افزایش بودجه وزارت بهداشت در سال ۱۴۰۰ مطلوب است

معاون توسعه منابع و مدیریت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بودجه سال ۱۴۰۰ افزایش خوبی نسبت به سال قبل پیدا کرد و در مجلس نیز با حمایت نمایندگان، اعتبارات خوبی در بخش سلامت اختصاص یافت.

به گزارش ایمنا، به نقل از وبدا، سیدکامل تقوی‌نژاد در این اجلاس، بدون اشاره به رقم بودجه مصوب وزارت بهداشت در سال ۱۴۰۰ گفت: سال ۱۳۹۹ با همه محدودیت‌هایی که در منابع مالی دولت وجود داشت یکی از سال‌های موفق برای وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها بود. بودجه سال ۱۴۰۰ افزایش خوبی نسبت به سال قبل پیدا کرد و در مجلس نیز با حمایت نمایندگان، اعتبارات خوبی در بخش سلامت اختصاص یافت.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های قانون بودجه، تهاتر و واگذاری امور تصدی‌گری و خصوصی سازی و همچنین استفاده از ظرفیت کلان مناطق دانشگاه‌های علوم پزشکی برای تأسیس دبیرخانه‌هایی تخصصی برای پیگیری برخی احکام بودجه ۱۴۰۰ تاکید کرد.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزارت با پیش‌بینی اینکه در سال ۱۴۰۰، دغدغه‌های کمتری در حوزه بودجه وجود داشته باشد، گفت: خوش‌بین هستم که سال مالی خوبی را در پیش خواهیم داشت.

طاهر موهبتی معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این نشست که به تبیین قانون بودجه سال ۱۴۰۰ در حوزه سلامت اختصاص داشت، گفت: با تلاش‌هایی که در احکام قانون بودجه امسال صورت گرفت، ظرفیت‌های خوبی برای دانشگاه‌های علوم پزشکی پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: با حمایت و همکاری‌های کمیسیون بهداشت و درمان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تبصره‌ها و بندهای ارزشمندی جهت کمک به افزایش بودجه نظام سلامت به تصویب رسید.

سیدکامل تقوی پیش از این درباره اعتبارات وزارت بهداشت در سال ۱۴۰۰ گفته بود: بودجه سال ۱۴۰۰ حوزه سلامت در مجموع ۵۷ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است و ۱۵ درصد از اعتبارات عمومی دولت به بخش سلامت تخصیص داده شده است.

وی افزود: بیشترین رشد در بودجه مربوط به دانشگاه‌های علوم پزشکی است که حدود ۷۳ درصد نسبت به سال ۹۹ رشد داشته است. در سال ۹۹ دانشگاه‌ها در مجموع ۶۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بودجه داشتند که در سال ۱۴۰۰ به ۱۰۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد. همچنین، کل بودجه حوزه سلامت که به ۱۳۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ می‌رسد، حدود ۸۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد آن از محل درآمدهای عمومی و ۴۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از محل درآمدهای اختصاصی و پنج هزار میلیارد تومان هم از محل تملک دارایی‌های عمرانی و سرمایه‌ای است.

وی ادامه داد: از مجموع رشد ۵۷ درصدی، در بحث درآمدهای عمومی این رشد ۱۲۸ درصد است. بیشترین رشد اعتبارات حوزه سلامت در سال ۱۴۰۰ اعتبارات دولتی است که از ۳۸ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به ۸۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت، افزود: در بحث طرح تحول هم حدود ۵,۲۰۰ میلیارد تومان داریم که رشد آن‌چنانی در سال ۱۴۰۰ ندارد. به علاوه آنکه در ارتباط با سهم وزارت بهداشت از مالیات ارزش افزوده هم حدود یک درصد رشد داریم و به ۷,۵۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید. اعتبارات طرح تحول و ارزش افزوده تاکنون تخصیص آن‌چنانی نداشته است. در بخش طرح تحول ۴۰ میلیارد و از محل اعتبارات ارزش افزوده ۱۴۰۰ میلیارد تخصیص داشته‌ایم.

کد خبر 488182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.