نزاع و درگیری منجر به قتل شد

کشف سوخت قاچاق، دستگیری قاچاقچیان موادمخدر، به دام افتادن سارقان، متلاشی شدن باند سارقان کابل برق، دستگیری جاعل مدارک و کلاهبرداری میلیاردی و قتل در درگیری را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرمانده انتظامی خوزستان از کشف ۱۰۰ هزار لیتر فرآورده‌های نفتی قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در شهرستان ماهشهر خبر داد.

سید محمد صالحی اظهار کرد: مأموران پلیس امنیت عمومی شهرستان ماهشهر، در راستای برخورد قاطعانه با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی، با تلاش اطلاعاتی محل دپوی قاچاق فرآورده‌های نفتی را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی به محل اعزام شدند.

وی افزود: مأموران پلیس در بازرسی از ۹ تانکر موجود در محل ۸۰ هزار لیتر نفت کوره و ۲۰ هزار لیتر گازوئیل کشف کردند.

فرمانده انتظامی خوزستان ادامه داد: کارشناسان ارزش ریالی سوخت کشف شده را ۱۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

صالحی با اشاره به اینکه در این ارتباط دو قاچاقچی دستگیر و تحویل مرجع قضائی شدند، گفت: مبارزه با قاچاق کالا و سوخت از مأموریت‌های مهم و مستمر پلیس برای رشد و شکوفایی اقتصاد است.

دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر

فرمانده مرزبانی ناجا از کشف بیش از یک تن و ۲۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط مرزداران استان سیستان و بلوچستان در منطقه مرزی سراوان و میرجاوه خبر داد.

احمدعلی گودرزی گفت: در راستای اجرای طرح امام حسن مجتبی (ع) مبنی بر کنترل و مراقبت از مرزها و برخورد قاطع با هرگونه تجاوز به حریم ایران اسلامی و همچنین جلوگیری از ورود هرگونه اتباع بیگانه به منظور پیشگیری از انتقال ویروس کرونای هندی به داخل کشور، مرزداران هنگ مرزی سراوان با اشراف اطلاعاتی و رصد تحرکات در مناطق مرزی، به سرنخ‌هایی از قصد عناصر متجاوز مسلح و قاچاقچیان مواد مخدر برای ورود به خاک کشور در منطقه مرزی جالق دست یافتند و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی، تشدید اقدامات کنترلی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی مسیرهای تردد قاچاقچیان مشخص شد و مرزداران دلاور هنگ مرزی سراوان در قالب چندین تیم پوششی و عملیاتی منطقه مورد نظر را در کنترل خود قرار دادند و با پشتیبانی اطلاعاتی و هدایت عملیاتی مرزبانی استان موفق شدند، محموله مواد مخدر را کشف کنند.

به دام افتادن سارقان با ۳۰ فقره سابقه سرقت

رئیس پلیس آگاهی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دو سارق مغازه‌های شهرستان بویراحمد در شهر یاسوج مرکز این استان شناسایی و دستگیر شدند.

سعید بالش زر اظهار کرد: به دنبال وقوع چند فقره سرقت مغازه در شهرستان بویراحمد موضوع به طور ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مراجع قضائی کهگیلویه و بویراحمد و کلانتری شماره ۱۳ یاسوج با انجام گشت زنی هدفمند دو نفر سارق را هنگام انجام سرقت مغازه در این شهر شناسایی و دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: متهمان دستگیر شده در بازجویی‌های اولیه به ۳۰ فقره سرقت مغازه در شهرستان بویراحمد اعتراف کردند.

وی تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه این متهمان در شهر یاسوج یک دستگاه قهوه ساز، یک دستگاه کیس کامپیوتر، دو دستگاه مانیتور، یک دستگاه آسیاب بزرگ صنعتی، سه عدد دوربین مداربسته، یک دستگاه چرخ گوشت و یک دستگاه دریل تخریب کشف و ضبط شد.

متلاشی شدن باند سارقان کابل برق

فرمانده انتظامی شهرستان انار در استان کرمان گفت: باند سارقان سیم و شبکه هوایی برق در این شهرستان متلاشی و سرکردگان اصلی دستگیر شدند.

