آغاز فاز چهارم واکسیناسیون عمومی کرونا از مهر ماه

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: فاز چهارم واکسیناسیون عمومی کووید ۱۹ از مهرماه در کشور آغاز می‌شود در دو ماه گذشته بیش از ۴۰ هزار نفر نقض قرنطینه کرده اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا رئیسی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

«فاز چهار واکسیناسیون عمومی کووید ۱۹ از مهرماه در کشور آغاز می‌شود. در دو ماه گذشته بیش از ۴۰ هزار نفر نقض قرنطینه کرده‌اند. تیم‌های واکسیناسیون در کشور تشکیل شده که بسیج عضو اصلی آن است. مؤسسات بین المللی در محاسباتشان قدرت هم افزایی نیروهایی که در ایران در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند را در نظر نمی‌گیرند.انتهای گام پنجم بسیج ملی مقابله با کرونا، پایان شهریور امسال است و اول مهر، گام ششم آغاز می‌شود.هدف بزرگی که به گام پنجم اضافه کرده‌ایم، واکسیناسیون عمومی است.

سالمندان بیشترین رعایت پروتکل‌ها را در کشور دارند. برای تزریق واکسن به سالمندان آسیب پذیر، برنامه ریزی کرده‌ایم. خدمات مادران باردار نسبت به قبل از بیماری کووید _ ۱۹، حدود ۱.۲ برابر افزایش یافته است. روزانه بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار نفر در حوزه سرپایی کووید _ ۱۹ به مراکز بهداشتی مراجعه می‌کنند. شاید کمی دیر نسبت به کشورهای پیشرفته دنیا واکسیناسیون را به خاطر بدعهدی‌های شرکت‌های سازنده آغاز کردیم، اما یکی از اولین کشورهایی هستیم که واکسیناسیون را به پایان می‌رسانیم.»

آغاز فاز چهارم واکسیناسیون عمومی کرونا از مهر ماه

کد خبر 490876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.