جزئیات پروژه‌های کاهش آلودگی‌های محیطی در برنامه اصفهان ۱۴۰۵

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان مجموعه پروژه‌های تعریف شده در برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ به منظور کاهش آلودگی‌های محیطی با تمرکز بر کاهش تولید آلاینده‌های هوا را تشریح کرد.

مسعود بنده‌خدا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: توسعه مسیرهای دوچرخه‌سواری به میزان ۷۷۷ کیلومتر، توسعه خطوط ویژه تراموا و اتوبوس و احداث خط تراموا (حدفاصل میدان جمهوری تا میدان آزادی) از جمله راهکارهای برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ برای کاهش آلودگی‌های محیطی است.

وی تصریح کرد: افزایش نزدیک به ۱.۷ برابری طول مسیرهای اتوبوس با توسعه خطوط BRT در خیابان‌های کاوه، پروین، رباط، امام خمینی، جابر انصاری و زیرسازی مسیر و احداث ایستگاه‌های خط اتوبوس تندرو هشت‌بهشت_آتشگاه از دیگر تدابیر در نظر گرفته شده در برنامه ۵ ساله شهر است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان افزود: بر اساس برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵، کاهش سرفاصله زمانی قطارها از ۱۱ دقیقه به پنج دقیقه، احداث و تکمیل خط دو مترو و خرید ۱۵ رام ناوگان مترو، توسعه خط یک مترو از عاشق آباد تا میدان استقلال برای کاهش آلودگی‌های محیطی ضروری است.

وی با تاکید بر هوشمندسازی ۱۰۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی بر اساس برنامه اصفهان ۱۴۰۵، ادامه داد: اولویت‌دهی به ناوگان BRT در عبور از تقاطع‌های چراغ‌دار، پیاده سازی و نصب تابلوهای الکترونیکی، ارسال زمان رسیدن اتوبوس‌ها به ایستگاه، توسعه و راه اندازی اپلیکیشن‌های ترافیکی برای تلفن همراه جهت مدیریت زمان شهروندان و تجهیز اتوبوس‌ها به فیلتر دوده از ۱۵ درصد به ۶۰ درصد از دیگر راهکارهای کاهش آلودگی‌ها بر اساس این برنامه است.

بنده خدا گفت: کاهش متوسط عمر ناوگان اتوبوسرانی از حدود ۱۰ سال به هفت سال، فروش سالانه ۱۰۰ دستگاه ناوگان فرسوده و خرید سالیانه ۱۵۰ دستگاه اتوبوس عادی و انبوه‌بر، تعامل با سایر نهادها و دستگاه‌های اجرایی جهت انتظام‌بخشی به تردد موتورسیکلت‌ها، توزین ناوگان بار با سیستم‌های توزین هوشمند ناوگان در حال حرکت WIM، توزین ناوگان بار با سیستم‌های قابل حمل (چمدانی)، مدیریت هوشمند حمل و نقل بار و کالای درون شهری از طریق احداث بارنامه‌ها، طرح محدوده مکانی_زمانی برای ناوگان بار LEZ و احداث پایانه‌های بار در مرز شهر و انتقال بار به مرکز شهر توسط ناوگان باری سبک از دیگر راهکارهای برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ برای کاهش آلودگی‌های محیطی به شمار می‌رود.

کد خبر 490963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    2 1
    به داد اصفهان برسید هوای آلوده گردوخاک .سمت انرژی هسته ای که قدم بزارید پراز پلاستیک وزباله چه بر سر اصفهان امده
  • عیاس IR ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    0 0
    انشالله
  • محسن IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    0 0
    بهتر نیست یه فکر اساسی برای آلودگی هوا اصفهان کنید به جای اینکه معابر را باریک کنید؟شما با اینکار ترافیک درست میکنید و باعث آلوده شدن بیشتر هوا میشود
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    0 0
    در مورد پاکسازی هوای آلوده تا۱۴۰۵ که واقعا تاسف باره . بابا میمیریم . زودتر