گرانی تخمه توجیه ندارد

سخنگوی اتحادیه خوار و بار و آجیل فروشان اصفهان گفت: اکنون آخر فصل است و بار نو وجود ندارد و ممکن است برخی از تخمه‌ها به کیفیت و مقدار ابتدای فصل وجود نداشته باشد اما با توجه به عبور از بازار شب عید و کاهش تقاضا گرانی تخمه توجیه ندارد.

علی نوری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در رابطه با افزایش قیمت تخمه اظهار کرد: همه انواع تخمه در سال جدید افزایش قیمت داشته است، با وجود این که قیمت دلار کاهشی بوده، قیمت تخمه‌های خارجی افزایش یافته است و تخمه‌های کدو و گل آفتاب ایرانی نیز افزایش قیمت داشته است.

وی افزود: تخمه هندوانه نیز گران شده است، هر کدام بین ۱۰ تا ۲۰ درصد نسبت به پیش از تعطیلات نوروز افزایش یافته است، به عنوان نمونه قیمت عمده تخمه گل آفتاب خارجی که از ۴۸ هزار تا ۵۲ هزار تومان بوده است اکنون از ۵۵ هزار تومان شروع می‌شود. تخمه کدو گوشتی از ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان بوده است اکنون از ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تومان است.

سخنگوی اتحادیه خوار و بار و آجیل فروشان اصفهان گفت: همانطور که همه اقلام مصرفی در کشور ما بدون علت گران می‌شود قیمت تخمه نیز افزایش یافته است. اکنون آخر فصل است و بار نو وجود ندارد و ممکن است برخی از تخمه‌ها به کیفیت و مقدار ابتدای فصل وجود نداشته باشد اما با توجه به عبور از بازار شب عید و کاهش تقاضا گرانی تخمه توجیه ندارد.

نوری افزود: قیمت آجیل تغییری نداشته است آجیل فعلاً مصرفی ندارد، شب عید مصرف آجیل بیشتر از تخمه است اما بعد از عید مصرف تخمه افزایش می‌یابد. افزایش قیمت آجیل به دلیل آنکه زیاد خرید و فروش نمی‌شود محسوس نبوده است.

وی تصریح کرد: شیوع ویروس کرونا بر کسب و کار ما نیز تأثیر گذاشته است و به جز کاهش قدرت خرید مردم به دلیل ترس مردم از شیوع بیماری فروش ما نیز کاهش یافته است، علاوه بر این با وجود اینکه این صنف جز مشاغل گروه یک بوده و تعطیلی‌ها شامل آن نشده است و همه مشاغل زنجیروار به هم متصل هستند زمانی که سایر مشاغل بسته است به دلیل نبود درآمد سایر مشاغل از خرید آجیل استقبال نمی‌شود و به همان نسبت منجر به ضرر و زیان این صنف نیز خواهد شد.

کد خبر 489637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.