شرکت ۱۰۰ هزار دانش‌آموز در امتحانات نهایی امسال/ افزایش تعداد حوزه‌های امتحانی

رئیس اداره آموزش متوسطه، آموزش و پرورش اصفهان با اشاره به افزایش تعداد حوزه‌های امتحانات نهایی گفت: امسال حدود ۱۰۰ هزار دانش‌آموز در حوزه‌های نهایی استان برای امتحانات نهایی حضور دارند که در پایه دوازدهم قریب به ۳۵ هزار و در پایه نهم حدود ۶۵ هزار دانش‌آموز در کل استان اصفهان امتحان نهایی می‌دهند.

حسین نادیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، مسئولیت آموزش و پرورش را برای حفظ سلامت دانش‌آموزان در امتحانات مهم دانست و اظهار کرد: خودمراقبتی و نظارت بر وضعیت دانش‌آموز بعد از جلسه امتحان در محیط بیرون از مدرسه در کوچه و خیابان بر عهده خانواده است، تاکید مسئولان بر این است که خانواده‌ها حتماً به این موضوع فکر کنند و برگزاری امتحانات به طور حضوری تنها برای رسیدن به حق اصلی فرزند آنها و نوعی دستیابی به عدالت آموزشی است.

وی درباره اینکه امسال حدود ۱۰۰ هزار دانش‌آموز در حوزه‌های نهایی استان، امتحانات حضوری می‌دهند، افزود: در پایه دوازدهم قریب ۳۵ هزار و در پایه نهم حدود ۶۵ هزار دانش‌آموز در کل استان اصفهان امتحانات نهایی می‌دهند.

رعایت فاصله اجتماعی با افزایش حوزه‌های امتحانی

رئیس اداره آموزش متوسطه، آموزش و پرورش اصفهان، تصریح کرد: برای رعایت فاصله اجتماعی دانش‌آموزان در امتحانات تعداد حوزه‌های امتحانی استان افزایش پیدا کرده است و همان طور که امتحانات سال گذشته بدون مشکل برگزار شد امسال هم حفظ سلامت دانش‌آموزان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور مراقبان سلامت در جلسه امتحان نهایی اولویت اصلی کار آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: به خانواده‌هایی که نگران این موضوع هستند، پیشنهاد دادیم که خودشان یک روز قبل از امتحان نهایی فرزندشان به مدرسه و محل حوزه امتحان او بیایند و از نزدیک محل و نحوه فاصله‌گذاری و تهویه هوا را بازدید کنند تا به اطمینان برسند.

نادیان در خصوص اینکه هر فردی در محیط بیرون احتمال دارد ناقل ویروس کرونا باشد، خاطرنشان کرد: توجه به حفظ سلامت دانش‌آموز در محیط مدرسه وظیفه آموزش و پرورش است، از سوی دیگر لازم است که خانواده به فرزند خود هشدار دهند بعد از خروج از مدرسه، در کوچه و خیابان و محیط بیرون در رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی توجه لازم را داشته باشند و بعد از امتحان دادن با نظارت دقیق خودشان فرزند را به خانه ببرند.

والدین ناظر کمک کننده مدرسه باشند

رئیس اداره آموزش دوره اول و دوم متوسطه، آموزش و پرورش اصفهان درباره اینکه بعضی خانواده‌ها تاکید بر غیرحضوری بودن برگزاری امتحانات دارند، گفت: در صورت غیرحضوری بودن امتحانات به طور ناخواسته عده‌ای از دانش‌آموزان با تقلب در فضای مجازی و استفاده از کمک دیگران معدل‌های بالایی کسب می‌کنند و این نوع امتحان عادلانه نیست و دانش‌آموزانی که شایستگی ورود به یک رشته تحصیلی را دارند این فرصت را از دست می‌دهند.

وی در توصیه به خانواده‌ها گفت: والدینی که دانش‌آموزان آنها پایه هفتم، هشتم، نهم، دهم و یازدهم هستند و امتحانات آنها غیرحضوری است اگر آینده دانش‌آموز برای آنها مهم است خودشان به عنوان یک ناظر امتحان به کمک مدیر مدرسه بیایند و اجازه ندهند دانش‌آموز به سمتی غیرمنطقی و تقلب کردن پیش برود.

نادیان اظهار کرد: والدین ناظر، کمک کننده مدرسه باشند تا دانش‌آموز واقعاً مواردی را که یاد گرفته برای امتحان پایان سال تحصیلی بنویسد به دلیل اینکه اگر بدون یادگیری کامل و با تقلب به پایه بالاتر برود به طور یقین در پایه‌های تحصیلی بالاتر دچار مشکلات بیشتری می‌شود.

کد خبر 491827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.