از ابتدا نگران ترکیب یکدست هیئت نظارت بودیم

نایب رئیس شورای شهر شیراز با انتقاد از آنچه عملکرد هیئت‌های اجرایی و نظارت شهرستان و رد گسترده اصلاح‌طلبان در شیراز و برخی شهرهای استان نامید، گفت: ترکیب یکدست هیئت اجرایی و نظارت شهرستان از همان ابتدا نگرانی‌های جدی در مورد روند بررسی صلاحیت‌ها ایجاد کرده بود.

به گزارش ایمنا، ابراهیم صبوری امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران افزود: ردّ صلاحیت‌ها در شیراز تنها به اعضای شورا محدود نبوده و تقریباً تمام اصلاح‌طلبان حزبی و غیرحزبی از امکان رقابت محروم شده‌اند.

وی گفت: ترکیب یکدست هیئت اجرایی و نظارت شهرستان از همان ابتدا نگرانی‌های جدی در مورد روند بررسی صلاحیت‌ها ایجاد کرده بود، با این وجود انتظار می‌رفت نگاهی در تصمیم‌ها حاکم باشد که زمینه حضور سلایق و جریان‌های مختلف را فراهم کند، اما اینگونه نشد.

نایب رئیس شورای شهر شیراز ادامه داد: با وجود آنکه احزاب اصلاح‌طلب در فارس از مدت‌ها قبل با تشکیل جبهه اصلاحات، مشغول برنامه‌ریزی و آماده‌سازی خود برای حضور جدی در انتخابات شوراها بودند، اما در چنین وضعیتی عملاً امکان حضور سازمان مند و جبهه‌ای در انتخابات از ما گرفته شده و احتمالاً شاهد برگزاری انتخاباتی غیررقابتی برای شورای ششم در شیراز خواهیم بود.

صبوری افزود: چرا روند و نتیجه ردّ صلاحیت کاندیداها باید به گونه‌ای باشد که دیدگاه‌ها و سلایق مختلف احساس کنند هیچ نماینده‌ای در میان داوطلبان موجود ندارند؟ شاید عده‌ای می‌خواهند مشارکت پایین و محدود انتخابات مجلس در سال ۹۸ تکرار شود. ردّ صلاحیت گسترده و یکپارچه در کلانشهرها از جمله شیراز دقیقاً ما را به همین نقطه می‌رساند و این اصلاً خوب نیست.

وی اضافه کرد: در شرایط فعلی کشور، دور کردن مردم از صندوق‌های رأی هنر نمی‌خواهد، بلکه باید تلاش کنیم تا مردم را با همه دلخوری‌هایی که دارند با صندوق‌ها آشتی دهیم و به این باور برسانیم که در تعیین سرنوشت خود اثرگذار خواهند بود. امیدواریم آنچه تا امروز در مورد ردّ صلاحیت گسترده اصلاح‌طلبان در شهرهایی مثل شیراز اتفاق افتاده، با تمهید و تدبیر هیئت‌های نظارت استانی بر هم بخورد و شاهد انتخاباتی رقابتی باشیم.

کد خبر 490536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.