۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
عقب نشینی واتساپ!

سخنگوی واتساپ اعلام کرد که هیچ حسابی در ۱۵ می (۲۵ اردیبهشت) به دلیل نپذیرفتن به‌روزرسانی شرایط حفظ حریم خصوصی حذف نمی‌شود.

به گزارش ایمنا، میلیون‌ها کاربر واتساپ به تازگی اعلانی دریافت کرده‌اند که از آن‌ها می‌خواهد تا شرایط خدمات و سیاست حفظ حریم خصوصی جدید این پیام‌رسان را بپذیرند، در غیر این صورت دسترسی به برنامه واتساپ را از دست می‌دهند.

این اعلان درون برنامه‌ای برای کاربران اندروید و آی‌اواس ارسال شده و به آپدیت‌های کلیدی از جمله نحوه پردازش داده‌های کاربر توسط واتس‌اپ، چگونگی استفاده مشاغل از خدمات میزبانی فیسبوک برای ذخیره و مدیریت چت‌های واتس‌اپ و شیوه جدید همکاری شرکت با فیسبوک در جهت ادغام محصولات این شبکه اجتماعی، اشاره کرده است.

قرار بود شرایط استفاده و سیاست‌های حفظ حریم خصوصی جدید واتساپ از ۸ فوریه ۲۰۲۱ (۲۰ بهمن ۹۹) به مرحله اجرا گذاشته شود و کاربران برای ادامه استفاده از حساب کاربری خود تا قبل از پایان این مهلت باید شرایط و تغییرات را قبول می‌کردند.

به زبان ساده واتساپ اعلام کرده بود: کسانی که سیاست حفظ حریم خصوصی جدید را قبول ندارند، دیگر نمی‌توانند از این برنامه استفاده کنند! بنابراین، اساساً واتساپ چاره‌ای جز پذیرش تغییرات برای کاربران باقی نگذاشته است.

سیاست‌های حریم خصوصی جدید واتس‌اپ به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات با فیسبوک را برای کاربران اجباری می‌کند و این در حالی است که تا پیش از این به کاربران این امکان داده شده بود که اجازه این کار را به واتساپ ندهند.

شرایط جدید حفظ حریم خصوصی واتساپ با نگرانی کاربران مبنی بر اشتراک گذاشتن داده‌ها با شرکت مادر یعنی فیس‌بوک و واکنش شدید آنها رو به رو شد.

در نهایت سخنگوی واتساپ اظهار کرد که هیچ حسابی در ۱۵ می (۲۵ اردیبهشت) به دلیل نپذیرفتن به‌روزرسانی شرایط حفظ حریم خصوصی حذف نمی‌شود.

کد خبر 492080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.