امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم حضوری برگزار می‌شود

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اصفهان از برگزاری حضوری امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم با رعایت پروتکل‌ها بهداشتی و مجوز ستاد ملی کرونا و برگزاری غیرحضوری و مجازی امتحانات دیگر پایه‌های تحصیلی خبر داد.

محمدرضا ناظم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص برگزاری امتحانات مقاطع تحصیلی مختلف، اظهار کرد: مطابق اعلام وزارت آموزش و پرورش به استان‌ها امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم با رعایت پروتکل‌ها بهداشتی با مجوز ستاد ملی کرونا به صورت حضوری و امتحانات دیگر پایه‌های تحصیلی به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که در دوره ابتدایی و متوسطه امتحانات به صورت مجازی و غیرحضوری است، افزود: برای امتحانات غیرحضوری و مجازی از آزمون‌های عملکردی و پژوهش‌های طول سال استفاده می‌شود و در واقع مواردی که معلم از یافته‌های دانش‌آموز برداشت کرده، مبنای این آزمون‌ها است و بر اساس این یافته‌ها نمرات پایان سال دانش آموزان را ارائه می‌دهد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش اصفهان، تصریح کرد: امتحانات حضوری در هر شرایطی در مناطق زرد، آبی و قرمز استان‌ها برای پایه نهم و دوازدهم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با نظارت مراکز بهداشتی برگزار می‌شود.

برگزاری حضوری امتحانات هنرستان‌ها در مناطق زرد و آبی

وی درباره برگزاری امتحانات هنرستان‌ها در وضعیت زرد و آبی، گفت: برای امتحانات هنرستان‌ها اگر وضعیت مناطق زرد و آبی شود امتحانات حضوری برگزار می‌شود و تا ۱۵ مردادماه به آموزش و پرورش فرصت داده شده است در صورتی که شرایط رنگ‌بندی شهرها زرد و آبی باشد آزمون‌های کارگاهی هنرستان‌ها به صورت عملی برگزار می‌شود و امتحانات هنرستان‌ها هم به صورت حضوری و عملی خواهد بود.

ناظم‌زاده، خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت قرمز کرونایی استان، هنرستان‌ها تعطیل هستند و کارگاه‌های عملی دانش‌آموزان برگزار نمی‌شود، برگزاری کلاس‌های مجازی مقاطع تحصیلی و هنرستان‌ها تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد.

وی با اشاره به برگزاری آزمون‌های حضوری دانش‌آموزان پایه نهم و دوازدهم و نگرانی از شیوع ویروس کرونا در خانواده‌ها، توصیه کرد: این تصمیم استانی نیست و از وزارت آموزش و پرورش به همه استان‌ها ابلاغ شده و موضوع کشوری است، لازم است خانواده‌ها به آموزش و پرورش اعتماد کنند، همکاران فرهنگی هم حداکثر تلاش خود را می‌کنند تا برگزاری امتحانات دانش‌آموزان با رعایت موازین بهداشتی، فاصله اجتماعی و در جهت حفظ سلامت آنها برگزار شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش اصفهان، تاکید کرد: لازم است والدین به دانش آموزان توصیه کنند موارد بهداشتی را رعایت کنند تا بدون پیش آمدن مشکل و با رعایت اصول کامل پروتکل‌های بهداشتی بتوانند امتحانات خود را بگذرانند.

کد خبر 489452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.