پروژه "شهید سلیمانی" ترافیک شرق اصفهان را روان کرده است

یک دکترای مهندسی عمران_راه و ترابری و عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان گفت: در این دوره مدیریت شهری به پروژه رینگ چهارم که اجرای آن سال‌ها در یک بن بست قرار گرفته بود، به عنوان یکی از پروژه‌های کلیدی و شاهرگ حیاتی تردد حمل و نقلی توجه ویژه شده است.

احمد گلی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: احداث مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح شهید سلیمانی از دو منظر قابل بررسی است، نخست آن که با توجه به تردد خودروهای سبک و سنگین از سمت یزد و کرمان به سمت حوزه شهری اصفهان مسیر مناسبی برای عبور خودروهای سنگین از کمربندی شهر وجود نداشت.

وی افزود: در سه ضلع جنوب (مجموعه پل‌های دفاع مقدس)، شمال (تقاطع سه راه ملک شهر) و غرب شهر (تقاطع غیر همسطح استقلال) المان ترافیکی وجود داشت، اما در شرق خودروهای سنگین پس از طی کردن مسیر جاده به ناگهان وارد معابر شهری (سمت خوراسگان) می‌شدند و یا از مسیرهای فرعی در مجاورت کانال‌های آب در جهت خلاف مسیر حرکت می‌کردند که همین اقدام باعث وقوع تصادفاتی در این محدوده‌ها می‌شد.

این دکترای مهندسی عمران_راه و ترابری ادامه داد: با احداث مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح شهید سلیمانی، رانندگان خودروهای سنگین با مشاهده المان ترافیکی در می‌یابند که وارد محدوده شهری شده و دیگر جاده، برون شهری نیست که با سرعت زیاد حرکت کند.

وی با بیان اینکه مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح شهید سلیمانی نیز بخشی از مسیر رینگ حفاظتی شهر اصفهان را شامل می‌شود، تصریح کرد: این پل با طراحی‌های خوب در شیب‌ها، قوس‌ها و پیچ‌ها ترددها را روان کرده و می‌تواند در هدایت ترافیک، کاهش زمان سفر، کاهش تصادفات و آلودگی هوا تأثیرگذار باشد.

گلی، تکمیل رینگ چهارم ترافیکی شهر اصفهان را بسیار ضروری دانست و گفت: در حال حاضر رینگی وجود دارد که رانندگان خودروهای عبوری از سپاهان شهر به سمت اصفهان آمده، شهر را دور می‌‎زنند و با عبور از محدوده شرق (گردنه زینل و مجموعه نمایشگاهی) وقتی به تقاطع شهید سلیمانی می‌رسند، امکان ادامه مسیر برای آنها وجود ندارد و دوباره در این نقطه ترافیک به داخل شهر سرریز می‌کند که با تکمیل پروژه رینگ چهارم این مسائل به خوبی حل خواهد شد.

وی تاکید کرد: باید بپذیریم که پروژه رینگ چهارم یا همان حلقه حفاظتی شهر یک پروژه بزرگ است که اجرای آن نیاز به انرژی و بودجه زیاد برای آزادسازی و اجرا دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه در این دوره مدیریت شهری به اجرای پروژه رینگ چهارم که اجرای آن سال‌ها در یک بن بست قرار گرفته بود، به طور ویژه توجه شد، اظهار کرد: این پروژه یکی از پروژه‌های کلیدی و شاهرگ حیاتی تردد حمل و نقلی است که با احداث مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح شهید سلیمانی می‌توان امیدوار بود رینگ چهارم نیز با سرعت بیشتری احداث شود.

کد خبر 492627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.