تشکر جنجالی نمایندگان از پخش سریال گاندو!

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هفته‌ای که گذشت پیرامون مسائل مهم کشور اظهارنظرهای مختلفی کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اظهار نظرها، تذکرات و نطق میان دستور، بخشی از فعالیت نمایندگان در مجلس شورای اسلامی طی هفته گذشته بود که در یک نگاه اجمالی آن‌ها را مرور می‌کنیم:

سه شنبه ۱۷ فرودین

جلسه علنی سه شنبه مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد و بررسی گزارش وزیر کشاورزی درباره علل گرانی‌ها در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

دلایل افزایش قیمت مرغ از زبان رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس

سیدجواد ساداتی نژاد، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در جلسه علنی صبح سه شنبه مجلس با اشاره به افزایش قیمت مرغ در روزهای اخیر گفت: ما در ابتدای انقلاب در تولید برخی اقلام اساسی در کشور دچار مشکل بودیم و صف‌های طولانی در توزیع برخی اقلام بوجود می‌آمد اما امروز با تلاش‌های زیاد تولیدکنندگان در ۴۰ سال گذشته در بسیاری از تولیدات به شرایط مطلوب رسیده‌ایم تا جایی که دو و نیم میلیون تن مرغ سالانه در کشور تولید می‌شود اما چه اتفاقی افتاد که شاهد صف‌های طولانی توزیع و واردات ۵۰ هزار تن برای تأمین کمبود بودیم.

وی با طرح این سوال که ناکارآمدی در مدیریت و بی تدبیری‌ها از کجا سرچشمه می‌گیرد و چه کسانی مقصرند؟ ادامه داد: بر اساس بررسی‌های کمیسیون کشاورزی در مورد هرج و مرج و آشفتگی قیمت مرغ پنج مقصر اصلی وجود دارد: تصمیمات غیرکارشناسی رئیس جمهور، عدم نظارت وزارت کشور، تصمیمات غیر کارشناسی و نقص نظارت وزارت صمت، تصمیمات غیرصحیح وزارت جهاد و عدم تأمین ارز مورد نیاز توسط بانک مرکزی.

رئیس کمیسیون کشاورزی همچنین خاطرنشان کرد: از دلایل اصلی شرایط حاضر وجود ارز ۴۲۰۰ تومانی و فساد و رانت و ناتوانی در نظارت بر آن است. مثلاً مابه‌التفاوت قیمت سویا ۱۴ هزار تومان است. ببینید همین چه فسادی ایجاد می‌کند؟. یک تریلر نهاده ۵ میلیارد تومان سود دارد و این ام‌الفساد این اتفاقات است. علیرغم نظر کمیسیون کشاورزی و متخصصین و کارشناسان در خصوص حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در نهاده‌های دامی در سال ۱۴۰۰ نهایتاً مجدداً ارز ۴۲۰۰ تومانی برای نهاده‌ها را در سال ۱۴۰۰ داریم.

نماینده مردم کاشان در مجلس با بیان اینکه در واردات نهاده‌های دامی سقف قیمت در نظر گرفته می‌شود که این تفاوت قیمت موجب ایجاد رانت خواهد شد، گفت: لغو قانون مصوب مجلس یعنی قانون انتزاع و برگشت اختیارات وزارت جهاد از مشکلات اصلی در این زمینه بوده است. رئیس جمهور حتی در مقابل توافق وزرای صمت و جهاد وارد شدند و آن را ابطال کردند لذا ساماندهی و کنترل بر بازار به دلیل واگذاری به وزارت صمت وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ایجاد قرارگاه مرغ و بازگرداندن اختیارات به وزیر جهاد کشاورزی آرامش را بازگردانده است، یادآور شد: متأسفانه در این زمینه تأخیر و مقاومت شد. همچنین بانک مرکزی در سال ۹۹ مدیریت مناسبی برای تخصیص ارز به نهاده‌های دامی نداشت و ما با کمبود نهاده‌های دامی مواجه شدیم که این به معنی کمبود مرغ و صف‌های طولانی است. همچنین سه میلیون تن نهاده دامی در گمرک رسوب کرد.

