اقدامات مقامات اودنسه برای جلوگیری از انزوای سالمندان

گزارشات حاکی است که مردان اهل اودنسه، کلانشهری در دانمارک، بیش از زنان هم سن خود در وضعیت تنهایی به گوشه‌گیری روی می‌آورند. مقامات در تلاشند این بحران را تا حد ممکن برطرف کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طبق نتایج یک تحقیقات در مورد سالمندان اهل اودنسه، مردان پیر نسبت به زنان هم سن خود در برقراری ارتباط اجتماعی با دیگران بسیار با مشکل مواجه می‌شوند علاوه بر این بزرگسالان مرد با افزایش سن خود بیشتر از زنان در وضعیت انزوا قرار می‌گیرند و با تبعات ناشی از آن، دست و پنجه نرم می‌کنند. در همین راستا مقامات ارشد شهر تصمیم گرفته‌اند شرایطی را فراهم آورند تا هر چه بیشتر مردان کهنسال شهر را به فعالیت ترغیب کنند و آن‌ها را از انزوای دوران پیری حفظ کنند.

در این راستا، مدیران اودنسه به بررسی جنبه‌های مختلف زندگی مردان سالمند شهر پرداخته و در مورد انجام اقداماتی که به بهبود کیفیت زندگی این قشر آسیب‌پذیر منجر می‌شود به توافق نظر رسیده‌اند به عنوان مثال این افراد در یکی از اقدامات مهم خود قرار است مرکزی به وجود آورند و مردان پا به سن و بازنشسته را از خانه‌های خود به سمت این مرکز جذب کنند. بد نیست بدانید که رویدادهای مختلفی در این مرکز برگزار خواهد شد که سالمندان را به برقراری تعامل اجتماعی و انجام فعالیت‌های گروهی سوق خواهد داد.

علاوه بر این، از آنجا که طبق نتایج این تحقیقات، سالمندان مرد اودنسه‌ای پس از مرگ همسران خود به شدت به تنهایی روی می‌آورند، برانگیختن آن‌ها به رفت و آمد در خارج از منزل امری مشکل خواهد بود به همین دلیل مقامات می‌خواهند ابتدا این افراد را شناسایی کنند و سپس بخش‌هایی از فضاهای سبز و سایر مکان‌های عمومی را مطابق با نیازهایشان طراحی کنند تا به تدریج آن‌ها را به ارتباط با یکدیگر در چنین مکان‌هایی و دوری از گوشه‌گیری ترغیب کنند.

اقدامات مقامات اودنسه برای جلوگیری از انزوای سالمندان

کد خبر 486216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.