دادگاه صهیونیست‌ها حکم به خالی کردن منازل فلسطینی‌ها در شیخ جراح داد

همانگونه که انتظار می‌رفت دادگاه عالی رژیم صهیونیستی حکم به تخلیه چهار خانه خانواده فلسطینی در محله « شیخ جراح » واقع در قدس اشغالی داد.

به گزارش ایمنا از تارنمای شبکه وطن فلسطین، دادگاه عالی رژیم صهیونیستی امروز (پنجشنبه) حکم نهایی خود در خصوص چهار خانه متعلق به چهار خانواده فلسطینی در محله شیخ جراح در قدس اشغالی را صادر کرد که به موجب آن این خانواده‌ها باید خانه‌های خود را برای صهیونیست‌ها خالی کنند.

بر اساس این گزارش که ایرنا نقل گرده است، نیروهای رژیم اشغالگر اسرائیل به سرکوب تحصن کنندگان در شیخ جراح که در مخالفت با این اقدام رژیم اشغالگر برگزار شده بود ادامه دادند و اواخر شب گذشته هفت جوان فلسطینی به نام‌های «محمد ابو خضیر»، «محمد احمد العباسی»، «جمال ابو خضیر»، «سیف حموده»، «یزن محسین» و «سوار قاسم» از شهر الطیره و «خلیل عوده» از سلوان را دستگیر کردند.

در روزهای گذشته درگیری در محله شیخ جراح واقع در قدس اشغالی در پی تهدید شدن تعدادی از خانواده‌های فلسطینی ساکن در این محل از سوی نیروهای رژیم صهیونیستی برای خالی کردن منازل خود و در اختیار دادن آن‌ها به جوامع صهیونیست نشین افزایش یافته است.

دادگاه عالی رژیم اسرائیل روز یکشنبه گذشته در این خصوص حکمی را صادر کرد و به طرفین چهار روز (تا پنجشنبه) مهلت داد تا به توافق نهایی برسند پیش از آنکه رأی نهایی خود را در این باره صادر کند.

منطقه شیخ جراح در قدس شرقی که اخیراً به صورت مستمر مورد هدف شهرک‌نشینان صهیونیست قرار گرفته است، زمین‌هایی را شامل می‌شود که فلسطینیان می‌گویند سال‌ها پیش آن را از دولت اردن خریداری کرده‌اند.

کابینه رژیم صهیونیستی سوم ژانویه گذشته به چهار خانواده فلسطینی برای تخلیه خانه‌های خود ابلاغیه‌ای ارسال کرد که در آن ادعا شده بود؛ مالکیت اراضی این خانه‌ها از سال‌ها پیش به یهودیان صهیونیست تعلق داشته است و باید این خانه‌ها را تخلیه کنند.

«جنبش حماس» در بیانیه‌ای درباره هرگونه حماقت رژیم صهیونیستی برای آسیب رساندن و آواره کردن ساکنان منطقه «شیخ الجراح» در قدس شرقی که به تازگی به صورت مستمر مورد حمله شهرک‌نشینان صهیونیست قرار گرفته‌اند، هشدار داد.

«جنبش آزادگان فلسطین» نیز امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که آنچه ساکنان منطقه الشیخ جراح در معرض آن قرار دارند، ادامه طرح‌های اشغالگری و یهودی کردن قدس است.

همچنین «محمد الضیف» فرمانده کل گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به رژیم صهیونیستی درباره ادامه تجاوز به ساکنان محله الشیخ جراح شهر قدس هشدار داد و افزود: در صورتی که تجاوزها به این محله و ساکنان آن متوقف نشود، مقاومت دست بسته نمی‌ماند و دشمن هزینه سنگینی خواهد پرداخت.

دولت خودگردان فلسطین نیز دیروز (چهارشنبه) اعلام کرد که از رژیم صهیونیستی بخاطر جنایات علیه ساکنان محله «شیخ جراح» واقع در قدس اشغالی به دادگاه بین المللی جنایی شکایت کرده است.

کد خبر 491655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.