ساداتی نژاد با اشاره به برخی ایرادات در حوزه وزارت صنایع نیز گفت: اصلی‌ترین این مشکلات تعیین قیمت غیرواقعی و دستوری بود که نقش اصلی را در آشفتگی قیمت مرغ داشت. زمانی که مرغ ۱۷ هزار و ۷۰۰ تومان تمام شده قیمت ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان برای آن در نظر گرفته شد در حالی که مرغداری یک بنگاه اقتصادی است نه خیریه و وقتی ما می‌خواهیم آنها را زیر قیمت تمام شده عرضه کنند این امر به تعطیلی تولید و افزایش قیمت می‌انجامد. همچنین ستاد تنظیم بازار نقشش را در حوزه کشاورزی خوب ایفا نکرد و شبکه توزیع مناسب هم وجود نداشت. علاوه بر این آمار خطا و غیرواقعی در مورد جوجه‌ریزی ارائه شد و اجبار به تحویل مرغ ۴۵ روزه باعث شد در دو ماه ۵۰، ۶۰ هزار تن کاهش گوشت داشته باشیم. متأسفانه ما برای تولید نهاده‌های دامی در داخل کشور نیز دچار مشکل هستیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی با تأکید بر ضرورت اجرای کامل قانون انتزاع و بازگرداندن اختیارات وزارت جهاد کشاورزی گفت: سران قوا در اولین جلسه خود در این باره تصمیم بگیرند وگرنه آشفتگی ادامه خواهد یافت.

ساداتی نژاد همچنین گفت: توصیه دیگر ما تعیین قیمت محصولات کشاورزی توسط شورای قیمت گذاری وزارت جهاد و سپردن تنظیم بازار محصولات کشاورزی به وزارت جهاد است. همچنین بانک مرکزی باید ارز مورد نیاز را تأمین کند و واردات نهاده‌های دامی نیز از انحصار خارج شود. علاوه بر این وزارت جهاد نیز باید جوجه‌ریزی را به ۱۴۰ میلیون قطعه افزایش دهد.

گیلانی: تعزیرات برای مقابله با قیمت سرسام‌آور مرغ نقش آفرینی کند

سهراب گیلانی، نماینده مردم شوشتر در مجلس در جلسه علنی صبح سه شنبه و در جریان بررسی علل گرانی‌های اخیر گفت: ما ۳۴۶۰ واحد تولید مرغ در کشور داریم که نهاده‌ها را با ارز ۴,۲۰۰ تومان دریافت کردند ولی مرغ تولیدی خود را به ستاد تنظیم بازار ندادند یا به صورت حداقلی ارائه کردند. این ظلم آشکار است که این افراد دلار ۴۲۰۰ تومانی گرفتند ولی مرغ را با قیمت دیگری عرضه می‌کنند. وزارت جهاد، ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت چه می‌کنند؟ این همه سازمان برای تنظیم قیمت چه کار می‌کنند.

نماینده مردم شوشتر در مجلس با اشاره به تأمین نهاده‌های دامی از خارج از کشور گفت: این در حالی است که تولید آنها در داخل ممکن است اما چرا وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌ای برای آن ندارد؟. همچنین تعزیرات هم می‌تواند برنامه‌ای برای این قیمت‌های سرسام‌آور داشته باشند این عدم هماهنگی باعث می‌شود مرغ شب عید نباشد و چند نرخی باشد، لااقل وزارت جهاد برنامه‌ای برای ماه رمضان داشته باشد.

گیلانی با اشاره به وجود چند نرخ برای مرغ گفت: مرغ کیلویی ۳۶ و ۴۰ هزار تومان به راحتی در اختیار مردم است ولی مرغی که با ۴,۲۰۰ تومان قیمت گذاری شده مفقود است باید به مردم آگاهی لازم داده شود که وزارت خانه‌های جهاد و صمت مسئول هستند.

این نماینده مجلس با طرح این سوال که چرا میلیون‌ها جوجه را با بدترین رفتار منهدم می‌کنند؟ گفت: متأسفانه حق دامداران سنتی داده نمی‌شود در حالی که دامداران سنتی هستند که دام‌های ایران را تأمین می‌کنند و ما انتظار داریم کمیسیون کشاورزی پیگیری جدی در این باره داشته باشد.

