نشست شورای راهبری شهرهای یادگیرنده میزبان طرح «زیست بانو»

طرح «زیست بانو» به عنوان یک تجربه موفق در نشست مجازی شورای راهبری شهرهای یادگیرنده یونسکو ارائه شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فخرالسادات نوری کارشناس بخش بین‌الملل مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری در نشست مجازی شورای راهبری شهرهای یادگیرنده یونسکو ضمن تبیین طرح زیست بانو در مقام تجربه‌ای اظهار کرد: شهرداری کاشان از سال ۲۰۱۶ به عضویت شهرهای یادگیرنده یونسکو درآمده است و تاکنون به‌طور سالانه گزارش عملکرد خود در حوزه آموزش شهروندی را ارسال کرده است.

وی افزود: بیشتر برنامه‌ها در قالب شاد و طنز به اجرا در آمده است و در شاخه‌های مختلف آموزش شهروندی در کاشان ادامه می‌یابد.

رابط شهر یادگیرنده کاشان خاطرنشان کرد: موضوعی که با این شرایط درگیر آن هستیم پروژه «زیست بانو» است، محوریت این طرح بانوان خانه‌دار هستند که به‌صورت خانه‌به‌خانه آموزش‌هایی به آن‌ها ارائه داده می‌شود و هدف اصلی نیز مدیریت تفکیک پسماند از مبدأ است.

وی افزود: در حال حاضر این بانوان تحت عنوان شهرداران محل در محله‌های کاشان مشغول فعالیت هستند و حذف پسماند به‌طور کامل مورد نظارت و کنترل قرار گرفته است همچنین در حال حاضر در پی برنامه‌ریزی برای طراحی و تدوین آموزش در حوزه کودکان و نوجوانان نیز هستیم.

به گزارش ایمنا، دبیرکل و مدیر گروه آموزش و معاون ارتباطات و مشارکت‌های کمیسیون ملی یونسکو _ ایران و نمایندگان و مدیران برخی از کلانشهرها نقطه نظرات خود را پیرامون تجارب موفق و اهمیت آن در این نشست بیان کردند.

کد خبر 490794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.