مهلت ۱۰ روزه کمیسیون انرژی به دولت برای اعطای مجوز تنفس خوراک به پالایشگاه‌ها

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از مهلت ۱۰ روزه این کمیسیون به دولت برای اعطای مجوز تنفس خوراک به پالایشگاه‌ها خبر داد.

مالک شریعتی نیاسر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در نشست امروز کمیسیون انرژی، درخواست تعدادی از نمایندگان برای اعمال ماده ۲۳۴ آئین نامه داخلی مجلس به دلیل تأخیر رئیس جمهور و محمد باقر نوبخت در اجرای کامل قانون حمایت از صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه گذاری مردمی که موسوم به قانون پتروپالایشگاه‌ها است، در دستور کار کمیسیون قرار گرفت.

وی افزود: اشکالی که مطرح شد این بود که چرا جلسه هیئت امنای صندوق توسعه ملی، تنفس خوراک الزامی مندرج در این قانون را تصویب نمی‌کند تا تکلیف طرح‌های منتخب برای اجرای قانون و تأسیس پتروپالایشگاه‌ها مشخص شود که در جلسه طرح شد و اکثر نمایندگان بر ضرورت اجرای دقیق و کامل قانون تاکید داشتند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمایندگان دولت از سازمان برنامه و بودجه، وزارت نفت و هیئت امنای صندوق توسعه ملی نیز در جلسه حضور داشتند و تاکید کردند که قبول داریم قانون باید کامل اجرا شود و در این مسیر تلاش می‌کنیم و قول دادند هرچه سریع‌تر قانون اجرا شود.

شریعتی نیاسر تاکید کرد: در نهایت با توجه به تأکیدی که کمیسیون انرژی بر ضرورت تصویب تنفس خوراک در هیئت امنای صندوق توسعه ملی داشت و با توجه به مهلت آئین نامه که ۱۰ روز فرصت به کمیسیون داده تا نظرش را در خصوص اعمال ماده ۲۳۴ به هیئت رئیسه اعلام کند، این مهلت را دادیم تا جلسه هیئت امنای صندوق تشکیل شود و تنفس خوراک تصویب شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت از این فرصت داده شده استفاده کند و تنفس خوراک را در جلسه هیئت امنای صندوق توسعه ملی تصویب کند در غیر این صورت درخواست ماده ۲۳۴ در خصوص اجرا نشدن این قانون طبق روال خود دنبال خواهد شد.

کد خبر 486407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.