محمدصالحی: نهاده‌های دامی به جای مرغداران به دست دلالان رسیده است

حسین محمدصالحی دارانی در جلسه علنی سه شنبه مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون کشاورزی درباره کیفیت تأمین و توزیع نهاده‌های دامی اظهار کرد: اکثر واحدهای سنتی مرغداری و پرورش طیور و دامداری در کشور تعطیل شده است. هیچ گونه حمایتی از طرح‌های دامداری و مرغداری نشده است و امروز مردم به دلیل ضعف عملکرد دستگاه‌های مختلف برای تأمین مرغ مجبور به ایستادن در صف‌های طولانی و مخاطرات آن شده‌اند و متأسفانه با سوءمدیریت برخی دستگاه‌ها، نهاده‌های دامی به جای آنکه به دست مرغداران برسد در دست دلالان است.

وی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی به هیچ عنوان عادلانه نیست. قیمت کشت سیب زمینی حدود ۲ هزار تومان برای کشاورزان تمام می‌شود اما خرید تضمینی آن ۶۰۰ تومان تعیین شده است و کشاورزان مجبور به انبار کردن محصولاتشان هستند و متأسفانه به فقر و مشکلات معیشتی افتاده‌اند و دولت هیچ برنامه‌ای برای محصول سیب زمینی و پیاز کشاورزان فریدن جیرفت، همدان و سایر شهرهایی که کاشت سیب زمینی و پیاز را دارند، ندارد.

نماینده مردم فریدن و چادگان در مجلس تصریح کرد: دولت با چه سیاستی و در شرایطی که کشاورزان داخلی با محدودیت مواجهند، اقدام به صادرات تراکتور می‌کند؟ و در حالی که با سیاست فعلی ۴۰ سال طول می‌کشد که کشاورزان فریدنی بتوانند تراکتورهای فرسوده خود را تعویض کنند. کشاورزان با موانع زیادی رو به رو هستند.

پور ابراهیمی: در سه سال گذشته ۳۰۰ هزار میلیارد تومان رانت توزیع شده است

محمدرضا پور ابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در جلسه علنی سه شنبه و در جریان بررسی علل گرانی‌های اخیر در مجلس گفت: دلایل نابسامانی‌ها در بازار و عدم تنظیم بازار کالاهای اساسی توسط دولت چند محور اساسی دارد که از جمله آن عدم اجرای قوانین مرتبط با تنظیم بازار است.

وی با اشاره به مواد ۶ و ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: بر اساس این مواد، باید کلیه فعالیت‌ها در حوزه تولید، واردات و صادرات در سامانه‌های مرتبط وارد شود. سامانه جامع تجارت مبنای عملیات اقتصادی در کشور است و باید اطلاعات به صورت کامل در آنها بارگذاری می‌شد اما طبق گزارش‌های میدانی سامانه‌های رصد عملیاتی کامل اجرایی نشده و دولت استنکاف کرده است، وظیفه این سامانه‌ها نظارت و کنترل دولت بر توزیع، انبارداری و مسیر حمل و نقل است لذا نابسامانی‌های اخیر در بازار کالاهای اساسی کاملاً قابل پیش بینی بوده و چیز عجیبی نیست.

پور ابراهیمی اصرار دولت بر نرخ ارز ترجیحی را یکی دیگر از عوامل مؤثر در نابسامانی اخیر در بازار دانست و ادامه داد: در جریان بررسی بودجه، موضوع ارز ترجیحی را از دستور کار خارج کردیم اما با اصرار دولت مجدداً در بودجه لحاظ شد. در سه سال گذشته یعنی سال‌های ۹۷، ۹۸ و ۹۹ حدود سالی یکصد هزار میلیارد تومان رانت توزیع شده که دلیل آن عدم نظارت بر فرآیندهایی است که در سامانه‌های تخصصی حوزه اقتصاد و تجارت تعریف شده، ۳۰۰ هزار میلیارد تومان یعنی یک سوم بودجه کشور که این وضعیت را در حوزه اقتصادی ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر نهاده‌های بخش کشاورزی را به صورت کامل آزاد کنیم قیمت آن بیش از ۲۲ هزار تومان نخواهد شد، پس فاجعه است که ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالا بدهیم اما مردم آن را با دو برابر نرخ آزاد تهیه کنند.

