احداث ۱۸ کانال جدید هدایت آب های سطحی در تبریز

شهردار تبریز گفت: در چهار سال گذشته ۱۸ کانال جدید در مناطق مختلف این کلانشهر برای هدایت آب های سطحی احداث کردیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری شهرداری تبریز، ایرج شهین باهر با اشاره به عوامل مهم وقوع سیلاب در سطح شهر اظهار کرد: بارش‌های شدید باران جزو حوادث غیرمترقبه است و دوره‌های بازگشت دارد و معمولاً هر ۲۵ یا ۳۰ سال حجم بارش‌ها به قدری است که منجر به وقوع سیل می‌شود.

وی ادامه داد: زیرساخت‌های شهری در شهرهای مختلف متفاوت است و حتی در بعضی شهرها که زیرساخت‌ها کامل است تا حدی مشخص، کشش و ظرفیت تاب آوری دارند.

شهردار تبریز تصریح کرد: در چهار سال اخیر در نقاط مختلف شهر تبریز مطالعات جامع هدایت و جمع آوری آب‌های سطحی انجام و تقریباً ۴۰ درصد این مطالعات اجرایی و عملیاتی شده است، در کنار این، هر سال لایروبی کانال‌ها در اولویت بوده و بر این اساس ۱۸ کانال را طی چهار سال احداث کرده ایم.

وی با بیان اینکه مدیریت‌های قبلی عمدتاً به اجرای پروژه‌های ویترینی علاقه داشته اند، افزود: اجرای پروژه‌هایی همچون احداث کانال‌ها، چون جلوی چشم نیست، برای مدیران چندان مطلوبیت ندارد، اما دوره فعلی مدیریت شهری روی این موضوع کار کرد؛ هرچند قبول داریم تا شرایط مطلوب فاصله است، اما تلاش می‌کنیم که تا پایان دوره نیز اقدامات پیش بینی شده در حوزه هدایت آب‌های سطحی تداوم یابد.

کد خبر 492099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.