قیمت ساخت  هر متر مسکن بیش از ۴ میلیون تومان است

رئیس اتحادیه سازندگان مسکن اصفهان گفت: اکنون فقط هزینه سفت کاری ساختمان هر متر دو میلیون تومان بوده و هزینه ساخت کامل ساختمان با توجه به متریال استفاده شده در آن از چهار میلیون تومان شروع شده و به هر متر ۸ میلیون تومان نیز می‌رسد.

اصغر ریاحی راد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: افزایش قیمت مصالح ساختمانی هزینه‌های ساخت مسکن را به شدت افزایش داده است، پیش از این قیمت ساخت هر متر مسکن دو میلیون تومان اعلام می‌شد، البته قیمت ساخت با توجه به تعداد طبقات ساختمان متغیر است و هر چقدر تعداد طبقات بیشتر شود، در قیمت سفت کاری و نازک کاری هر واحد تأثیرگذار است.

رئیس اتحادیه سازندگان مسکن اصفهان گفت: ساختمان بیش از سه طبقه نیازمند دیوار برشی است که آلماتور اضافه‌تری برای آن مصرف شده است بنابراین قیمت بیشتری دارد، اکنون فقط هزینه سفت کاری ساختمان هر متر دو میلیون تومان بوده و هزینه ساخت کامل ساختمان با توجه به متریال استفاده شده در آن از چهار میلیون تومان شروع شده و به هر متر ۸ میلیون تومان می‌رسد.

وی افزود: معمولاً ساخت ساختمان چند سال رونق داشته و چند سال وارد رکود می‌شود اکنون وضعیت اقتصادی کشور تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا است و بسیاری از کارگران و استادان بنا فعالیت نمی‌کنند زیرا نگران سلامتی خود هستند، البته ساخت و ساز در برخی مناطق همواره به صرفه است و هر چقدر هزینه آن زیاد شود برای سازنده ارزشمند است زیرا مشتری دارد بنابراین سازندگان مسکن و انبوه سازان همچنان فعال هستند.

رئیس اتحادیه سازندگان مسکن اصفهان گفت: نمی‌توان قیمت مسکن را در سال ۱۴۰۰ پیش بینی کرد، برای ساخت و ساز مسکن نیازمند خرید میلگرد، سیمان و.. هستیم، با افزایش هزینه مصالح ساختمانی قیمت ساخت و ساز نیز افزایش می‌یابد که منجر به افزایش محدوده قیمت مسکن نیز خواهد شد بنابراین اگر دولت ساز و کاری برای کنترل قیمت مصالح ساختمانی به کار گیرد، می‌توان به کاهش قیمت مسکن امیدوار بود.

ریاحی افزود: نرخ‌های نجومی کنونی موجود در بازار به سختی کاهش می‌یابد. ساخت و ساز نه کاهش می‌یابد و نه راکد می‌شود زیرا هر چقدر جمعیت اضافه می‌شود مسکن نیز مورد نیاز است آنچنان که شاهد ساخت خانه‌های چند طبقه به جای خانه‌های ویلایی در شهر و رشد ساخت و ساز در شهرک‌های اطراف توسط دولت و شرکت‌های بزرگ هستیم.

کد خبر 490455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.