آموزش همگانی راهکار پیشگیری از دیابت است

عضو هیئت مدیره خیریه دیابت اصفهان گفت: دیابت یک بیماری آسیب‌زاست که برای کاهش آمار ابتلای این بیماری نیازمند آموزش همگانی و همراهی، حمایت مالی و معنوی مردم و خیران هستیم و دانش‌آموزان، امامان جماعت و مسئولان مبلغان خوبی برای راهکارهای پیشگیری از دیابت خواهند بود.

سیدجواد رنگ‌آمیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تا قبل از شیوع کرونا از ظرفیت فرهنگسراها، مساجد و دیگر اماکن عمومی به صورت چهره به چهره برای آموزش پیشگیری از دیابت استفاده می‌کردیم اما در زمان حاضر تلاش کردیم با برقراری تعامل با ارگان‌های دولتی و خصوصی مانند شهرداری، امامان جماعات، آموزش و پرورش و استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان برای آموزش پیشگیری از دیابت استفاده کنیم.

وی مهمترین اقدام در حوزه پیشگیری از دیابت را آموزش همگانی دانست و افزود: دیابت یک بیماری آسیب‌زاست که برای کاهش موارد ابتلای آن نیازمند آموزش همگانی و همراهی، حمایت مالی و معنوی مردم و خیران و متولیان استان هستیم و دانش‌آموزان، امامان جماعت و مسئولان مبلغان خوبی برای راهکارهای پیشگیری از دیابت خواهند بود.

عضو هیئت مدیره مؤسسه خیریه دیابت اصفهان با بیان اینکه طرح غربالگری دیابت از یک سال گذشته اجرایی شده است، افزود: در حال حاضر حدود ۷ هزار بیمار مبتلا به دیابت در خیریه دیابت اصفهان دارای پرونده الکترونیکی هستند.

وی از تشکیل بانک اطلاعاتی دیابت خبر داد و افزود: استفاده از تابلوهای شهری برای آگاهی‌بخشی روش‌های پیشگیری از دیابت یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته در حوزه آموزش راهکارهای پیشگیری از ابتلای دیابت است.

کد خبر 492190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.