نوسازی سینما ایران، آغازگر تغییر چهره فرهنگی ساری

پردیس سینمایی ایران در شهر ساری در زمینی حدود ۵۰۰ متر با اعتباری حدود ۳۰ میلیارد تومان احداث می‌شود که شهرداری ساری اجرای این پروژه فرهنگی و هنری را برعهده دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سینما ایران قدیمی‌ترین سینمای شهرستان ساری به شمار می‌رود که در سال ۱۳۴۲ ساخته شد و جز چهار سینمای معروف شهر ساری بود. این مجموعه به مساحت ۵۴۰ متر مربع واقع در ابتدای خیابان مازیار و در مرکز شهر قرار دارد که در زمان خود با استقبال بی‌نظیر مردم مواجه بود و فرهنگ‌دوستان ساروی از این سینما خاطرات خوبی برای اکران فیلم‌های مردمی دارند.

این مجموعه در ۱۳۸۲ به دلیل نداشتن استحکام کافی و فرسودگی زیربنایی تعطیل شد و پس از گذشت ۱۸ سال توسط حوزه هنری مازندران و شهرداری ساری طرح ساخت مجدد پردیس سینمایی در این مکان برنامه ریزی شده است.

احداث پروژه پردیس سینمایی ایران در ساری با حضور معاون اداره مالی حوزه هنری کشور، استاندار مازندران، سرپرست شهرداری ساری و رئیس حوزه هنری استان بر اساس تفاهم نامه سه گانه استانداری، حوزه هنری و شهرداری ساری، در مرکز استان آغاز شد.

پردیس سینمایی ایران در شهر ساری در زمینی حدود ۵۰۰ مترمربع با اعتباری حدود ۳۰ میلیارد تومان است که شهرداری ساری مجری این پروژه فرهنگی و هنری در مرکز استان است و نقش مهمی در توسعه زیر ساخت فرهنگی این شهر دارد.

در این جلسه صورتجلسه مشارکت حوزه هنری مازندران و شهرداری ساری امضا شد. طبق توافق انجام شده، پردیس سینمایی ایران در هفت طبقه، شش سالن سینما، نگارخانه، رستوران سنتی، فروشگاه محصولات فرهنگی، آمفی تئاتر ساخته می‌شود.

ضرورت شتاب دهی به پروژه‌های فرهنگی

«احمد حسین زادگان»، استاندار مازندران با اشاره به احداث نخستین پردیس سینمایی استان در ساری مازندران گفت: با کمک طراحی و ساخت سالن‌های متعدد سینمایی در این مرکز می‌توان تولیدات سینمایی کشور را متنوع‌تر و فراگیرتر برای علاقمندان به نمایش گذاشت.

وی تاکید کرد: پردیس سینمایی ایران در ساری می‌تواند به همشهریان شهرستان‌های اطراف هم خدمات فرهنگی ارائه دهد.

استاندار مازندران با اشاره به توافق انجام شده، به طرفین توافق تاکید کرد: انجام این پروژه فرهنگی و مورد نیاز مردم استان را شتاب بخشند.

وی افزود: با کمک سالن‌های متعدد می‌توان تولیدات سینمایی کشور متنوع‌تر و فراگیرتر برای علاقمندان به نمایش گذاشت، نه همچون گذشته با سینماهای محدود به یکی دو سالن که در طول سال فقط تعداد محدودی از فیلم‌ها را اکران می‌کردند که این پاسخگوی نیازهای فرهنگی مخاطبان نبود.

احداث پردیس سینمایی ایران با مشارکت حوزه هنری

«حمیدرضا مرادی»، سرپرست شهرداری مرکز مازندران با اشاره به ضرورت تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی در شهر ساری گفت: احداث پردیس سینمایی ایران در ساری یکی از مهمترین اقدامات در راستای تأمین زیرساخت‌های فرهنگی در مرکز استان خواهد بود.

وی ضمن ارائه گزارشی از توافق انجام شده در خصوص این اقدام گفت: پس از بحث و تبادل نظر با مسئولان حوزه هنری، در نهایت به این نتیجه رسیدیم که پردیس سینمایی ایران با مشارکت حوزه هنری مازندران و شهرداری ساری احداث شود.

ساخت ۲۰۰ سالن سینما

«عبدالحمید قره‌داغی» معاون توسعه مدیریت و منابع حوزه هنری کشور در این باره گفت: با پیگیری‌های حوزه هنری مازندران، تأکید استاندار مازندران و جدیت سرپرست شهرداری ساری، عملیات اجرایی پردیس سینمایی ایران با مشارکت حوزه هنری و شهرداری مرکز مازندران آغاز خواهد شد.

وی با ارائه پیشینه‌ای از حوزه هنری، سینماداری را یکی از مأموریت‌های جدی این مرکز به دستور رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و افزود: در وضعیت کرونایی امسال ۵۵ سینما به بهره برداری رسید. بهره برداری بیش از ۳۰ سینما نیز در دستور کار قرار دارد تا پایان ۱۴۰۰ تکمیل و ۲۰۰ سالن را هدف قرار داده‌ایم.

معاون توسعه مدیریت و منابع حوزه هنری کشور یادآور شد: حوزه هنری به عنوان نهاد عمومی غیردولتی در سینما سازی از اعتبارات دولتی چندان بهره نبرده، اما استاندارانی در سطح کشور به عنوان سرانه فرهنگی به این امر کمک کردند.

کد خبر 489887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.