آمار کرونا یزد ۳۰ فروردین؛ ۲ فوتی و ۴۴۴ ابتلای جدید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: در ۲۴ ساعته گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۴۴۴ بیمار مبتلا به کرونا در استان یزد شناسایی شدند و طی این بازه زمانی در استان یزد دو مورد فوتی ثبت شده است.

ابراهیم سلمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه در شبانه روز گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۴۴۴ بیمار مبتلا به کرونا در استان یزد شناسایی شدند، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته در استان یزد دو مورد فوتی داشته‌ایم.

وی با توضیح اینکه افراد باید برای قطع زنجیره انتقال ویروس از حضور در تجمعات خودداری کرده و باید در منزل بمانند، تصریح کرد: کارشناسان بهداشتی از طریق سامانه ۱۱۱ آماده پاسخگویی به سوالات و ابهامات شهروندان و چگونگی درمان بیماری کووید ۱۹ هستند و افراد باید استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را جدی بگیرند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با توضیح در خصوص بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه، تصریح کرد: در حال حاضر ۵۹۷ بیمار مشکوک به کرونا در بخش‌های مختلف بیمارستان‌ها بستری هستند که از این تعداد ۹۴ نفر به دلیل شرایط حاد بیماری در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: برای کاهش آمار مبتلایان باید تمام افراد همکاری کنند و فاصله گذاری اجتماعی، ماسک زدن و ضدعفونی کردن را رعایت کنند و از حضور در اجتماعات، مراسم و دورهمی‌های خانوادگی بپرهیزند.‌

کد خبر 488035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.