صعود به عنوان صدرنشین گروه مرگ دشوار بود/عملکرد استقلال در مصاف با تیم‌های قوی بهتر است

استقلال پس از بازگشت از عربستان جمعه این هفته در ادامه رقابت های لیگ برتر به مصاف ذوب آهن اصفهان می رود که بهتاش فریبا نظر خود را در مورد وضعیت این تیم می‌گوید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آبی‌های پایتخت توانستند در لیگ قهرمانان آسیا از گروه مرگ رقابت‌ها به عنوان صدرنشین صعود کنند و پس از بازگشت از جده عربستان جمعه همین هفته در ورزشگاه آزادی به مصاف ذوب آهن اصفهان خواهند رفت. شاگردان مجیدی برای جا نماندن از کورس قهرمانی باید امتیازات پیش رو را تصاحب کرده تا بتوانند جز مدعیان قهرمانی لیگ بیستم باقی بمانند. در همین خصوص و برای بحث پیرامون عملکرد تیم استقلال در لیگ قهرمانان آسیا و بازی پیش روی آنها با بهتاش فریبا پیشکسوت و بازیکن اسبق آبی‌ها گفت و گویی انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

استقلال را در دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا چطور دیدید؟

صعود به عنوان صدر نشین در گروه مرگ کار بسیار سختی بود. قبل از بازی‌ها نیز عنوان کردم این گروه، گروه دشواری است و صعود از آن به عزم جدی بازیکنان و کادر فنی نیاز دارد. حضور در این گروه معایب و محاسنی داشت. عیب آن این بود که تیم‌ها همه قوی بودند و حسن آن امتیاز گرفتن تیم‌های قوی از یکدیگر بود و این برای صعود به تیم کمک می‌کرد همانطور که شاهد بودید سه تیم گروه یعنی استقلال، الدحیل و الاهلی تا هفته پایانی ۸ امتیازی بودند و موقعیت سختی برای آبی‌ها پیش آمده بود اما خدا را شاکرم که همه تیم از جان مایه گذاشتند و در نهایت صعود برای استقلال رقم خورد.

شرایط بازی‌ها را چطور دیدید، اینکه تیم‌ها در فاصله چند روز باید به مصاف یکدیگر می‌رفتند؟

وقتی تیمی ظرف ۱۰ تا ۱۲ روز ۵ بازی می‌کند، با گذشت مسابقات خسته‌تر به نظر می‌رسد. این مورد نیز در دیدارهای آخر کاملاً بین آبی‌ها مشخص بود و حتی باید این را بگویم که در بازی آخر مقابل الشرطه واقعاً دلم برای بچه‌ها سوخت. چرا که هر کس در حد توانش داشت از جان مایه می‌گذاشت اما نتایج این زحمات مشخص شد. در کل این تورنمنت دیدارهای سختی را برای استقلال رقم زد.

مصاف استقلال و الهلال را در دور بعد چطور پیش بینی می‌کنید؟

به نظر می‌رسد استقلال وقتی به تیم‌های قوی‌تری بر خورد می‌کند راندمان کاری بهتری دارد. گروهی که استقلال در آن بود نشان دهنده صحبت بنده است. حالا هم به قرعه الهلال عربستان خورده‌ایم و با اینکه این تیم افتخارات زیادی دارد اما با وجود سخت بودن بازی، بازیکنان انرژی و انگیزه بیشتری برای آن دارند و امیدوارم که استقلال بتواند الهلال را نیز از پیش رو بردارد البته این نکته را باید یادآور شوم که تا جایی که ممکن است نفرات تیم باید حفظ شوند، ۵ یا ۶ بازیکن امسال قراردادهایشان تمام می‌شود. به نظر می‌رسد مدیریت استقلال از همین روزها باید برای حفظ این بازیکنان تلاش کند. متأسفانه AFC برنامه خود را با مسابقات تیم‌های شرق آسیا هماهنگ کرده و این همیشه به ضرر تیم‌های غرب و به ویژه تیم ایرانی می‌شود. این روزها مهم‌ترین وظیفه مدیریت باشگاه این است که هم کادر فنی و هم بازیکنان را تا جایی که امکان پذیر است حفظ کند و اگر ضعف‌هایی در تیم وجود دارد بر اساس نظر کادر فنی بازیکنان جدیدی جذب شوند.

بازی آخر دلم برای بازیکنان استقلال سوخت/ یک مربی با تجربه می‌تواند به فرهاد مجیدی کمک کند

به نظر شما کدام بازیکنان در این تورنمنت عملکرد خوبی داشتند؟

باید از یک اسم نام ببریم و آن استقلال است. کل مجموعه تیم و بازیکنان در این دوره عملکرد خوبی داشتند. اگر بخواهم نفرات را نام ببرم خیلی از اسم‌ها باید اشاره شوند. در هر کدام از خطوط بازیکنان تراز اول حضور داشتند و برای موفقیت تیم تلاش کردند.

استقلال در ادامه رقابت‌های لیگ، باید به مصاف ذوب آهن برود، این مسابقه را برای استقلال چطور می‌بینید؟

معمولاً تجربه نشان داده است وقتی تیمی از تورنمنت‌های بین المللی باز می‌گردد بازی اول برای آنها دشوار خواهد بود. اما نزدیک بودن فنی نفرات استقلال به یکدیگر می‌تواند دست کادر فنی را باز گذاشته تا از مهره‌های تازه نفس تر در زمین استفاده کند. اگر مربیان تیم بتوانند در این خصوص توازن خوبی ایجاد کنند قطعاً استقلال در این دیدار نیز موفق خواهد بود.

فراز کمالوند روز گذشته از جمع کادر فنی تیم جدا شد، فکر می‌کنید بهترین گزینه برای اضافه شدن به جمع مربیان استقلال چه کسی باشد؟

کسی را نمی‌توانم نام ببرم اما در هر صورت یک شخص با تجربه می‌تواند به استقلال و مخصوصاً فرهاد مجیدی کمک کند.

گفت و گو از: امیر شمس _ خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 490901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.