تولید ۶۰۰ هزار تن پیاز مازاد در کشور

معاون بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از تولید ۶۰۰ هزار تن پیاز مازاد بر نیاز صنف و صنعت و صادرات در کشور خبر داد.

به گزارش ایمنا، مرتضی معتمد با اشاره به تولید مازاد بر نیاز پیاز در استان هرمزگان و جنوب استان کرمان اظهار کرد: کشاورزان این مناطق برنامه کشت ابلاغی از سوی وزارت جهاد کشاورزی را رعایت نکردند و در زمین‌هایی که می‌توانست زیرکشت دیگر محصولات مورد نیاز کشور برود، پیاز کاشتند که این امر منتج به تولید پیاز بیش از نیاز و افت قیمت این محصول شد.

معاون بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران افزود: در پی این اتفاق وزیر جهاد کشاورزی دستور خرید تضمینی پیاز را صادر کرد و این وظیفه را بر عهده سازمان مرکزی تعاون روستایی قرار داد.

معتمد تصریح کرد: به موازات خرید تضمینی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران نیز تفاهم‌نامه‌ای را با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای تأمین منابع مالی مورد نیاز خرید توافقی و حمایتی پیاز مازاد کشاورزان تنظیم کرد. منابع مالی که از سوی ستاد تأمین می‌شود به شکل تسهیلات بدون کارمزد با عاملیت صندوق تعاون روستایی ایرانیان به صادر کنندگان و کارخانه‌های فرآوری کننده پرداخت می‌شود.

به گفته وی، از محل اعتبار ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به کارخانه‌ها و صادرکنندگان برای جذب حداکثری این محصول در چرخه صنعت و صادرات سرمایه در گردش داده می‌شود.

معاون بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از تولید ۶۰۰ هزار تن پیاز مازاد بر نیاز صنف و صنعت و صادرات در کشور خبر داد.

معتمد گفت: اکنون قیمت خرید تضمینی محصول پیاز حدود ۶۰۰ تومان است و تعاون روستایی با هدف حمایت از تولیدکننده اقدام به خرید تضمینی کرده و تنظیم بازار و تعدیل قیمت این محصول به نفع کشاورزان خرید تضمینی را ادامه خواهد داد.

منبع: ایرنا

کد خبر 486685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.