قتل مرد میانسال به ضرب گلوله در نزاع خیابانی

توقیف کالای قاچاق در راه‌آهن، نزاعی که منجر به قتل شد، دستگیری قاتل فراری، به دام افتادن کلاهبردار با شگرد عضویت در بورس خارجی، حادثه مرگبار تصادف، انهدام باند سارقان مسلح و دستگیری سارق را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرمانده پلیس راه آهن پلیس پیشگیری ناجا از کشف و توقیف کالای قاچاق در انبار توشه ایستگاه راه آهن تبریز خبر داد.

حشمت اله ملکی در خصوص جزئیات این کشف افزود: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مأموران پلیس راه آهن آذربایجان حین کنترل انبار توشه ایستگاه راه آهن تبریز به محموله‌های پستی ارسالی از شهرهای مرزی مشکوک می‌شوند.

وی افزود: در بازرسی به عمل آمده از محموله‌ها سه هزار و ۳۹ ثوب البسه خارجی، ۱۲۰ کارتن اقلام بهداشتی، ۵۳ بسته پوشاک کودک، ۱۶ کارتن قرص ماشین ظرفشویی، ۷۲۰ بسته پد آرایشی، ۱۷ کارتن انواع پاستیل و شکلات، ۴۲۶ عدد خمیر دندان و کرم، ۲۳۰ بسته مکمل غذایی همگی ساخت کشور ترکیه که فاقد مدارک قانونی بودند، کشف و ضبط شد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه را بیش از هفت میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و کالاهای مکشوفه تحویل سازمان تعزیرات حکومتی شهرستان تبریز شد.

نزاع خیابانی که منجر به قتل شد

دادستان عمومی و انقلاب سقز گفت: امروز صبح در نزاع خیابانی در گاراژ حاجی مهری این شهرستان، مردی ۵۵ ساله، به ضرب گلوله به قتل رسید.

علیرضا رضاپور اظهار کرد: دقایقی پیش در گاراژ حاجی مهری، در یک نزاع خیابانی، مردی حدود ۶۰ ساله با ضرب گلوله به قتل رسیده است.

وی با بیان اینکه هنوز علت قتل مشخص نیست، افزود: قاتل از محل متواری و تحت تعقیب قرار دارد و علت حادثه توسط پلیس شهرستان سقز در دست بررسی است و به گفته شاهدان عینی در محل حادثه، فرد مقتول اهل یکی از روستاهای تابعه شهرستان سقز است که در گاراژ حاجی مهری سقز توسط قاتل یا قاتلان با سلاح گرم به قتل رسیده است و هنوز انگیزه این قتل مشخص نشده است.

به دام افتادن قاتل فراری پس از ۸ سال

فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت از دستگیری قاتل فراری پس از هشت سال توسط پلیس آگاهی این شهرستان خبر داد.

رضا محمدرضایی اظهار کرد: در یکی از مناطق شهرستان جیرفت وقوع قتل با اسلحه جنگی به مرکز فوریت‌های پلیسی اعلام شد.

وی ادامه داد: قاتل پس از ارتکاب متواری شد و این پرونده به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

محمدرضایی تصریح کرد: با توجه به متواری شدن متهم از شهرستان و مجهول المکان بودن این فرد کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام کار اطلاعاتی مستمر در نهایت محل اختفا قاتل را در شهرستان کهنوج شناسایی و وی را پس از اخذ نیابت قضائی در مخفیگاهش دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه انگیزه قاتل انتقام‌جویی از مقتول بوده است، گفت: متهم پس از اعتراف به بزه انتسابی با تشکیل پرونده، جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی جیرفت با تاکید بر استفاده از فرهنگ گفتمان، مشاوره گرفتن و نقش ریش سفیدان و معتمدان برای حل مشکلات در هرگونه اختلاف فردی و سایر دعاوی، گفت: با استفاده از این ظرفیت می‌توان از بروز این گونه موارد جبران ناپذیر جلوگیری کرد.

دستگیری کلاهبرداری با شگرد عضویت در بورس خارجی

رئیس پلیس فتا ناجا از شناسایی و دستگیری سرشاخه باند کلاهبرداری با شگرد عضویت در بورس خارجی و دریافت سود با رمز ارزها خبر داد.

