گسترش عدالت اجتماعی در دستور کار بهزیستی است

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: علیرغم وجود شرایط کرونایی و محدودیت‌های مختلف، بهزیستی استان در راستای اهداف سازمانی و گسترش عدالت اجتماعی سالی پربار را پشت سر گذاشت.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، ولی‌الله نصر، اظهار کرد: علیرغم وجود شرایط کرونایی و محدودیت‌های مختلف در این خصوص، بهزیستی استان در راستای اهداف سازمانی و گسترش عدالت اجتماعی سالی پربار را پشت سر گذاشت.

افتتاح ۹۷ مرکز مثبت زندگی در استان اصفهان

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان افزود: در آستانه مبعث رسول اکرم (ص) طرح "مثبت زندگی" با حضور ریاست جمهوری در سطح کشور ۲۴۰۰ مرکز خدمات بهزیستی تحت عنوان مراکز "مثبت زندگی" افتتاح شد که سهم استان اصفهان ۹۷ مرکز خدمات بهزیستی بود.

وی تصریح کرد: "مثبت زندگی" مراکزی است که خدمات بهزیستی را سهل‌الوصول و در دسترس کرده و به محلات برد تا توانخواهان بتوانند دسترسی خیلی راحت‌تری به خدمات بهزیستی داشته باشند.

هر ماه، میز خدمت بهزیستی در یک محله

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: در طرح میز خدمت عالی بهزیستی، با رویکرد محله محوری و تکیه بر پتانسیل‌های بومی هر منطقه به دنبال افزایش خدمات سازمانی کارآمد و افزایش رضایت‌مندی عمومی جامعه هدف هستیم. این طرح در دی ماه سال ۱۳۹۹ در محله زینبیه کلید خورد و در بهمن ماه هم در محلات شهر فلاورجان برگزار شد. امیدواریم با تداوم اجرای این برنامه در تمامی محله‌های اصفهان، دسترسی خدمات بهزیستی در محل را افزایش دهیم.

افتتاح ساختمان مدرن شیرخوارگاه نرجس

نصر افتتاح ساختمان مدرن شیرخوارگاه نرجس اصفهان با حضور حبیب‌الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور و مسئولان استانی را برگ زرین دیگری از اقدامات بهزیستی استان در راستای ارتقای خدمات اجتماعی بهزیستی استان برشمرد و گفت: ساختمان شیرخوارگاه نرجس، هشت هزار و ۸۰۰ متر مربع مساحت و سه هزار متر مربع زیر بنا دارد. این ساختمان با هزینه‌ای نزدیک به ۲۲۰ میلیارد ریال که اکثر آن توسط خیرین تأمین شده است؛ با همکاری شهرداری اصفهان، شهرداری منطقه چهار و مجموعه مدیریت اجرایی و شهری بر اساس استانداردهای کشوری در ۲ طبقه با ۱۲ سوئیت و ظرفیت ۶۰ نفر به بهره برداری رسید.

افتتاح مرکز اورژانس اجتماعی شماره ۲

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: مرکز اورژانس اجتماعی شماره ۲ اصفهان جهت تسهیل در ارائه خدمات اورژانس اجتماعی در شمال شهر اصفهان افتتاح شد و در طی یکی دوماه اخیر که از افتتاح این مرکز می‌گذرد، رضایتمندی بسیار خوبی در سطح مردم منطقه ایجاد کرده است و تعاملات بین بخشی این مرکز با دستگاه‌های اجرایی و فعال در حوزه اجتماعی، نقش بسیار مهمی در مدیریت و کاهش آسیب‌های اجتماعی منطقه به همراه داشته است.

نصر در خصوص اقدامات شاخص بهزیستی استان در سال ۹۹ اظهار کرد: اقداماتی نظیر افتتاح کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در محیط کار و کارزار رسانه‌ای ارتقای مهارت‌های شناختی رفتاری در مناطق حاشیه نشین، واگذاری بالغ بر ۳۸۵ واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان، افتتاح دو هزار و ۳۲۳ عنوان پروژه در هفته بهزیستی، کسب رتبه برتر بهزیستی استان اصفهان برای ششمین سال متوالی در جشنواره شهید رجایی، برگزاری سومین جشنواره ملی رسانه‌ای معلولان کشور، کسب رتبه برتر بهزیستی استان در پانزدهمین جشنواره روابط عمومی اصفهان، معرفی مشاوران مدیر کل بهزیستی استان اصفهان در امور افراد دارای معلولیت، انجام فعالیت‌های پیشگیرانه در خصوص ویروس کرونا، بهره‌برداری از ۱۷۲۰ طرح بهزیستی استان در دهه فجر، جذب کامل منابع بانکی از محل بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۳۹۹ برای اشتغال، تشکیل کمیته پیگیری قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، اجرای طرح توانمندسازی کودکان معلول زیر ۷ سال و شناسایی بهنگام کودکان با معلولیت جسمی و اختلالات توأم گفتاری در ۶ شهرستان برای اولین بار، ارزیابی و سنجش افراد دارای معلولیت، انجام به موقع واکسیناسیون آنفولانزا و کرونا برای سالمندان و معلولان، اجرای طرح کنترل و کاهش طلاق (سامانه تصمیم) از ابتدای دی ماه ۹۹ در شهرستان‌های بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت (۱۳ شهرستان)، ساماندهی گروه‌های همیار سلامت روان جهت پیشگیری از کرونا، رتبه‌بندی مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی اعتیاد و توزیع ۲۵۳ تبلت بین فرزندان تحت پوشش بهزیستی استان را از جمله اقدامات این اداره کل عنوان کرد.

کد خبر 487076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.