پور ابراهیمی مهمترین موضوع در حوزه مصرف را تولید خواند و افزود: گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد که حدود ۱۵ درصد عرضه مرغ در مرغداری‌های کاهش یافته و در برخی از ماه‌ها ۱۸ درصد منفی نسبت به سال ۹۸ بوده است. وضعیت تولید به دلیل افزایش بهای تمام شده و قیمت‌های دستوری به شدت آسیب دیده و نهادهای تولیدی از مدار خارج شده‌اند. ارز ترجیحی نه تنها مصرف را هدف قرار داده بلکه رضایت مردم را در حوزه مصرف کالاهای اساسی از بین برده و تولید را هم نابود کرده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه قاچاق کالا سومین عامل تأثیرگذار در نابسامانی‌های بازار است، افزود: نرخ ارز ترجیحی عامل قاچاق کالا در کشور است. از طرفی دولت تصمیم به افزایش پلکانی قیمت‌ها دارد اما مسئولان در جلسات مختلف بارها اعلام کردند که در سال ۱۴۰۰ هیچ افزایش قیمتی نخواهیم داشت، پس پاسخ دهید افزایش قیمت مرغ در هفته‌های گذشته بر اساس کدام مصوبه بوده و چرا فشار به مردم را افزایش می‌دهید.

وی قانون انتزاع را دلیل دیگر افزایش قیمت‌ها دانست و گفت که در مجلس تصویب شد که بخش بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت مجدداً در اختیار وزارت کشاورزی قرار گیرد که این توافق طی جلساتی با وزرای صمت و جهاد کشاورزی صورت گرفت البته آنها می‌گویند مسئولان بالادستی این موضوع را قبول نداشته و اجرا نمی‌کنند.

پور ابراهیمی تاکید کرد که قانون انتزاع عملیاتی شده و بخش بازرگانی وزارت صمت مجدداً به وزارت کشاورزی بازگردد، در همین راستا از رئیس مجلس درخواست می‌کنم که کمیته نظارتی مرکب از نمایندگان کمیسیون‌های تخصصی تشکیل دهد تا اگر دولت توانایی تصمیم گیری در حوزه کالاهای اساسی را ندارد نمایندگان طرحی برای لغو نرخ ارز ترجیحی و اختصاص یارانه مستقیم کالاها به مردم ارائه کنند تا هم قیمت‌ها کاهش یابد و انتفاع آن به مردم برسد و همچنین تولید تقویت شود.

حدادی: مجلس مخالف هر چیزی غیر از «راستی آزمایی از لغو تحریم‌ها» است

علی حدادی، نماینده مجلس در جلسه علنی سه شنبه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با اشاره به شعار سال، تولید و پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها اظهار کرد: امروز و در این شرایط تاریخی وظیفه سنگینی بر عهده داریم. همه ما مدیون خون پاک همه شهدا هستیم. مجلس یازدهم در راستای قدردانی از مردم در کنار مردم بوده و به معنی واقعی کلمه به خداباوری و مردم باوری ایمان دارد.

نماینده طالقان در مجلس تاکید کرد: فکر و اندیشه حمایت از تولید و پشتیبانی‌ها و رفع موانع تولید را با طرح «باور به می‌توانیم» در اولویت اول مجلس یازدهم قرار دادیم. نقش مجلس در این روند بسیار مهم است و در واقع در خط مقدم عمل قرار گرفته است.

وی در خصوص اقدامات مجلس در راستای عمل به شعار سال ۱۴۰۰ گفت: تنقیح و اصلاح قوانین و مقررات از جمله قانون پول، نظام بانکی، تأمین اجتماعی و نظام مالیات‌ها برای تسهیل در بخش تولید و رفع موانع سرمایه گذاری و کارآفرینی در سطح ملی از جمله اقدامات مجلس در راستای عمل به شعار سال است.