وحید مجید در تشریح این خبر اظهار کرد: با توجه به ارجاع تعداد قابل توجهی پرونده از سوی شکات در استان خراسان رضوی مبنی بر سرمایه گذاری در ارز خارجی (فارکس) و دریافت سود به شکل رمز ارز، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های مقدماتی مشخص شد، مال باختگان طی آشنایی با سرمایه‌گذاری که خود را نماینده یکی از بانک‌های مالزی معرفی کرده بود و با پیشنهاد سرمایه‌گذاری در بورس خارجی و سپس اعطای سود به صورت رمز ارز آشنا شده بودند و ضمن انتخاب پلن خود از جدول پیشنهادی به صورت هفتگی سود خود را دریافت کرده بودند.

رئیس پلیس فتا ناجا ادامه داد: با بررسی‌های انجام شده مشخص شد، این فرد تاکنون میلیاردها تومان از شهروندان کلاهبرداری کرده است که مال باختگان پس از مسدود شدن حساب کاربری شأن در سایت‌های موصوف و اطمینان از عدم بازگشت سرمایه خود، موضوع را با پلیس فتا در میان گذاشتند.

۱ کشته و ۳ زخمی در یک حادثه رانندگی

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه از وقوع یک حادثه رانندگی در محور جوانرود به ثلاث باباجانی خبر داد و گفت: در این حادثه یک نفر جان خود را از دست داد و سه نفر هم زخمی شدند.

محمد حیدری افزود: در این حادثه دو دستگاه خودروی سواری پراید و کامیون ایسوزو دچار سانحه شدند.

وی گفت: در این حادثه راننده خودروی پراید به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد و دو سرنشین دیگر این خوردو و راننده کامیون نیز زخمی شدند.

حیدری علت وقوع این حادثه مرگبار را طبق نظر کارشناسان پلیس راه، سرعت غیرمجاز راننده پراید و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه اعلام کرد.

انهدام باند سارقان مسلح طلافروشی‌ها

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از انهدام شبکه سارقان مسلح طلافروش‌های غرب استان تهران خبر داد و گفت: چهار فرد مسلح که اقدام به سرقت مسلحانه کرده بودند توسط کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت شناسایی و دستگیر شدند.

علیرضا لطفی اظهار کرد: چهار مرد مسلح در حالی که دو نفر از آنها دو قبضه اسلحه کلاشینکف و یکی از آنها تبر به دست داشت سوار بر خودروی پژو ۴۰۵ در مقابل طلافروشی در بلوار اصلی باقرشهر توقف کردند و در حالی که چهره‌های خود را پوشانده بودند با اسلحه و تبر از خودرو پیاده شده و به سمت طلافروشی رفتند.

وی افزود: با اینکه سارقان سرقتی مرتکب نشده بودند، اما کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت بی‌درنگ وارد عمل شدند و با بررسی پرونده‌های سرقت‌های مسلحانه‌ای که پیشتر رخ داده شده بود و عاملان سرقت دستگیر نشده بودند فعالیت خود را آغاز کردند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به پرونده‌های مشابه سرقت‌های طلافروشی گفت: ۲۴ خرداد سال گذشته طلافروشی در منطقه ملارد به سرقت رفته بود و حدود یک ماه بعد یعنی ۱۷ تیر همان سال طلافروشی در بهارستان و در نهایت سومین سرقت ۱۶ مرداد سال ۹۹ در اسلامشهر رخ داده بود و این بار نیز طلافروشی مورد سرقت مسلحانه مردان نقاب‌دار قرار گرفته بود.

دستگیری سارق کابل برق

فرمانده انتظامی استان همدان از دستگیری یک سارق سیم برق و کشف ۲۰ فقره سرقت در شهرستان ملایر خبر داد و گفت: به دنبال وقوع چند فقره سرقت سیم برق در ملایر، مأموران کلانتری ۱۲ شناسایی و دستگیری سارق را در دستور کار قرار دادند.

سلمان امیری افزود: با انجام کار اطلاعاتی دقیق و بکارگیری شگردهای پلیسی، یک سارق در این خصوص شناسایی و با هماهنگی دستگاه قضائی در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

وی گفت: متهم در بازجویی‌های فنی و تخصصی، به ۲۰ فقره سرقت سیم و کابل برق در یکی از روستاهای شهرستان اعتراف و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.‌

کد خبر 493050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.