دستگیری قاتل فراری بعد از ۸ سال

رهایی کودک از چنگ آدم‌ربایان، قتل به دلیل باخت در شرط‌بندی، به دام افتادن قاتل فراری، متلاشی شدن باند سارقان کابل برق، دستگیری سارقان شرور و دستگیری اعضای باند کلاهبرداری واتساپی را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرمانده انتظامی گلستان گفت: پسربچه گنبدی با تلاش مأموران پلیس از چنگ آدم ربایان در شرق کشور رهایی یافت.

محمد سعید فاضل‌دادگر اظهار کرد: با اشراف اطلاعاتی مأموران پلیس آگاهی و امنیت عمومی گنبدکاووس، ساعاتی قبل پسر بچه ۱۰ ساله‌ای که چند روز قبل توسط افرادی گروگان گرفته شده بود در شرق کشور از چنگ متهمان رها شد.

وی افزود: در این عملیات هدفمند پس از یک تعقیب و گریز پلیسی، متهمان که عرصه را بر خود تنگ دیدند گروگان را آزاد و با استفاده از شرایط جغرافیایی منطقه اقدام به فرار کردند.

فرمانده انتظامی گلستان گفت: تلاش برای دستگیری متهمان ادامه دارد.

دادگر افزود: پسر بچه ۱۰ ساله هم اکنون در اختیار پلیس است و اقدامات لازم برای تحویل وی به خانواده در حال انجام است.

باخت در شرط‌بندی منجر به قتل شد

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان بناب گفت: باخت در یک شرط‌بندی منجر به ارتکاب قتل در این شهرستان شد.

علیرضا دهقان اظهار کرد: گزارش قتل یک نفر با ضربات چاقو به دادستانی بناب ارسال شد که بلافاصله تحقیقات پیرامون آن با هماهنگی مقام قضائی از سوی پلیس آگاهی شهرستان آغاز شد.

وی گفت: با توجه به گزارش قتل طی روزهای گذشته تحقیقات بازپرسی و پلیس آگاهی به منظور شناسایی قاتل انجام و در نتیجه متهم در عرض کمتر از ۷۲ ساعت شناسایی شد.

وی گفت: پس از تحقیقات و رهگیری‌های انجام شده متهم به قتل مرد بنابی در شهرستان جلفا شناسایی و دستگیر شده است.

دهقان افزود: با توجه به فرار قاتل به خارج از شهرستان بناب، بر حسب تماس با مراجع ذی‌صلاح و اخذ مجوزهای قانونی طی عملیات پلیسی ویژه، متهم به قتل در مخفیگاه خود در شهرستان جلفا دستگیر و تحویل مراجع داده شد.

وی ادامه داد: در بازجویی‌های به عمل آمده متهم انگیزه خود از قتل را باخت به مقتول در یک بازی شرط بندی اعلام کرده است.

به دام افتادن قاتل فراری پس از ۸ سال

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی گلستان گفت: عامل یک جنایت که سال ۹۲ سه نفر را در شهرستان علی‌آبادکتول به قتل رسانده بود پس از گذشت هشت سال به دام قانون افتاد.

مجتبی مروتی اظهار کرد: گزارش قتل سه عضو یک خانواده تابستان ۹۲ گزارش شد که در بررسی‌ها مشخص شد سه عضو یک خانواده به دلیل مخالفت با ازدواج دختر خانواده توسط خواهرزاده پدر به قتل رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: قاتل پس از به قتل رساندن سه عضو یک خانواده شامل یک مرد ۵۲ ساله و دو فرزند ۱۳ و ۱۰ ساله با استفاده از ضربات چاقو از محل متواری شده بود.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی گلستان گفت: متهم بدون هیچ رد و نشانی به مکان نامعلومی پناه برده بود و به همین دلیل برای مدتی تحقیقات متوقف شد.

وی گفت: از مدتی قبل رسیدگی مجدد به این پرونده در دستور کار قرار گرفت و در تحقیقات تخصصی مشخص شد، قاتل در یکی از مناطق استان تهران سکونت دارد که مأموران با داشتن نیابت قضائی به مخفیگاه وی رفتند که متوجه متواری شدن مجدد قاتل و بازگشت وی به گلستان شدند.