حدادی در خصوص مذاکره ایران و آمریکا مدعی شد: سیاست گام به گام در مذاکره با اروپا که توسط آمریکا طراحی شده است؛ همان نیرنگی است که قبل از امضای برجام در توافقنامه ژنو صورت گرفت. از نظر ما نمایندگان و مردم تنها انجام تعهدات کامل از سوی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در راستای رفع همه تحریم‌ها، قبل و بعد از برجام و همچنین راستی آزمایی در زمان مقرر در صحنه عمل مورد قبول بوده و هر چیزی غیر از این با مخالفت جدی خانه ملت مواجه خواهد شد.

چهارشنبه ۱۸ فرودین

جلسه علنی چهارشنبه مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد و ادامه بررسی‌ها مربوط به طرح جهش تولید و تأمین مسکن در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

شریعتی: دستپاچگی آمریکا یعنی منافع ملی در سند همکاری ایران چین رعایت شده است

غلامرضا شریعتی، نماینده بهشهر در جلسه علنی چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تشکر از مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال ۱۴۰۰ گفت: اساس مشکلات کشور ناشی از عدم توجه به شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» است. با نگاه به فرآیند صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری و ایجاد کسب و کار متوجه می‌شویم که کمترین زمان ممکن دو سال است. این زمان طولانی فرصت پیشرفت کشور را می‌رباید.

نماینده مردم بهشهر در مجلس توجه به شعار مقام معظم رهبری را به عنوان وظیفه مجلس مطرح کرد و از ریاست مجلس و کمیسیون جهش تولید خواست که با قید فوریت موانع تولید را شناسایی کرده و در جهت رفع آن کوشا باشند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس با استناد به قانون «اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها» اظهار کرد: مجلس یازدهم آمریکا را وادار به انفعال در دیپلماسی با ایران کرد. در اختیار قرار دادن یک توان دیپلماتیک برای چانه زنی در مذاکرات اگر همراه با اعتماد به نفس مذاکره‌کننده‌های ایرانی باشد، می‌تواند اثرات تحریم را کاهش داده و آمریکایی‌ها را به خاطر خروج از برجام پشیمان کند. پس انتظار می‌رود که ایران عجله به خرج ندهد و با رصد هوشمندانه تا رفع کلیه تحریم‌ها کوچک‌ترین نقطه ضعفی از خود نشان ندهیم.

وی از امضا سند همکاری ایران و چین تقدیر و تشکر کرد و گفت: انتظار می‌رود که بخش‌های مختلف آن به صورت برنامه عملیاتی درآید و بخش‌هایی که نیازمند مصوبه است به مجلس ارجاع شود تا نگرانی ملت ایران را از بین ببرد. دستپاچگی آمریکا، رژیم صهیونیستی و بعضی کشورهای اروپایی در مخالفت بی‌چون و چرا از این سند نشانگر آن است که مسئولان نظام در تنظیم این سند منافع ملی را به خوبی رعایت کردند.

شریعتی در مورد وقوع انتخابات در سال ۱۴۰۰ گفت: تشکیل دولت انقلابی در کنار مجلس انقلابی می‌تواند فرصت پیشرفت کشور را فراهم کند. انتخابات خردادماه برای گزینش رئیس جمهور با اختیارات قانونی، می‌تواند زمینه مناسب برای حل مشکلات کشور مفید باشد.

نماینده مردم بهشهر در مورد انتخابات خطاب به مردم ایران گفت: حضور شما پای صندوق‌های رأی به رشد و بالندگی کشور کمک خواهد کرد. هر رأی مردم می‌تواند مولد قدرت ملی باشد و دشمنان را ناامید کند.

تیم مذاکره کننده در وین پیگیر آزادی دیپلمات ایرانی باشد

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در جلسه علنی چهارشنبه مجلس در جریان بررسی طرح جهش تولید و تأمین مسکن در تذکری با اشاره به حضور هیأت مذاکره کننده ایران در وین برای حضور در نشست کمیسیون مشترک برجام خطاب به آنها گفت: بیش از هزار روز از دستگیری بیهوده دیپلمات عزیز ما می‌گذرد.

