۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
مرغ دوباره گران می‌شود؟

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: نمی توان گفت قیمت گوشت تا ۴۵ روز آینده زمان ثابت میماند، با توجه به شروع سال جدید و تغییر قیمت جوجه و نهاده ها قیمت مرغ نیز تغییر خواهد کرد.

حسن ایراندوست در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با وجود اینکه قیمت مصوب جوجه یک روزه ۴ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام شده است، اما مرغداران اکنون در در بازار جوجه را تا ۷ هزار تومان نیز پیدا نخواهند کرد اما جوجه‌ریزی در حال انجام است.

وی افزود: موضوع قاچاق جوجه به خارج از کشور نیز این روزها مزید بر علت کمبود جوجه در بازار شده که اخیراً وزیر جهاد کشاورزی نیز این موضوع را عنوان کرد و از نیروهای انتظامی خواست از قاچاق به ویژه از مرزهای خوزستان جلوگیری کنند، با توجه به اینکه قیمت جوجه در خارج از مرز گران‌تر است برای واسطه‌ها ارزنده‌تر است که آن را آن طرف مرزها به فروش برسانند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: اگر بتوان از قاچاق جلوگیری کرد می‌تواند در کاهش کمبود جوجه در بازار مؤثر باشد. علاوه بر این برای مدیریت پرورش مرغ، در حال ایجاد شرایطی هستیم که علاوه بر ورود تخم مرغ نطفه دار به بازار، جوجه بیشتر تولید شود.

ایراندوست خاطرنشان کرد: تا امروز جوجه‌ریزی استان اصفهان تحت تأثیر این موضوعات قرار نگرفته است آمار جوجه‌ریزی استان در مقایسه با سال قبل همان روند را طی می‌کند. مکاتباتی با وزارتخانه انجام داده‌ایم تا شرایطی ایجاد شود که جوجه بیشتر با با قیمت مناسب‌تر در اختیار مرغداران قرار بگیرد، اکنون شرایط برای تولید مرغ و گوشت فراهم است مرغدار نیز از افزایش تولید استقبال می‌کند مصرف کننده نیز نیاز دارد بتوانیم آمار جوجه‌ریزی را افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: جلساتی نیز با مزارع مرغ استان تشکیل شده که بر اساس آن اولویت جوجه تولیدی را به مرغداران استان اختصاص دهند تا بتوان نیاز استان را از این روش تأمین کرد. علاوه بر اقدامات استانی در سطح ملی نیز اقداماتی برای افزایش تولید جوجه در کل کشور و تقویت مزارع مادر در حال انجام است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: در ۱۰ ماه گذشته مرغداران همواره سود کرده‌اند و ضرری ندیده‌اند نهاده آن‌ها کاملاً تأمین شده قیمت تمام شده مرغ افزایش داده شد تا بتوانند مرغ را قیمت مناسب به فروش برسانند و اگر به نقدینگی نیاز داشته باشند وام‌هایی در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

ایراندوست تصریح کرد: جوجه‌های ۷ هزار تومانی که امروز توسط مرغداران خریداری می‌شود ۴۵ روز دیگر به بازار عرضه می‌شود و نمی‌توان مطمئن بود که قیمت گوشت تا آن زمان ثابت می‌ماند طبعی است که با توجه به شروع سال جدید و تغییر قیمت جوجه و نهاده‌ها قیمت مرغ نیز تغییر خواهد کرد.

کد خبر 488111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.