به دام افتادن قاتلان فراری

توقیف موتورسیکلت‌های حامل مواد مخدر، کشف گازوئیل قاچاق، دستگیری ۹ سارق حرفه‌ای، ادعای سرقت برای تسویه حساب مالی، به دام افتادن قاتلان فراری، قتل به دلیل اختلاف ملکی و به دام افتادن کلاهبردار میلیاردی را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی گفت: تکاوران پلیس در یگان تکاوری "دهسلم" ۱۰۸ کیلو و ۴۵۰ گرم تریاک را در بازرسی از ۲ موتورسیکلت در نقاط کویری کشف کردند.

ناصر فرشید افزود: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با دریافت اطلاعاتی مبنی بر حمل و جابه‌جایی مواد مخدر توسط سوداگران مرگ در نقاط کویری استان، موضوع را پیگیری کردند و دستگیری قاچاقچیان را در دستور کار خود قرار دادند.

وی گفت: تکاوران پلیس در یگان تکاوری ۱۰۳ "دهسلم" دو دستگاه موتورسیکلت حامل مواد مخدر را در عمق کویر رهگیری و کنترل کردند که در یک عملیات ضربتی موتورسیکلت‌ها متوقف و در بازرسی از آنها ۱۰۸ کیلو و ۴۵۰ گرم تریاک کشف شد.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی تصریح کرد: مأموران در این رابطه موتورسیکلت‌ها را توقیف و دو سوداگر مرگ را دستگیر کردند که متهمان با تشکیل پرونده و دستور مقام قضائی روانه زندان شدند.

حدود ۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد

فرمانده انتظامی قصرشیرین گفت: چهار هزار و ۷۳۰ لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل با تلاش مأموران انتظامی این شهرستان کشف شد.

محمد محمدی افزود: مأموران انتظامی قصرشیرین پس از اطلاع مبنی بر اینکه ۲ کامیون حامل سوخت قاچاق در حال تردد هستند، رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی اظهار کرد: مأموران پلیس با انجام کارهای اطلاعاتی مسیر حرکتی آنها را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی غافلگیرانه رانندگان هر دو دستگاه کامیون را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی قصرشیرین گفت: در بازرسی‌های انجام شده چهار هزار و ۷۳۰ لیتر گازوئیل قاچاق کشف و افراد دستگیر شده نیز به دستگاه قضائی معرفی شدند.

دستگیری ۹ سارق حرفه‌ای

فرمانده انتظامی استان قزوین از دستگیری اعضای باند ۹ نفره سرقت به عنف از یک گاراژ و کشف اموال مسروقه به ارزش بیش از ۳۰ میلیارد ریال خبر داد.

علی ابراهیمی اظهار کرد: در پی وصول خبری مبنی بر وقوع سرقت به عنف از ۱۱ مغازه تعمیرگاهی در یکی از گاراژهای قزوین بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی با اشاره به تشدید اقدامات پلیسی افزود: در این راستا کارآگاهان پلیس آگاهی پس از چند روز کار تحقیقاتی و انتظامی، پنج نفر از اعضای باند سارقان را شناسایی و با هماهنگی قضائی در اقدامی ضربتی در "ملک آباد" استان البرز دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان قزوین تصریح کرد: سارقان دستگیر شده به پلیس آگاهی قزوین منتقل و در تحقیقات تخصصی و مواجهه با مستندات موجود در پرونده نهایتاً لب به اعتراف گشوده و به سرقت به عنف گاراژ و ۱۱ باب مغازه داخل آن اعتراف و بیان داشتند، محموله مسروقه را با همدستی چهار مالخر به کرج منتقل و به فروش رسانده‌اند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه با راهنمایی سارقان دستگیر شده ۴ مالخر در این زمینه دستگیر شده‌اند، تصریح کرد: برابر اعلام کارشناسان ارزش کل اموال مسروقه ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است که سارقان اموال مسروقه را به قیمت بسیار ارزان‌تر به فروش رسانده‌اند.

ادعای سرقت برای تسویه حساب مالی

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران از کشف پرونده‌ای خبر داد که شاکی به بهانه اختلاف حساب اموالی با متهم، اموالش را مخفی و ادعای سرقت کرده بود.