وی افزود: امیدوارم آقایانی که می‌خواستند عزت را به پاسپورت ایرانی بازگردانند، این دیپلمات ایرانی را آزاد کنند.

انتقاد احمدی بیغش از اظهارات اخیر رئیس جمهور افغانستان

محمود احمدی بیغش، نماینده مجلس در اخطاری مستند به اصل ۸۴ قانون اساسی در جلسه علنی صبح چهارشنبه مجلس و با اشاره به عملکرد دولت در حوزه اقتصادی و سیاست خارجی افزود: اگر بخواهیم واقعی به مسائل نگاه کنیم همه مصیبت‌ها از دولت نیست بلکه برخی از آن‌ها به دستگاه قضا مربوط می‌شود. به رئیس محترم دستگاه قضا عرض می‌کنم اگر مسئولینی که در نیمه راه این دولت به هر دلیلی برکنار شده یا کنار رفته‌اند و عملکرد فاجعه‌بار آن‌ها و ثروت‌های غیرقابل شمارش آن‌ها رسیدگی می‌شد امروز شاهد جری شدن برخی دیگر نبودیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: عدالت حکم می‌کند و بنده در نطق‌های پیشین هم گفته‌ام برای عده‌ای از دولتیان تشکیل پرونده داده و در پایان دولت به وضعیت متخلفین رسیدگی و مجرمان را مجازات کنید تا موجب عبرت سایرین شود. اگر این اتفاق نیفتد قوه قضائیه به شما هم امیدی نیست.

احمدی بیغش به دولت یادآور شد: چه کردید که همسایگان ما از قاعده همسایگی نرمال خارج می‌شوند. واقعاً ضعف شما کجاست؟. آیا وزارت خارجه همسایگان را به امان خدا رها کرده است؟ حتی رئیس جمهور افغانستان با گستاخی ادعای باج‌خواهی می‌کند. رودخانه هیرمند طبق قراردادهای رایج دوجانبه و عرف حاکم در روابط همسایگان باید همیشه آب ثابتی از آن وارد ایران شود. حال رئیس جمهور افغانستان در چند روز گذشته طی مراسم افتتاح سد کمال‌خان اعلام باج‌خواهی کرده و آب هیرمند را به اهرم فشار علیه ایران تبدیل می‌کند.

احمدی بیغش در پایان خطاب به اشرف غنی گفت: یا خودت را به نادانی زدی یا درک درستی از خدمات گسترده ایران به افغانستان نداری یا خیلی گرفتار هیجانی. اگر بحث بر سر اهرم فشار باشد و هیرمند را ابزار فشار قرار بدهید که به واسطه آن روابط دیرینه دو کشور را خراب کنید ما هم از ابزارهای خود استفاده می‌کنیم.

سازندگان و بازیگران گاندو به راستی سلبریتی واقعی هستند

یک عضو هیأت رئیسه مجلس بیانیه ۱۶۰ نفر از نمایندگان مجلس در حمایت از مجموعه تلویزیونی گاندو را قرائت کرد. متن کامل این بیانیه که در جلسه علنی امروز مجلس توسط سید ناصر موسوی لارگانی قرائت شد به شرح زیر است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

در ایام نوروز شاهد پخش یک مجموعه تلویزیونی ساخته شده بر اساس تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) برای شناسایی، مقابله و خنثی سازی با پروژه نفوذ بودیم، این مجموعه تلویزیونی با نام گاندو مخاطبان چند میلیونی پیدا کرد، به تمام عزیزان، دست اندرکاران ساخت این مجموعه جذاب که فقط گوشه کوچکی از جریان نفوذ را به نمایش گذاشت، دست مریزاد می‌گوئیم، مجموعه‌ای که به مثابه آب در لانه مورچگان عمل کرد، تا جایی که تمام هم و غم شأن را به کار گرفتند و علاوه بر حملات تخریبی به عوامل ساخت و بازیگران، سرانجام مانع ادامه پخش شدند، علی رغم توقف پخش، اما همین چند قسمت پخش شده، مشتی نمونه خروار بود، البته تلنگری بر همه ما است که چرا مقام معظم رهبری پیوسته از خطر نفوذ دشمن سخن می‌آورند، از جمله دی ماه سال ۱۳۹۴ در دیدار ائمه جمعه، هشداری صریح و پیشگیرانه دادند و گفتند یک مسئله، مسئله نفوذ است.

