نشان «محمدتقی فرور» در یک جشنواره سینمایی

دبیر اجرایی جشنواره فیلم زمین از اهدای نشان محمد تقی فرور خبر داد و گفت: جشنواره فیلم زمین جایزه ویژه‌ای به نام نشان زنده‌یاد «محمد تقی فرور» (از فعالان محیط زیست) را رونمایی می‌کند که از این‌پس به مجریان فعالیت های شاخص در زمینه توسعه پایدار جوامع محلی اهدا می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم زمین، مهدی توحید پور، اظهار کرد: سینما و محصولات تصویری قدرتمندترین ابزار برای آموزش و آگاهی‌رسانی عمومی است و هدف اصلی در جشنواره، استفاده از این فرصت برای نمایش آثار متنوعی است که هر کدام بخشی از این پازل آموزشی را به عهده خواهد داشت. نمایش مستندها و فیلم‌های داستانی و همچنین انیمشن‌های کودک و نوجوان، امکان ترویج مفاهیم توسعه پایدار را برای همه سنین و همه اقشار جامعه ایجاد می‌کند و ما جشنواره زمین را بستر آموزش همگانی برای دست‌یابی به زندگی تاب آورتر و پایدارتر می‌دانیم.

وی افزود: در این جشنواره بخش‌های مختلفی از جمله مسابقه سینمایی که شامل بخش‌های فیلم مستند و داستانی کوتاه و بلند، پویا نمایی و تجربی و بخش جنبی که شامل فیلم‌هایی است که خارج از مسابقه به نمایش در می‌آیند و جنبه آموزشی و ترویجی دارند. این فیلم‌ها توسط ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف تولید شده است.

دبیر اجرایی جشنواره فیلم زمین ادامه داد: از دیگر برنامه‌های جشنواره فیلم زمین، کارگاه‌ها و بسته‌های علمی-آموزشی است که به مباحث مختلف توسعه پایدار و انتقال تجربیات طرح‌های موفق توسط مسئولان، کارشناسان و فعالان این حوزه اختصاص دارد و برای عموم مردم در کل طول جشنواره و در هر ساعتی قابل دسترسی و رایگان است.

مهدی توحید پور توضیح داد: کارگاه‌های جشنواره زمین به موضوعاتی همچون معماری و شهرسازی پایدار، نقش هنر و سینما در توسعه پایدار، گردشگری پایدار، اقتصاد سبز، نقش زنان و خانواده و نقش سازمان‌های مردم نهاد در توسعه پایدار، نقش جوامع محلی (روستایی و عشایری) در توسعه و مباحث دیگر از این دست می‌پردازد. جشنواره فیلم زمین جایزه ویژه‌ای به نام نشان زنده‌یاد «محمد تقی فرور» (از فعالان محیط زیست) را رونمایی می‌کند که از این‌پس به مجریان فعالیت‌های شاخص در زمینه توسعه پایدار جوامع محلی اهدا می‌شود.

وی گفت: به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، این دوره جشنواره در سطح ملی و به صورت آنلاین با همکاری سامانه نمایش هاشور برگزار خواهد شد.

جشنواره فیلم زمین به دبیری فرهاد توحیدی در تاریخ ۲۵ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

کد خبر 492693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.