سقوط مرگبار جوان از بالکن خانه

کشف پنج میلیارد ریال کالای قاچاق، کشف سلاح قاچاق، کلاهبرداری از شهروندان با تماس واتس آپی، انهدام شبکه سارقان سریالی منازل، سقوط مرگبار جوان از بالکن و رهایی از اعدام قاتل را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرمانده انتظامی چالوس از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش پنج میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

علی اکبر خسروی کالاهای کشف شده از جمله ۷۲ هزار نخ سیگار خارجی، دو هزار و ۶۰۰ پاکت انواع تنباکو، هفت کیلو و۶۰۰ گرم تخم خاویار، چهار هزار و ۹۵۳ عدد انواع آدامس و شکلات خارجی اعلام کرد.

وی گفت: کالاهای قاچاق از یک انباری کشف و پرونده آن هم به مرجع قضائی ارسال شد.

خسروی تصریح کرد: افراد باید علاوه بر پرهیز از خرید کالاهای قاچاق خارجی که باعث رواج بیکاری در جامعه می‌شود، اخبار و اطلاعات این کالاها را به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف سلاح قاچاق

فرمانده انتظامی خوزستان از عملیات موفقیت‌آمیز پلیس علیه قاچاقچیان مهمات و کشف بیش از هشت هزار فشنگ و دستگیری اعضای باند قاچاق سلاح و مهمات در شهرستان هویزه خبر داد.

سید محمد صالحی گفت: پلیس خوزستان با کار اطلاعاتی از ورود یک محموله سلاح و مهمات جنگی به شهرستان هویزه مطلع و دستگیری این افراد را در دستور خود کار قرار داد.

وی افزود: مأموران پلیس با پایش دقیق و بررسی تحرکات منطقه، موفق شدند محل نفوذ قاچاقچیان را با دو فروند قایق شناسایی و با کمین هدفمند در عملیاتی منسجم دو نفر از عناصر اصلی باند قاچاق سلاح و مهمات را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی خوزستان ادامه داد: در بازرسی از ۲ قایق توقیفی متهمان، هشت هزار و ۴۰۰ عدد فشنگ سلاح کلانشینکف کشف و ضبط شد.

وی گفت: در این زمینه پرونده اولیه تشکیل و متهمان به همراه مهمات کشف شده تحویل مراجع مربوطه شدند.

کلاهبرداری از شهروندان با تماس واتساپی

رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری فردی که از طریق شبکه اجتماعی واتساپ به بهانه برنده شدن در برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد و گفت: با مراجعه مردی میانسال به این پلیس مبنی بر برداشت غیر مجاز ۵۵۰ میلیون ریال از حساب آن‌ها، بلافاصله رسیدگی به پرونده در دستور کار این پلیس قرار گرفت، شاکی در اظهارات خود به برقراری یک تماس واتساپی مبنی بر برنده شدنش در یک مسابقه رادیویی اشاره کرد.

حشمت سلیمانی ادامه داد: فرد کلاهبردار از شاکی می‌خواهد که برای دریافت جایزه خود کدی که به تلفن همراه وی ارسال شده است را برای فرد کلاهبردار بازخوانی کند که پس از بازخوانی کد ارسال شده مبلغ ۵۵۰ میلیون ریال از حساب شاکی برداشت می‌شود، با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی متهم شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر شد.

وی گفت: در بازجویی‌های اولیه، متهم منکر هرگونه بزه ارتکابی می‌شد، اما پس از مواجه شدن با دلایل و مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان پلیس فتا به بزه ارتکابی اعتراف کرد.

انهدام شبکه سارقان سریالی منازل

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سردسته باند سارقان سریال منازل با تلاش کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران خبر داد و گفت: متهم به ۱۰۰ فقره سرقت در تهران و سایر استان‌ها با همکاری همدستانش اعتراف کرد.

علیرضا لطفی تصریح کرد: مرد جوانی طی تماس با پلیس ۱۱۰ از سرقت خانه‌اش توسط چهار مرد شکایت و اظهار کرد، در حالی که پدر و مادر سالخورده‌ام در خانه در محدوده خیابان ولنجک حضور داشتند، چهار سارق با تخریب در ورودی وارد خانه شدند و یک کیلو طلا، مقداری پول و تعدادی از وسایل با ارزش خانه را به سرقت بردند.

وی اضافه کرد: به دنبال اعلام این خبر کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران وارد عمل شدند و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سارقان خشن را آغاز و در بررسی‌های از محل سرقت و جغرافیای محل حادثه، تصویر غیر واضحی از سارقان و خودروی آنها به دست آمد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: از آنجایی که احتمال می‌رفت اعضای این باند سرقت‌های مشابه دیگری را هم مرتکب شده باشند، کارآگاهان به سراغ گزارش سرقت از خانه‌های تهران رفتند، با بررسی پرونده‌های مشابه و تصاویری که دوربین‌های مداربسته محل این سرقت‌ها گرفته شده بود، موفق به شناسایی یکی از سارقان حرفه‌ای خانه شدند.

وی تصریح کرد: با به دست آمدن هویت سارق جوان، کارآگاهان در ادامه بررسی‌ها دریافتند وی پس از آزادی از زندان باند جدیدی را تشکیل داده و نام خودش را نیز در این باند گذاشته است.

جوانی هنگام تعمیر کولر به دلیل سقوط از بالکن جان سپرد

فرمانده انتظامی شهرستان ساوه گفت: یک جوان ۲۹ ساله هنگام تعمیر و راه اندازی کولر خانه‌اش از بالکن سقوط کرد و جان خود را از دست داد.

علی اکبر عیسی آبادی اظهار کرد: پس از آنکه گزارش سقوط از ارتفاع منجر به فوت در یکی از محله‌های شهرستان به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اعلام شد، تیم‌های امدادی در محل حضور یافتند.

وی افزود: شدت جراحت وارده باعث شد که تلاش امدادگران نتیجه‌ای به همراه نداشته باشد و این جوان که هنگام تعمیر کولر از بالکن منزل خود در طبقه اول یک ساختمان سقوط کرد، جان خود را از دست داد.

این مقام انتظامی گفت: پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شد که مراحل قانونی آن در دست انجام است.

اولیا دم از قصاص قاتل فرزند خود گذشتند

رئیس دادگستری ماهشهر گفت: بعد از میانجی‌گری مکرر اعضا شعبه پنج شورای حل اختلاف این شهرستان خانواده مقتول از قصاص قاتل فرزند خود گذشت کردند.

محمد دانشور اظهار کرد: چند ماه پیش در یک نزاع دسته جمعی فردی به قتل رسید که پس از این حادثه اختلافات شدیدی بین خانواده مقتول و قاتل رخ داد و باعث ناآرامی در محل سکونت این خانواده‌ها شد.

وی افزود: پس از دستگیری قاتل و ارجاع پرونده به شعبه پنج شورای حل اختلاف ماهشهر بلافاصله اعضای این شعبه با همکاری بزرگان، سران عشایر، معتمدین و خیرین این شهرستان طی برگزاری چندین نشست با ریش سفیدان طرفین درگیر، زمینه را برای صلح و سازش بین این دو خانوار فراهم کردند.

رئیس دادگستری ماهشهر ادامه داد: تلاش و کوشش اعضا شعبه پنج شورای حل اختلاف این شهرستان در شرایط سخت شیوع بیماری کرونا به ثمر نشست و خانواده مقتول از خون فرزند خود گذشتند و با عفو و بخشش بی‌قید و شرط قاتل را از چوبه‌دار نجات دادند.

کد خبر 486500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.