نفوذ، ما این مسئله نفوذ را در قضیه برجام و پس از برجام مطرح کردیم، این خیلی مسئله عجیب و خیلی مسئله مهمی است، کسانی که در مسائل گوناگون دسترسی به اطلاعات دارند، خوب می‌دانند که چه دامی برای کشور گسترانده‌اند یا می‌خواهند بگسترانند، برای نفوذ کردن در حسن و حصار اراده و فکر و تصمیم ملت ایران، با انحای مختلف تدابیر و سیاست‌ها و توطئه‌ها، این الان در جریان است، عناصر نفوذی مثل موریانه از داخل می جود و پایه‌ها را سست می‌کند و فرو می‌ریزد، ملت در مجموعه تلویزیونی گاندو به صراحت دیدند که پروژه نفوذ بسیار فراتر از موضوع جاسوسی به نفع دشمن و در واقع هدف نهایی‌اش دلسرد کردن مردم از انقلاب و آرمان‌هایش با بکارگیری آخرین روش‌ها و تکنولوژی‌های ساخته شده در کارگاه‌های فوق سری سازمان‌های جاسوسی آمریکا، رژیم صهیونیستی و سایر مراکز جاسوسی غرب است، همان که مقام معظم رهبری باز هم درباره آن هشدار دادند و اعلام کردند هدف از نفوذ جریانی که مهم‌تر از نفوذ موردی است، تغییر باورها، تغییر آرمان‌ها و تغییر نگاه است؛ به گونه‌ای که مسئول مورد نفوذ همان طوری فکر کند که همان آمریکایی نگاه می‌کند، علی رغم این هشدارها اما متأسفانه طی چند سال اخیر شاهد تبعات و پیامدهای سنگین آثار نفوذ در کشور مخصوصاً در حوزه اقتصاد بودیم، مجموعه تلویزیونی گاندو کیفرخواستی مستند علیه همین نگاه بود، نگاهی که حتی حل مشکل آب خوردن ملت را هم خارج از کشور جستجو می‌کرد، نگاهی خودباخته که شأنی برای توانایی جوانان برومند در داخل قائل نیست و بر این تصور باطل است تا کدخدا نخواهد، اتفاقی نخواهد افتاد.

ملت عزیز ایران، ما نمایندگان شما در خانه ملت یک بار دیگر خاضعانه همدردی و البته تشکر خود را از تحمل شما به واسطه مشکلات شدید اقتصادی که پیش آمد اعلام کرده و تمام تلاشمان را برای کاهش مشکلات با الگو قراردادن نامگذاری سال ۱۴۰۰ از سوی مقام معظم رهبری که سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها نامیدند، به کار خواهیم گرفت، اما بدانید ریشه مشکلات کجاست، چه جریانی و با چه انگیزه‌ای بر سر راه بالندگی این کشور مانع می‌سازد، یک بار دیگر از سربازان گمنام امام زمان (عج) و سازندگان و بازیگران مجموعه تلویزیونی گاندو که به راستی سلبریتی واقعی هستند، تشکر کرده و به آنان خدا قوت می‌گوئیم که نوری بر تاریکخانه جریان نفوذ تابانده و پشت پرده بسیاری از وقایع تلخ و ناگوار رخ داده در کشور را افشا کردند.»

کد خبر 485742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Ali TR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    0 0
    نیاز به ایجاد اتاق های کنفرانس دیجیتال برای اقتصاددانان ایرانی وجود دارد . برای تولید راه حل های هوشمند برای اقتصاد ایران ..حمایت از وزارت اقتصاد با این راه حل های بسیاری
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    0 0
    منم از عوامل گاندو تشکر می کنم