کتاب‌های مورد علاقه خود را درب منزل تحویل بگیرید

رئیس اداره امور کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: طرح تحویل کتاب درب منزل در حال اجرا است؛ علاقمندان با عضویت در این طرح می‌توانند کتاب‌های مورد نیاز خود را درب خانه تحویل بگیرند.

طیبه فاطمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در خصوص شیوه فعالیت نهاد کتابخانه‌های استان در شرایط قرمز کرونایی، اظهار کرد: در وضعیت قرمز کرونایی علاقمندان صرفاً برای امانت کتاب، تحویل آن و یا ثبت نام می‌توانند به کتابخانه های عمومی شهرداری مراجعه کنند. بنابراین مطلقاً نمی‌توان در کتابخانه مطالعه یا از سالن‌های مطالعه آن استفاده کرد.

وی با بیان اینکه این روند تا زمان صدور مجوز ستاد کرونا برای حضور افراد در کتابخانه ها ادامه دارد، افزود: در دوران کرونا به دلیل اینکه افراد اغلب در خانه هستند، زمان بیشتری برای مطالعه دارند و به کتاب نیاز پیدا می‌کنند، به همین دلیل بخش امانت کتاب در کتابخانه های عمومی شهرداری اصفهان را تعطیل نکرده‌ایم.

رئیس اداره امور کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، ادامه داد: طرح تحویل کتاب درب منزل نیز در حال اجرا است؛ علاقمندان با عضویت در این طرح می‌توانند کتاب‌های مورد نیاز خود را درب خانه تحویل بگیرند.

فاطمی با اشاره به نحوه ثبت نام در این طرح، تصریح کرد: امکان ثبت نام سیستمی برای این طرح وجود ندارد، بنابراین برای استفاده از آن و ثبت نام در این طرح لازم است که حداقل یک بار به کتابخانه مراجعه شود. با عضویت در این طرح، علاوه بر کتاب‌ها می‌توان از منابع کتاب‌های دیجیتال و مجلات کتابخانه نیز استفاده کرد.

امیر هلاکویی، سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان نیز درباره نحوه فعالیت کتابخانه های عمومی استان، اظهار کرد: به دلیل اینکه فعالیت کتابخانه ها در ردیف گروه شغلی سه قرار دارد، در مناطقی که وضعیت کرونایی آن قرمز و نارنجی باشد، کتابخانه ها به صورت کامل تعطیل است.

وی ادامه داد: بنابراین به دلیل اینکه وضعیت کرونایی اکثر مناطق استان اصفهان قرمز اعلام شده، کتابخانه های عمومی استان تقریباً تعطیل است و کارکنان آن به صورت دور کاری فعالیت می‌کنند.

کد خبر 486308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.