برملا شدن راز قتل مردی پس از یک سال

سقوط مرگبار کارگر جوان، کشف چهار تن چوب قاچاق، کشف یک تن موادمخدر، دستگیری قاتل فراری، برملا شدن راز قتل مردی پس از یک سال، پشت پرده کشف دو جنازه جوان با صورت خونین و دستگیری سارقان طلا را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه گفت: جوان کارگر ۳۲ ساله‌ای حین کار ساختمانی به علت سقوط از ارتفاع جان خود را از دست داد.

علیرضا دلیری گفت: پس از اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک مورد سقوط از ارتفاع در بلوار آل آقا شهر کرمانشاه مأموران کلانتری ۲۲ بهمن در محل حاضر شدند.

وی افزود: در تحقیقات مأموران مشخص شد کارگر ۳۲ ساله‌ای حین کار کردن در طبقه اول یک واحد مسکونی در حال ساخت بوده که به علت نامعلومی به داخل چاله آسانسور طبقه منفی ۲ سقوط می‌کند.

دلیری تصریح کرد: کارگر جوان پس از سقوط به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد و سپس پیکرش با کمک عوامل آتش نشانی از داخل چاله آسانسور خارج شد.

رئیس پلیس شهرستان کرمانشاه در پایان از تشکیل پرونده‌ای در این خصوص و انتقال جسد به پزشکی قانونی برای تعیین علت دقیق فوت وی خبر داد.

کشف ۴ تن چوب قاچاق

فرمانده انتظامی جوانرود نیز از کشف چهار تن چوب قاچاق نیز در عملیاتی دیگر و توسط مأموران پلیس شهرستان خبر داد.

هوشنگ مبارکی با بیان اینکه ارزش چوب‌های قاچاق کشف شده به بیش از ۳۰۰ میلیون ریال می‌رسد، گفت: در این راستا یک دستگاه وانت نیسان نیز توقیف شد.

وی از دستگیری دو نفر در خصوص توزیع داروهای گیاهی غیرمجاز و کشف چوب قاچاق خبر داد و گفت: این افراد برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند

کشف یک تن موادمخدر

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر مازندران کشفیات موادمخدر طی تعطیلات نوروزی سال جاری را بی‌سابقه دانست و گفت: با تلاش نیروهای پلیس مبارزه با موادمخدر و دستگاه‌های اطلاعاتی، طی ۱۶ روز از تعطیلات ۹۰۰ کیلوگرم انواع مخدر در استان کشف و ضبط شد.

احمد مظفری افزود: این مقدار کشفیات نسبت به مدت تعطیلات نوروز ۱۳۹۹ رشد بیش از ۳۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی گفت: همچنین از ۲۸ اسفند سال گذشته تا ۱۳ فروردین امسال ۹۸۰ نفر در ارتباط با جرایم مواد مخدر در مازندران دستگیر شدند که از این تعداد ۳۶۵ نفر خرده فروش بودند.

مظفری همچنین از شناسایی و انهدام چهار باند توزیع موادمخدر در همین مدت خبر داد و گفت: در راستای ارتقا سلامت جامعه و برخورد با قاچاقچیان و سوداگران مرگ، ۵۸ طرح و عملیات در سطح استان اجرا شد.

قاتل فراری دستگیر شد

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: متهمی فراری که در اوایل سال جاری در شهرستان دیلم مرتکب قتل شده بود در یکی از روستاهای گناوه شناسایی و دستگیر شد.
خلیل واعظی اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره قتل مسلحانه در ۱۰ فروردین ماه سال جاری در شهرستان "دیلم" و متواری شدن قاتل، رسیدگی پرونده به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی آن فرماندهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: مأموران پلیس با تحقیقات میدانی، سرنخ‌هایی از اختلافات خانوادگی در وقوع این قتل به دست آوردند که با تلاش شبانه‌روزی و اقدامات فنی فردی را به عنوان قاتل در این زمینه شناسایی کردند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه قاتل پس از وقوع قتل متواری و در یکی از روستاهای شهرستان گناوه مخفی شده بود، اظهار کرد: مأموران پلیس آگاهی دیلم با هماهنگی قضائی در یک عملیات پس از حضور در گناوه با همکاری مأموران پلیس آن شهرستان، قاتل را در مخفیگاهش به همراه فردی که او را مخفی کرده و همدستش بود، دستگیر کردند.

