ردصلاحیت همه اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر شیراز

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: هر هفت نفر اصلاح‌طلب که اکنون عضو شورای این شهر هستند، برای انتخابات دوره ششم شوراها ردصلاحیت شده‌اند.

عبدالرزاق موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: این اتفاق خوبی نیست که افراد ردصلاحیت شوند و بدون آنکه دلایل و مستندات گفته شود، صرفاً به استناد یک بند از قانون شوراها ردصلاحیت شوند و حتی نسبت‌هایی مانند عدم التزام به اسلام و ولایت فقیه و وفاداری به قانون اساسی به آن‌ها زده شود.

وی افزود: افرادی که چنین اتفاقی را رقم زدند خیلی باید جرأت و به خود اطمینان داشته باشند و از درون ذهن آدم‌ها آگاه باشند که بتوانند راجع به افراد چنین اعلام نظری کنند؛ چیزی که فراتر از توان یک فرد عادی است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: درست نیست بدون آنکه مستنداتی ارائه شود، شورایی که هفت نفر با یک نوع نگاه سیاسی ثبت‌نام می‌کنند رد شده باشند درحالی که میان این افراد جانباز جنگ تحمیلی و فردی با سابقه ۱۰ ساله اسارت هم وجود دارد و میان مردم به پاکدستی مشهور هستند.

وی با تاکید بر اینکه ردصلاحیت‌ها قطعاً عرصه را برای انتخاب مردم براساس سلایقشان تنگ می‌کند، ادامه داد: چرا از برخی افراد حق داوطلب شدن برای انتخابات گرفته می‌شود؟ مگر قانون اساسی چنین کاری را تعریف کرده است؟ به شدت معتقدم که این اتفاق کار خوبی نیست و آثار و پیامدهای خوبی در خصوص مشارکت مردم برای انتخابات نخواهد داشت.

موسوی خاطرنشان کرد: صرف نظر از اینکه این اتفاق باعث کاهش مشارکت مردم می‌شود، محروم کردن افرادی از حقوق طبیعی و بدیهی که دارند، عادلانه و قانونی نیست.

وی در پاسخ به سوالی درباره تبعات این اقدام و نتیجه‌ای که بر آینده شهر می‌گذارد، گفت: من نمی‌توانم جوابی به این سوال بدهم؛ آنهایی که چنین تصمیماتی می‌گیرند حتماً به فکر تبعات آن هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز افزود: من نسبت به آینده شهر خوشبین نیستم زیرا این نوع نگاه به مدیریت شهری که حوزه‌ای اجتماعی محسوب می‌شود، سیاسی و جناحی است؟ می‌گویند نگاهمان جناحی نیست، پس چگونه می‌شود که از میان افرادی که موسوم به یک جریان سیاسی هستند، هیچ چهره شناخته شده‌ای را تأیید صلاحیت نمی‌کنند؟

وی ادامه داد: اینکه یک نفر هم از میان اصلاح‌طلبان تأیید نمی‌شود، چه معنایی دارد؟ در شهر شیراز یک چهره سیاسی که مردم آن‌ها را به نام اصلاح‌طلب بشناسند، تأیید صلاحیت نشده است.

موسوی با تاکید بر اینکه یک مسئولیت ملی، اسلامی و تاریخی به عهده نمایندگان مجلس است، گفت: نمایندگان مجلس هیئت نظارت استانی و مرکزی را تشکیل می‌دهند بنابراین با توجه به سوگندی که براساس اصل ۶۷ قانون اساسی خورده‌اند، باید نسبت به اصلاح این اتفاق عمل کنند.

کد خبر 490166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.