رضا خلیلی نژاد گفت: در پی وقوع سرقت‌های متعدد سیم و شبکه هوایی برق در شهرستان انار و ایجاد جو ناامنی و نارضایتی بین مردم، دستگیری سارقین به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی تصریح کرد: علی رغم اینکه سارقان بسیار ماهرانه و حرفه ای این عمل را انجام می‌دادند، خوشبختانه پلیس آگاهی شهرستان توانست، با انجام اقدامات اطلاعاتی، فنی، پلیسی و تلاش چندین ماهه، آن‌ها را شناسایی و در یک عملیات ضربتی اعضای این باند تبهکار را که از شهرستان‌های استان سرقت‌های متعددی انجام داده بودند را دستگیر کند.

خلیلی نژاد اضافه کرد: در تحقیقات فنی پلیس، متهمان دستگیر شده در اظهارات خود به سرقت بیش از چهار هزار متر سیم و شبکه هوایی برق به ارزش تقریبی پنج میلیارد ریال از سطح استان اعتراف کردند.

وی افزود: بنا به نظر کارشناسان مربوطه خسارات وارده به شبکه هوایی برق بیش از ۱۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

دستگیری جاعل مدارک و اسناد قضائی

مدیرکل ثبت املاک و اسناد استان کرمان از دستگیری یک جاعل حرفه‌ای با چندین فقره جعل اسناد قضائی و رسمی در این استان خبر داد.

علی محمودی گفت: یک جاعل حرفه‌ای با چندین فقره جعل اسناد قضائی و رسمی توسط اداره حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان کرمان و اداره حفاظت و اطلاعات اداره کل ثبت اسناد و املاک استان در کرمان دستگیر شده است.

وی افزود: در پی اعلام خبری مبنی بر جعل اسناد رسمی برای انتقال تعدادی از پلاک‌های ثبتی، بلافاصله موضوع به طور ویژه در دستور کار اداره حفاظت و اطلاعات اداره کل ثبت استان قرار گرفت.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان تصریح کرد: نیروهای ادارات حفاظت و اطلاعات دادگستری و نیز ثبت اسناد استان در تحقیقات اولیه پس از اقدامات فنی و اطلاعاتی، جاعل را شناسایی و با تعقیب و مراقبت‌های شبانه روزی، مخفی‌گاه وی را شناسایی و نامبرده را در یک عملیات غافلگیرانه در شهر کرمان دستگیر کردند.

دستگیری کلاهبرداران میلیاردی

فرمانده انتظامی بانه گفت: مأموران پلیس آگاهی این شهرستان موفق شدند فردی که با شگرد خاص از خانواده متوفیان کلاهبرداری می‌کرد را شناسایی و دستگیر کنند.

رسول کرمی چگینی اظهار کرد: به دنبال کلاهبرداری‌های متعدد مبنی بر فردی در بانه بیش از یک سال است که در زمینه کلاهبرداری به صورت تلفنی و با شیوه‌ای شگرد از شهروندان کلاهبرداری می‌کند.

وی با بیان اینکه تلاش برای شناسایی و دستگیری همزمان با شکایت مردم آغاز شد، افزود: این امر سبب نارضایتی و شکایت شهروندان شده و پلیس نیز شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری را در دستور کار خود قرار داد.

درگیری منجر به قتل شد

فرمانده انتظامی ملایر درباره یک فقره درگیری منجر به قتل در یکی از روستاهای این شهرستان گفت: در پی وقوع یک فقره درگیری در یکی از روستاهای ملایر، بر اثر اصابت گلوله سه نفر زخمی شدند که ۲ نفر آنها به قتل رسیدند.

محمدباقر سلگی اظهار کرد: در پی وصول گزارشی از مرکز فوریت‌های ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره درگیری در یکی از روستاهای ملایر، بلافاصله پس از هماهنگی با دستگاه قضائی، مأموران کلانتری ۱۱، پلیس آگاهی و یگان امداد در صحنه حاضر شدند.

وی افزود: مأموران پس از حضور در محل مشاهده می‌کنند که بر اثر درگیری با سلاح بین چند نفر، تعداد سه نفر بر اثر اصابت گلوله زخمی و به بیمارستان انتقال یافتند.

فرمانده انتظامی ملایر ادامه داد: یکی از مصدومان ۵۴ ساله در حین انتقال به بیمارستان و یکی دیگر از مصدومان ۲۶ ساله در حین مداوا بر اثر شدت جراحات وارده در بیمارستان جان خود را از دست دادند و مصدوم سوم نیز در بیمارستان تحت درمان است.‌

کد خبر 491465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.