واعظی خاطرنشان کرد: قاتل انگیزه خود را از ارتکاب قتل اختلافات خانوادگی عنوان کرده‌است.

برملا شدن راز قتل مردی پس از یک سال

رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی گفت: کارآگاهان پلیس راز قتل مردی که حدود یک سال پیش به قتل رسیده و جسدش در اطراف یکی از روستاهای شهرستان اراک رها شده بود را کشف کردند.

کامیار چهری گفت: در یکی از روزهای اردیبهشت ماه سال گذشته گزارشی از کشف جسد فردی در اطراف یکی از روستاهای شهرستان به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اعلام شد.

وی افزود: بلافاصله تیمی از کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند و در بررسی جسد مشخص شد که این فرد به قتل رسیده و در این محل رها شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی تصریح کرد: تحقیقات تخصصی پلیس در رسیدگی به این موضوع آغاز شد و با پیگیری‌های تخصصی و بهره‌گیری از روش‌های علمی از سوی کارآگاهان پلیس، سرنخ‌هایی از عامل اصلی قتل به دست آمد.

وی ادامه داد: با مراقبت‌های نامحسوس پلیس، سرانجام عامل اصلی این قتل که با یکی از بستگان نزدیک فرد مقتول در ارتباط بود، شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه در اراک دستگیر شد.

چهری خاطرنشان کرد: با توجه به اسناد و مدارکی که در روند رسیدگی به این پرونده به دست آمد، فرد دستگیر شده به این قتل اعتراف و علت آن را برخی اختلافات عنوان کرد.

وی تصریح کرد: در بازجویی‌های انجام شده مشخص شد که قتل در محلی دیگر انجام شده و فرد قاتل با یک دستگاه خودروی سواری، جسد مقتول را در این محل رها کرده است که در ادامه تحقیقات، خودروی مورد استفاده در جابجایی جسد نیز در یک پارکینگ در سطح شهرستان کشف شد.

پشت پرده کشف ۲ جنازه جوان با صورت خونین

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: علت مرگ اجساد کشف شده در شهرستان فسا در دست بررسی است و نتیجه متعاقباً اعلام می‌شود.

کاووس محمدی اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر پیدایش دو جسد در میدان خلیج فارس شهرستان فسا، بلافاصله مأموران انتظامی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: مأموران انتظامی در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند دو مرد جوان ساکن شهرستان فسا و استان سیستان و بلوچستان در داخل یک سواری پژو پارس که صورت آنان خون آلود بوده است به دلیل نامعلوم فوت کرده‌اند.

معاون اجتماعی پلیس فارس با بیان اینکه کلیپی در همین خصوص در فضای مجازی منتشر شده است، گفت: اجساد کشف شده تحویل پزشک قانونی و در این خصوص پرونده با هماهنگی مقام قضائی تشکیل و علت اصلی مرگ متعاقباً اعلام می‌شود.

دستگیری سارقان طلا

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: با تلاش مضاعف و رصدهای اطلاعاتی مستمر، عوامل دخیل در این سرقت شناسایی و دستگیر شدند.

غلامعلی دهشیری اظهار کرد: این اقدام با بررسی‌های هوشمندانه و کم کردن دایره مظنونین توأم با اقدامات اطلاعاتی بالاخص پیگیری ویژه و حضور میدانی و شبانه روزی دادستان عمومی و انقلاب خاتم و همکاری مجموعه حفاظت و اطلاعات انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: اصل سرقت، دو و نیم سال پیش رخ داده بود و به واسطه اینکه سرقت به صورت حرفه‌ای انجام شده بود و هیچ سرنخی وجود نداشت، شناسایی و دستگیری مجرمین با روند طولانی همراه شد.

این مقام قضائی با اشاره به اقرار متهمین به انجام این سرقت، ادامه داد:: حدود ۸۰۰ گرم از طلاجات که آب کردند در محل جاسازی شده کشف و الباقی که بعد از آبکاری فروخته و تبدیل به دو دستگاه خودروی سواری و دو دستگاه موتورسیکلت سنگین شده بود از منزل یکی از متهمان کشف و توقیف شد.

کد خبر 486233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.