سمپاشی درختان شهر مطابق سنوات گذشته انجام شده است

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: وظیفه ذاتی شهرداری حفظ و نگهداری از فضای سبز است، از این رو مطابق روال و سنوات گذشته نسبت به سمپاشی درختان اقدام کردیم.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: عملیات سمپاشی عمومی مرحله اول مبارزه با آفات فضای سبز در سال‌های مختلف با محاسبه درجه حرارت تجمعی(Degree-day) جهت تعیین دقیق زمان ظهور و فعالیت آفات، از نیمه فروردین ماه آغاز شده و تا نیمه اردیبهشت ماه ادامه دارد.

وی افزود: در عملیات سمپاشی عمومی مرحله اول، سمپاشی قسمت‌های تنه، شاخه‌های اصلی و تاج تمامی درختان نارون علیه آفات برگ‌خوار، شته، شپشک خونی، سوسک چوب‌خوار شاخک بلند، پروانه زنبور مانند همچنین سمپاشی تاج درختان اقاقیا، بید و کاج علیه آفت شته در مکان‌های آلوده مدنظر است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان این که فرآیند انجام شده در سال جاری مشابه فرآیند سال‌های گذشته بوده و بدون تغییر در جزئیات، عملیات سمپاشی انجام شده است، تصریح کرد: با توجه به این که در سال‌های گذشته هیچ ارگان یا صنفی مانند اتحادیه زنبورداران اعتراض یا شکایتی مبنی بر ایجاد خسارت یا ضرر و زیانی به شهرداری ابلاغ نکرده و از طرفی وظیفه ذاتی شهرداری حفظ و نگهداری از فضای سبز است، دقیقاً مطابق روال و سنوات گذشته نسبت به سمپاشی درختان اقدام کردیم.

وی تاکید کرد: هر ساله سموم مورد استفاده در فضای سبز شهرداری پس از مذاکرات صورت گرفته با مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی اصفهان در خصوص دریافت تأییدیه و مغایرت نداشتن با مسائل زیست‌محیطی و نیز امکان جایگزینی با سموم کم خطر و دوستدار محیط زیست، انتخاب و خریداری می‌شود.

کد خبر 489859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.