مروتی ادامه داد: پس از تحقیقات در استان، مخفیگاه و محل تردد متهم در یکی از روستاهای علی‌آبادکتول شناسایی و وی پیش از هر اقدامی در یک عملیات پلیسی دستگیر شد.

متلاشی شدن باند سارقان کابل برق

فرمانده انتظامی جیرفت از دستگیری اعضای باند سارقان سیم و کابل برق و دیگر تجهیزات انتقال نیرو در این شهرستان خبر داد.

رضا محمدرضایی افزود: دستگیری سارقان سیم و کابل برق جیرفت در پی افزایش این سرقت‌ها در دستور کار مأموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی اظهار کرد: تیم‌های گشتی پلیس آگاهی و کلانتری ۱۴ محمدآباد جیرفت با انجام گشت‌های نامحسوس موفق به شناسایی دو سارق سیم‌های برق شدند.

وی ادامه داد: در بازرسی از یک دستگاه کامیونت ایسوزو مرتبط با متهمان نیز یک تن و ۲۰ کیلوگرم سیم و کابل برق به ارزش تقریبی دو میلیارد ریال کشف شد.

فرمانده انتظامی جیرفت از تشکیل پرونده برای سارقان باند سیم برق خبر داد و گفت: پرونده به منظور رسیدگی به دستگاه قضائی تحویل داده شد.

دستگیری سارقان شرور

فرمانده انتظامی کرج اظهار کرد: دو سارق و شرور سابقه دار که با مأموران انتظامی درگیر فیزیکی شدند در این شهرستان دستگیر شدند.

محمد معظمی گودرزی تصریح کرد: مأموران گشت کلانتری ۳۲ حصارک حین گشت زنی دو فرد شرور و معتاد را مشاهده کردند که تعدادی سنگ فرز و دستگاه جوش به همراه داشتند و به طرز مشکوکی در حال پرسه زدن بودند که پس از دستور ایست اقدام به فرار کردند.

وی افزود: مأموران پس از تعقیب این دو نفر متوجه شدند که متهمان به خانه گریخته‌اند که با ورود متهمان به در منازل این افراد با فحاشی به سوی نیروهای انتظامی حمله ور شدند که سبب آسیب به یکی از افسران پلیس شد.

وی ادامه داد: آمبولانس برای مداوای مأمور آسیب دیده در محل حضور می‌یابد و وی را به بیمارستان منتقل می‌کند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرج با اشاره به اینکه متهمان دستگیر شده و هم اکنون در اختیار پلیس قرار دارند، گفت: در بررسی‌های به عمل آمده به چندین فقره سرقت اعتراف کرده‌اند.

دستگیری اعضای باند کلاهبرداری واتساپی

سرپرست پلیس فتا البرز از دستگیری اعضای باند کلاهبرداری واتساپی با ۱۰ میلیارد ریال برداشت غیرمجاز از حساب‌های مردم در این استان خبرداد.

رسول جلیلیان اظهار کرد: در پی ارجاع چند پرونده کلاهبرداری از طریق تماس با پیام رسان واتساپ و دریافت اطلاعات حساب بانکی مالباختگان به بهانه برنده شدن در مسابقه صداو سیما، بررسی موضوع در دستورکار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: مأموران در بررسی‌های خود متوجه شدند که وجوه کلاهبرداری شده پس از گردش در چند حساب به یک حساب واحد واریز شده‌اند.

وی گفت: بلافاصله با انجام اقدامات پلیسی مخفیگاه صاحب حساب در شهر تهران شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی نامبرده در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا استان البرز منتقل شد.


جلیلیان خاطرنشان کرد: متهم پس از دستگیری ابتدا از موضوع انتقال وجوه به حسابش اظهار بی‌اطلاعی می‌کرد اما پس از مشاهده مستندات غیرقابل انکار پلیس به ناچار لب به اعتراف گشوده و خود را به عنوان سرانگشت باند کلاهبرداری تلفنی و واتساپی از داخل زندان معرفی کرد.

وی گفت: سه نفر از سر دسته‌های باند کلاهبرداری واتساپی شناسایی که به این شیوه اقدام به ۱۰ میلیارد کلاهبرداری کرده بودند.

کد خبر 490192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.