مسئولیت دستکاری در جداول بودجه با شخص رئیس مجلس است

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: در حال حاضر شیفتگان قالیباف تمام تقصیرها را بر گردن رئیس کمیسیون تلفیق می‌اندازند و به دنبال قربانی کردن یک نفر هستند در صورتی که هنوز دخالت شخص آقای نادران در این موضوع مشخص نیست. در هر صورت باید توجه داشت که مسئولیت دستکاری در جداول بودجه با شخص رئیس مجلس است.

محمد مهاجری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد دستکاری در ارقام لایحه بودجه ۱۴۰۰ اظهار کرد: بیش از ۲۰۰ مورد از ردیف‌های جداول بودجه پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی تغییر کرده است، اما برخی مدعی می‌شوند که در آخرین جلسه مجلس در ۲۸ اسفندماه، نمایندگان اجازه داده اند هیئت رئیسه جداول بودجه‌ای ۱۴۰۰ را اصلاح کنند.

وی افزود: هنوز صحت این ادعا مشخص نیست، اما در صورتی که صحیح باشد چطور ممکن است ۱۵۰ نماینده‌ای که مجوز اصلاح به هیئت رئیسه یا کمیسیون تلفیق داده‌اند، طی نامه‌ای نسبت به دستکاری در جداول بودجه معترض شوند.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: در دوره‌های پیشین مجلس شورای اسلامی، اصلاحات جداول بودجه‌ای وجود داشت، اما این موارد بسیار محدود بوده و ارقام، جابه‌جایی عمده‌ای نداشته است، اما در مجلس یازدهم ارقام جداول بودجه به صورت گسترده‌ای پس از تصویب تغییر یافته است.

مهاجری خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که جمع بودجه ثابت است؛ بنابراین زمانی که بخواهند تغیراتی در جداول انجام دهند، باید به ازای افزایش برخی ارقام، مابقی را کاهش دهند. تخلفات گسترده‌ای در این زمینه صورت گرفته که آرام آرام صدای سازمان‌ها و نهادهایی که بودجه آنها از بودجه مصوب مجلس کمتر است بلند خواهد شد.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون، مصوبه ابلاغیه توسط رئیس مجلس شورای اسلامی به دولت باید دقیق اجرا شود؛ بنابراین آقای قالیباف باید در مورد تغییرات گسترده در جداول بودجه توضیح دهد و مشخص کند این تغییرات به سود و زیان چه نهادها و سازمان‌هایی انجام شده است و چه افرادی از این اقدام مطلع بوده‌اند و چرا این تغییرات به صورت پنهانی انجام شده است؟ در صورتی که مجلس می‌توانست به صورت کاملاً مشخص پیشنهادات خود را به دولت در مورد بودجه اعلام کند.

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: در حال حاضر شیفتگان قالیباف تمام تقصیرها را بر گردن رئیس کمیسیون تلفیق می‌اندازند و به دنبال قربانی کردن یک نفر هستند در صورتی که هنوز دخالت شخص آقای نادران در این موضوع مشخص نیست. در هر صورت باید توجه داشت که مسئولیت دستکاری در جداول بودجه با شخص رئیس مجلس است.

مهاجری اضافه کرد: موضوع دستکاری در جداول بودجه، غیر شفاف و مشکوک است و من در این زمینه اطلاعاتی دارم که بنا بر شرایط در آینده منتشر خواهم کرد.

کد خبر 490498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.