علی کنجوریان اظهار کرد: پرونده‌ای با موضوع سرقت از کارگاه تولیدی پوشاک به دادخواهی یکی از شهروندان در کلانتری ۱۲۸ تهران‌نو تشکیل و با دستور قضائی پرونده به پایگاه ششم پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی افزود: پیرامون موضوع از شاکی پرونده تحقیق و وی عنوان کرد، دارای کارگاه تولید پوشاک هستم و دو نفر به نام‌های امیر و نسرین به عنوان خیاط و کارگر چرخ کار در کارگاه و مجموعه مشغول به کار و فعالیت هستند.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران افزود: شاکی ادامه داد، در طول مدت حضور نسرین، پدرش به اسم کامران چندین مرتبه به کارگاه تردد داشته که علت را از دخترش جویا شدم، اما وی عنوان کرد پدرش برای سرکشی به وی به محل کارگاه مراجعه کرده است تا اینکه به دلیل اثاث‌کشی منزلم در محل کار خود حضور نداشتم و فردای آن روز با مراجعه به کارگاه متوجه شدم مقادیر زیادی پوشاک و پارچه به ارزش تقریبی ۱۶۰ میلیون تومان کسر و به سرقت رفته است، از این رو موضوع را با کارگران خود در میان گذاشتم، اما در باب موضوع و خروج اموال اظهار بی‌اطلاعی کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کارگران تولیدی پوشاک اظهار بی‌اطلاعی از سرقت اموال تولیدی می‌کردند، اضافه کرد: در ادامه از پدر نسرین به نام کامران تحقیق شد که وی نیز اظهار بی‌اطلاعی از سرقت کارگاه کرد.

به دام افتادن قاتلان فراری

فرمانده انتظامی استان یزد گفت: با تلاش مأموران و همکاری مردم دو قاتل فراری در دو عملیات جداگانه، شناسایی و دستگیر شدند.

عباسعلی بهدانی‌فرد افزود: با توجه به دریافت خبری مبنی بر قتل یک جوان ۲۰ ساله در یکی از محلات شهر یزد در تعطیلات نوروزی بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مأموران با بررسی اولیه متوجه شدند مقتول در یک درگیری توسط دو جوان به قتل رسیده و عاملان قتل از محل متواری شده‌اند، ادامه داد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی مخفیگاه یکی از متهمان در یکی از شهرهای استان کرمان شناسایی و پس از اخذ نیابت قضائی این متهم در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

فرمانده انتظامی یزد اظهار کرد: مأموران پلیس یکی دیگر از عاملان این قتل را نیز در عملیات جداگانه‌ای در استان کرمان شناسایی و دستگیر کردند.

بهدانی‌فرد تصریح کرد: متهمان که هر دو جوان هستند در تحقیقات اولیه پلیس پرده از راز این جنایت هولناک برداشتند و به قتل اعتراف کردند که انگیزه این جنایت در دست بررسی است.

قتل به دلیل اختلاف ملکی

دادستان عمومی و انقلاب قوچان گفت: یکی از شهروندان این شهرستان بر سر اختلاف ملکی به ضرب گلوله به قتل رسید.

حسین ولیدخت افزود: در این حادثه یک نفر دیگر نیز مورد اصابت گلوله قرار گرفته و مجروح شد که باید مورد عمل جراحی قرار گیرد.

وی بابیان اینکه نوع سلاح هنوز مشخص نشده است ادامه داد: علت این حادثه اختلاف بر سر زمین بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب قوچان گفت: این حادثه پس از اینکه ضارب به همراه فرد مضروب و کارشناس رسمی دادگستری برای بررسی زمین مورد اختلاف مراجعه کرده بودند، رخ داده و ضارب متواری و تحت تعقیب است و بررسی‌های این پرونده ادامه دارد.

کلاهبردار حرفه‌ای ۳۰۰ میلیارد ریالی دستگیر شد

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: کلاهبردار حرفه‌ای ۳۰۰ میلیارد ریالی با تلاش مأموران آگاهی در این استان شناسایی و دستگیر شد.

مسعود خرم نیا افزود: این فرد، کالاهای کلاهبرداری شده از صاحبان شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی را در چهار سوله بزرگ نگهداری می‌کرد که این مراکز هم شناسایی شده است.

وی اضافه کرد: پس از دریافت اطلاعاتی در خصوص کلاهبرداری این فرد، مأموران با انجام اطلاعات نامحسوس و تحقیقات لازم و پس از هماهنگی با مراجع قضائی موفق شدند، او را که از افراد سابقه‌دار نیز به شمار می‌رود، شناسایی کنند.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی اضافه کرد: متهم با استفاده از فضای مجازی، مالباختگان شامل برخی مالکان کارخانه‌ها یا کارگاه‌های تولیدی را شناسایی کرده و با ایجاد رابطه به عنوان قطب صادرات استان به کشور عراق، از آنان کالاهایی را دریافت و انباشت می‌کرد.

وی ارزش ریالی کلاهایی که از افراد کلاهبرداری کرده بود، را ۳۰۰ میلیارد ریال دانست و ادامه داد: متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شد.‌

کد خبر 485631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.