کاهش ارزش دوج‌کوین کاملاً سیاسی است

یک کارشناس تکنیکال اقتصاد دیجیتال روند نوسانات ارزش دوج‌کوین در روزهای آینده و علت ریزش ارزش این ارز دیجیتال را تشریح کرد.

سبحان اکرام نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به نوسانات اخیر ارزش رمز ارز دوج‌کوین در روند معاملات کیف‌پول‌های الکترونیکی در بستر بازارهای بین‌المللی، اظهار کرد: ایلان ماسک در ماه‌های اخیر ثابت کرده که نه تنها قدرت راهبری یک شرکت خودروسازی لوکس در مقیاس جهانی (تسلا) را دارد، بلکه می‌تواند تأثیر شگرفی بر ارزش ارزهای دیجیتال در دنیا داشته باشد و دوج‌کوین بخش قابل توجهی از ارزش خود را مدیون اظهارات ایلان ماسک است.

وی افزود: بسیاری از کارشناسان و فعالان بازار رمز ارزها گمان می‌کردند برنامه اخیر ایلان ماسک با محوریت تبلیغ دوج‌کوین و تلاش برای ایجاد یک رقابت میان این رمزارز و بیت‌کوین باشد اما به رغم همه پیش‌بینی‌ها در این خصوص، ایلان ماسک در برنامه اخیر خود هیچ اظهار نظری در رابطه با روند نوسانات دوج کوین در بازارهای جهانی نکرد و به همین دلیل شاهد موج ناامیدی‌ها در بازارهای جهانی نسبت به این رمز ارز بودیم.

این کارشناس تکنیکال اقتصاد دیجیتال با اشاره به تلاش فعالان بازارهای جهانی برای فروش دوج‌کوین‌ها، تصریح کرد: صف فروش تشکیل شده برای رمز ارز دوج‌کوین و بی‌توجهی ایلان ماسک به این فرزند دیجیتالی خود در بستر بازارهای دیجیتال باعث شد تا این ارز که پیش‌بینی می‌شد به مرز یک دلار نیز برسد، بیش از ۳۸ درصد سقوط پایدار را در روند معاملات بازار ارزهای دیجیتال تجربه کند.

اکرام نیا اضافه کرد: بسیاری از فعالان و کارشناسان حوزه رمز ارز در دنیا بر این باورند که ریزش ارزش دوج‌کوین در جریان معاملات بازارهای جهانی یک اصلاح کوتاه مدت بوده و فعالان خرد حوزه اقتصاد دیجیتال قادر به خرید این ارز دیجیتال در کف قیمتی خواهند بود اما به نظرمی‌رسد بی‌توجهی ایلان ماسک به دوج کوین، پایان راه این ارز شاخص در میان ده ارز دیجیتال برتر دنیا باشد.

وی ادامه داد: کاهش ارزش دوج‌کوین کاملاً سیاسی است و با توجه به مناقشاتی که میان قانونگذاران و دولت ایالات متحده بر سر استفاده از رمز ارزها در این کشور وجود داشت، به نظر می‌رسد دولت جدید قصد دارد استفاده از رمز ارزها در روند زندگی روزمره مردم را تا حد زیادی افزایش دهد.

این کارشناس تکنیکال اقتصاد دیجیتال در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که کاهش ارزش دوج‌کوین در جریان معاملات بازارهای بین‌المللی پایدار نباشد و این ارز دوباره به جمع ۵ ارز برتر دنیای رمز ارزها بازگردد، احتمال اظهار نظر مجدد ایلان ماسک در این زمینه وجود خواهد داشت.

کد خبر 492399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.