بررسی نحوه تحقق شعار سال در کمیسیون صنایع

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: برقراری تعامل سازنده با جهان و عضویت در معاهده‌های بین المللی یکی از الزامات صادرات است.

حجت الله فیروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد نشست روز گذشته کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در جلسه امروز نحوه تحقق شعار سال بررسی شد. بر اساس گزارش‌های ارائه شده، اصلاح نگرش به منظور تحقق شعار سال امری ضروری است زیرا با رویکرد کنونی شعار سال محقق نمی‌شود.

وی ارتقای انگیزه را یکی دیگر از عوامل اصلی در تحقق شعار سال یعنی «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی» دانست و افزود: اصلاح سیستم انگیزشی، بهبود محیط کسب و کار، بسترسازی برای ورود آسان سرمایه‌گذاران و کارآفرینان به فعالیت‌های مولد اقتصادی، ثبات بخشی به اقتصاد و ارتقای سطح اعتماد بخش خصوصی به حاکمیت از جمله الزامات تحقق شعار سال است زیرا در حال حاضر بی‌ثباتی اقتصادی از جمله تغییرات مستمر نرخ ارز و تأمین مواد اولیه موجب آسیب به اعتماد بخش خصوصی شده است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان این که تعیین صنایع حائز اهمیت برای دریافت حمایت‌ها از جمله اصلی‌ترین ضرورت‌ها است، تصریح کرد: از آنجا که عرصه تولید بسیار گسترده است، باید با تعیین اولویت‌ها و حمایت مؤثر، اهداف مورد نظر را به دست آورد.

فیروزی با بیان این که ضرورت تغییر در سیاست واردات و توسعه صادرات یکی دیگر از موارد طرح شده در نشست امروز بود، گفت: برقراری تعامل سازنده با جهان و عضویت در معاهده‌های بین‌المللی یکی از الزامات صادرات است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و بخش خصوصی دستگاه‌های متولی صدور مجوز برای فعالیت‌های تولیدی عملکرد موفقی نداشتند.

کد خبر 486329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.