزار خواهد شد که تیم های مس سونگون، گیتی پسند و سن ایچ ساوه شانس بالابردن جام را به عنوان تیم قهرمان دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته پایانی (دهم) مرحله نهایی لیگ برتر فوتسال امروز (پنج شنبه ۲۳ اردیبهشت) از ساعت ۱۶ با برگزاری ۳ بازی در شهرهای اصفهان، تبریز و مشهد پیگیری خواهد شد.

گیتی پسند اصفهان _ مقاومت البرز

شاگردان وحید شمسایی هفته گذشته در یک رقابت مهم، با نتیجه ۴ بر ۳ سن ایچ ساوه را شکست دادند تا پس از باخت برابر فرش آرا، همچنان به قهرمانی امیدوار باشند. گیتی پسند در حال حاضر از ۹ بازی گذشته خود ۱۷ امتیاز کسب کرده است تا با تفاضل گل بهتر نسبت به سن ایچ و ۲ امتیاز کمتر نسبت به تیم مس، در رده دوم جدول قرار گیرد.

در آن سوی میدان مقاومتی‌ها که امسال تیم متفاوتی را روانه مسابقات کرده بودند از ۹ بازی گذشته خود ۷ امتیاز به دست آوردند تا در حال حاضر تیم پنجم جدول باشند.

مس سونگون ورزقان _ کراپ الوند

مدافع عنوان قهرمانی هفته گذشته با نتیجه ۴ بر ۳ از سد مقاومت البرز گذشت تا بیش از پیش به قهرمانی نزدیک باشد. شاگردان علی افضل اکنون از ۹ بازی خود ۱۹ امتیاز به دست آورده‌اند و صدرنشین حال حاضر جدول لیگ برتر فوتسال هستند.

در آن طرف میدان کراپ الوند که نخستین سال حضور خود در لیگ را تجربه می‌کند، هفته‌های اخیر با تغییر کادر فنی مواجه شد و رضا لک سرمربی این تیم به صورت توافقی جدا شد. کراپی ها اکنون پس از گذشت ۹ هفته از مرحله نهایی تنها ۱۰ امتیاز دارند و در رده چهارم جدول قرار دارند.

فرش آرا مشهد _ سن ایچ ساوه

فرش آرای مشهد با وجود صعود به مرحله نهایی در لیگ امسال در قامت یک مدعی ظاهر نشد اما شکست دادن گیتی پسند در هفته هشتم مرحله نهایی معادلات لیگ را به نفع مس سونگون رقم زد. فرش آرایی‌ها از ۹ بازی که انجام دادند فقط ۷ امتیاز دارند و آخرین تیم جدول هستند.

جواد اصغری مقدم با تیم جوان و یکدستی که راهی مسابقات کرد، پا به پای تیم‌های بالانشین پیش آمد و به عنوان یک مدعی قهرمانی در لیگ حاضر بود. آنها شاید اگر کمی بیشتر خود را باور داشتند، در حال حاضر صدرنشین لیگ بودند اما از ۹ بازی خود ۱۷ امتیاز دارند و به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به گیتی پسند در رده سوم جدول قراردارند.

بررسی احتمالات قهرمانی

مس سونگون با وجود اختلاف ۲ امتیازی نسبت به گیتی پسند صدرنشین، شاسن نخست قهرمانی را دارد و می‌تواند با پیروزی در دیدار هفته پایانی برابر کراپ الوند، برای چهارمین مرتبه به صورت پیاپی قهرمان لیگ برتر شود و پوکر کند.

دومین تیمی که شانس قهرمانی را دارد، گیتی پسند اصفهان است اما شاگردان وحید شمسایی در صورتی می‌توانند قهرمان شوند که برابر مقاومت البرز به پیروزی برسند و تیم مس سونگون برابر کراپ شکست بخورد. در حالتی که مس مساوی کند و گیتی پسند با اختلاف بالا پیروز شود که تفاضل گل بهتری نسبت به مس پیدا کند نیز می‌تواند قهرمان شود.

سن ایچ ساوه نیز جز تیم‌هایی است که اگرچه شانس پایینی برای قهرمانی دارد اما هیچ چیز غیرممکن نیست. در صورتی که سن ایچ بازی خود را پیروز شود و تیم‌های مس و گیتی پسند شکست بخورند می‌تواند قهرمان شوند. از طرف دیگری اگر مس شکست بخورد و گیتی پسند به تساوی دست پیدا کند نیز می‌توانند قهرمان لیگ شوند. روی کاغذ با تساوی تیم مس و شکست یا تساوی گیتی پسند نیز سن ایچ می‌تواند با پیروزی با تفاضل بالا قهرمان شود که این موضوع اندکی غیر ممکن است.

کد خبر 493112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.